Το νέο Ford Tourneo Courier έκανε πρεμιέρα με boxy σχεδιασμό, κινητήρες βενζίνης αλλά και ηλεκτρικό, ενώ έχει στη φαρέτρα του και έκδοση Active. Περισσότερη τεχνολογία και πρακτικότητα είναι επίσης μέρη της νέας γενιάς του επιβατικού βαν.
Πριν από λίγες ημέρες η Ford μας είχε προειδοποιήσει για την έλευση της νέας γενιάς του Tourneo Courier και η μάρκα προχώρησε πλέον στην αποκάλυψη του νέου επιβατικού βαν, όπως και σε αυτή του E-Tourneo Courier, της ηλεκτρικής έκδοσης του μοντέλου. Τα μοντέλα θα κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη το 2023 και το 2024 αντίστοιχα και εκτός από μπόλικη τεχνολογία και πολλά χαρακτηριστικά πρακτικότητας θα έχουν στην «φαρέτρα» των εξοπλιστικών εκδόσεων και την έκδοση Active (όπου και παρουσιάστηκαν), η οποία προσφέρει μια σειρά από χαρακτηριστικά εμπνευσμένα από τα SUV.
Εξωτερικά το νέο Ford Tourneo Courier ήρθε με τετραγωνισμένο σχεδιασμό. Οι προβολείς είναι κάθετα τοποθετημένοι, ενώ στην περίπτωση του ηλεκτρικού E-Tourneo Courier η φαρδιά γρίλια είναι κλειστή και διακοσμημένη από ασημένια χαρακτηριστικά στο σχήμα του διαμαντιού. Στην έκδοση Active υπάρχει πλαστική επένδυση στους προφυλακτήρες, στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ. Οι ράγες στην οροφή είναι επίσης ένα από τα χαρακτηριστικά, όπως και οι 17άρες ζάντες αλουμινίου. Η διχρωμία στο εξωτερικό είναι και αυτή μία από τις δυνατότητες που προσφέρει στους αγοραστές η Ford.
Hi-tech καμπίνα με οθόνες
Στο εσωτερικό, το Tourneo Courier διατίθεται στάνταρ με οθόνη αφής 8 ιντσών για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC4, ενώ το E-Tourneo αυξάνει το μέγεθος της οθόνης στις 12 ίντσες, που «παντρεύεται» με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων επίσης 12 ιντσών. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις το infotainment δέχεται ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις, είναι συμβατό με τα Apple CarPlay/Android Auto, ενώ έχει και ενσωματωμένο μόντεμ. Παρούσα είναι και η σουίτα συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού της Ford.
Και με μπροστινό πορτμπαγκάζ το ηλεκτρικό
Μένοντας στην καμπίνα, η Ford αναφέρει πως το νέο E-Tourneo Courier προσφέρει βελτιωμένο χώρο για τους ώμους και το κεφάλι, καθώς και 44% μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά. Πιο συγκεκριμένα, ο χώρος αποσκευών μπορεί να φιλοξενήσει 570 λίτρα, ενώ αν «πέσουν» τα πίσω καθίσματα τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.162 λίτρα. Από κει και πέρα η κεντρική κονσόλα είναι διαμορφώσιμη, καθώς έχει αφαιρούμενα στοιχεία, ενώ στην περίπτωση του ηλεκτρικού E-Tourneo Courier, η απουσία κινητήρα καύσης έδωσε τη δυνατότητα στους μηχανικούς να δημιουργήσουν και ένα χώρο αποσκευών στο μπροστινό μέρος χωρητικότητας 44 λίτρων.
Βενζίνη με 125 άλογα ή ρεύμα με 136
Μπαίνοντας στο κομμάτι των μηχανικών συνόλων. Το Tourneo Courier θα είναι αρχικά διαθέσιμο με τον υπερτροφοδοτούμενο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα EcoBoost 1,0 λίτρου με απόδοση 125 ίππων, όπου συνδυάζεται είτε με μηχανικό εξατάχυτο είτε με αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, κιβώτιο ταχυτήτων. Το E-Tourneo Courier είναι εξοπλισμένο με έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 136 ίππων. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 145 χλμ./ώρα, ενώ υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης Normal, Eco και Slippery. Η Ford δεν αποκάλυψε τη χωρητικότητα της μπαταρίας ή την αυτονομία του μοντέλου. Ωστόσο, είπε ότι μια πλήρης φόρτιση διαρκεί 5,7 ώρες από ένα φορτιστή AC 11 kW. Χρησιμοποιώντας έναν γρήγορο φορτιστή DC 100 kW, η μπαταρία μπορεί να φτάσει από το 10-80% σε λιγότερο από 35 λεπτά, ενώ με μόλις 10 λεπτά φόρτισης κερδίζει 87 χιλιόμετρα αυτονομία.
Φέτος το Tourneo Courier, του χρόνου το E-Tourneo Courier
Το Ford Tourneo Courier θα μπει στην παραγωγή το 2023, ενώ θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία αυτό το καλοκαίρι. Το ηλεκτρικό E-Tourneo Courier θα μπει στην παραγωγή το δεύτερο εξάμηνο του 2024.