H Mercedes A-Class ακολουθεί το πνεύμα της εποχής ως προς την κατανάλωση, ενώ ταυτόχρονα κρατάει ψηλά τον premium χαρακτήρα της.
Τα Premium Diesel είναι μόδα!
17.693 Επισκέψεις στο άρθρο (1/10/2013)
Τα σύγχρονα premium πετρελαιοκίνητα μοντέλα έχουν «άλογα», καλύπτουν περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα με ένα ρεζερβουάρ και δεν «πληρώνουν» τέλη. Στη μάχη για την πρώτη θέση βρίσκονται οι Mercedes A-Class, BMW Σειρά 1 και το Audi A3. Δίπλα τους διεκδικούν ένα σημαντικό μερίδιο, τόσο η Alfa Romeo Giulietta, ποντάροντας στο design της και το συναίσθημα, όσο και το Honda Civic με τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα 1,6 i-DTEC.
Παραδοσιακοί εκπρόσωποι της premium σχολής στη μικρομεσαία κατηγορία, η Mercedes, η BMW και η Audi διαθέτουν στη γκάμα τους μοντέλα (Mercedes A180 CDI, BMW 116d, Audi A3 1,6 TDI), που έχουν χωρητικότητα 1.600 κυβικά, δεν πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας, ενώ -ταυτόχρονα- μπορούν να κάνουν περισσότερα από 1.300 χιλιόμετρα με ένα μόνο ρεζερβουάρ. Δίπλα τους διεκδικούν ένα σημαντικό μερίδιο, τόσο η Alfa Romeo Giulietta, ποντάροντας στο design της και το συναίσθημα, όσο και το Honda Civic με τον κορυφαίο πετρελαιοκινητήρα 1,6 i-DTEC των 120 PS και 300 Nm.
Σε απίστευτες προσιτές τιμές
Η μείωση των κυβικών στα diesel και η τοποθέτησή τους σε μικρομεσαία premium αμαξώματα, έχει οδηγήσει αντίστοιχα σε χαμηλότερες σε σχέση με το παρελθόν, τιμές. Και πολύ σημαντικό στοιχείο εδώ, αποτελεί το γεγονός ότι ο βασικός εξοπλισμός είναι πλήρης, ωστόσο υπάρχει και μια πληθώρα από προαιρετικά «καλούδια», τα οποία βέβαια ανεβάζουν την τελική τιμή του αυτοκινήτου. Έτσι, μπορεί κανείς να αποκτήσει σήμερα ένα premium μοντέλο με αποδοτικό και οικονομικό παράλληλα κινητήρα, σε τιμές που ξεκινούν από τα 23.567 ευρώ με απόσυρση (3θυρη BMW 116d), συνεχίζουν στα 23.800 ευρώ για το Audi A3 1,6 TDI και σχεδόν τα 26.000 ευρώ στην περίπτωση της diesel Mercedes Α-Class. Σε άκρως ανταγωνιστική τιμή έρχεται να «κλέψει» μερίδιο πωλήσεων των παραπάνω premium μοντέλων η Alfa Romeo Giulietta με τον diesel κινητήρα 1,6 λτ. στην τιμή των 19.020 ευρώ (με απόσυρση και έκπτωση). Επίσης, το Honda Civic 1,6 i-DTEC ξεκινάει από τα 20.970 ευρώ με απόσυρση και έκπτωση.
Έμφαση στην υψηλή τεχνολογία και την ασφάλεια
Εκεί που έχει γίνει μεγάλο άλμα, είναι στην τεχνολογία ασφαλείας των premium diesel αυτοκινήτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ, είναι το Σύστημα PRE-SAFE της Mercedes Α-
Η Mercedes A-Class εξοπλίζεται με υψηλής τεχνολογίας συστήματα, όπως είναι το Pre Safe, το οποίο προετοιμάζει τους επιβάτες σε περίπτωση ατυχήματος.
font-family:" times="" new="" roman";mso-fareast-font-family:"times="" roman";="" mso-ansi-language:en-us;mso-fareast-language:el;mso-bidi-language:ar-sa"="">Classπου ρυθμίζει διάφορες παραμέτρους, ώστε να προετοιμάσει τους επιβάτες για την επικείμενη σύγκρουση και να μειώσει τις επιπτώσεις αυτής. Αντίστοιχο Σύστημα που ονομάζεται «Audi pre sense» διαθέτει και το A3. Πολύ σημαντικό είναι και το πλήρες πακέτο Συστημάτων που βοηθούν στην αποτροπή της σύγκρουσης του αυτοκινήτου με άλλο αυτοκίνητο, προειδοποιώντας τον οδηγό ή και βοηθώντας τον κατά την επιβράδυνση. Για το τέλος, αφήσαμε τα Συστήματα που διαφοροποιούν τα οδικά και οδηγικά χαρακτηριστικά των αυτοκινήτων προσαρμόζοντάς τα στις διαθέσεις του οδηγού, όπως π.χ. το Σύστημα Driving Experience Control της BMW Σειρά 1, με επιλογές Comfort (για άνεση) Eco Pro (οικονομία) και Sport.
Κάνουν έως και 1.500 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ!
Πιστά στο πνεύμα της εποχής και τα premium diesel αυτοκίνητα με κινητήρες 1,6 λίτρων προσφέρουν εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη οικονομία κίνησης στον κάτοχό τους. Με βάση τις εργοστασιακές τιμές, η μέση κατανάλωση των premium μοντέλων βρίσκεται και στις τρεις περιπτώσεις στα 3,8 λτ./100 χλμ. (μεικτή διαδρομή), δίδοντάς τους έτσι τον τίτλο των πρωταθλητών οικονομίας. Πολύ σημαντικό στοιχείο εδώ είναι και η μεγάλη αυτονομία που προσφέρουν, αφού ανάλογα και με τα λίτρα των ρεζερβουάρ τους, τα αυτοκίνητα αυτά μπορούν να διανύσουν έως και σχεδόν 1.500 χλμ. με ένα μόνο γέμισμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ η Mercedes A180 CDI, η οποία με το ρεζερβουάρ των 56 λίτρων που διαθέτει, μπορεί να διανύσει ακόμη και 1.474 χιλιόμετρα με ένα μόλις γέμισμα. Μετά τη Mercedes ακολουθεί η BMW 116d, η οποία διαθέτει ρεζερβουάρ 52 λίτρων και αυτονομία 1.368 χιλιομέτρων, ενώ μεγάλη είναι και η αυτονομία του Audi A3 1,6 TDI με το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων (1.316 χιλιόμετρα). Όλες οι premium επιλογές με 1,6 diesel κινητήρα, δεν πληρώνουν επίσης τέλη κυκλοφορίας λόγω των χαμηλών εκπομπών CO2 και μπαίνουν «ελεύθερα» στο δακτύλιο.
Με καλές επιδόσεις και άφθονη ροπή
Κοινό χαρακτηριστικό όλων των premium επιλογών με κινητήρα 1,6 λίτρων, είναι ότι τα μοτέρ τους έχουν αρκετή ροπή, προσφέροντας πολύ καλή απόδοση και έχουν γρήγορες επιδόσεις. Έτσι, τα «άλογα», ανάλογα με τον κινητήρα και την επιλογή αυτοκινήτου, ξεκινούν από τα 105 και φθάνουν τα 116, ενώ η ροπή είναι άφθονη και κυμαίνεται από 250 έως 260 Nm. Με αυτά τα νούμερα, οι επιδόσεις είναι αρκετά γρήγορες, αφού το 0-100 χλμ./ώρα μπορεί να πέσει κάτω από τα 10 δλ. με βάση και τις μετρήσεις μας (9,6 δλ. το 0-100 χλμ./ώρα στη BMW 116d), ενώ, σε όλες τις περιπτώσεις, το προσπέρασμα γίνεται γρήγορα, με τη Mercedes A 180 CDI να είναι η γρηγορότερη των μετρήσεών μας. Στα κιβώτια, όλες οι επιλογές επωφελούνται από την ύπαρξη μηχανικού κιβωτίου 6 σχέσεων, κάτι που βολεύει ιδιαίτερα στο ταξίδι, αφού η μακριά 6η σχέση μειώνει την κατανάλωση καυσίμου.
Μέσα στη μάχη των πρώτων, τα μερίδιά τους διεκδικούν τα Alfa Romeo Giulietta και Honda Civic, με όπλα τους την ιταλική φινέτσα και τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα αντίστοιχα. Πιο συγκεκριμένα, η πετρελαιοκίνητη Alfa Romeo Giulietta 1,6 JTDM-2 συνδυάζει δύο φαινομενικά αντίθετους κόσμους, αυτόν της οδηγικής απόλαυσης και αυτόν της οικονομικής οδήγησης. Για αυτό και μόνο λοιπόν έχει ένα σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό. Φυσικά, στα θετικά της συγκαταλέγονται η δυναμική της σχεδίαση όπως και η καλή ποιότητα κατασκευής. Από την άλλη, το Honda Civic με τον κορυφαίο σε ροπή 1,6 i-DTEC, είναι ένα από τα πιο καινούργια μηχανικά σύνολα του είδους που ξεχωρίζει όχι μόνο για τις τεχνολογίες απόδοσης και οικονομίας, αλλά και για τον περιορισμό του συνολικού του βάρους του οχήματος.