Το κοινό περιμένει ως αυτονόητο το να έχει παροχές που δεν συναντάς αλλού όταν πληρώνει ένα προϊόν ως premium. 5 χρόνια είναι η συνηθέστερη διάρκεια δωρεάν εγγύησης της αγοράς αυτοκινήτου. 2 χρόνια η εγγύηση των 3 premium γερμανικών μαρκών.
Οι premium μάρκες δίνουν μόνο 2 χρόνια δωρεάν εγγύηση
Από τα πρώτα στοιχεία που εκτιμά ο κόσμος σε ένα προϊόν που συγκαταλέγεται στην κατηγορία premium (προφανώς και για ένα αυτοκίνητο) είναι να έχει χαρακτηριστικά τα οποία δε βρίσκεις αλλού. Όχι μόνο τα εκτιμά αλλά ουσιαστικά τα «περιμένει» ως αυτονόητα. Γιατί λοιπόν να μην πούμε πως αντίστοιχα ως premiumafter sales υπηρεσίες είναι αυτές που μπορούν και προσφέρουν κάποιες μοναδικές παροχές που είναι fullανταγωνιστικές και δεν συναντάς αλλού;
Όταν αγοράζεις ένα premium μοντέλο, πληρώνεις για να έχεις ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που δεν μασάει και «αντέχει» επί μακρόν. Αλλά ακόμα και αν γίνει το «κακό» να ξέρεις πως θα διορθωθεί άμεσα, γνήσια και ανέξοδα (εν πολλοίς).
Εδώ είναι που εισέρχεται ο ρόλος τουAfter Sales σχεδιασμού. Μη ξεχνάτε πως για όσο καιρό κρατήσετε το καινούριο σας αυτοκίνητο, αυτοί που θα συναναστρέφεστε περιοδικά, είναι οι άνθρωποι που απαρτίζουν το after sales τμήμα της μάρκας σας (τεχνικό αλλά και διοικητικό προσωπικό). Από τη στιγμή λοιπόν που πληρώνεις premium θέλεις να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο για πολλά χρόνια. Τι σε εξασφαλίζει για πολλά χρόνια; Η εγγύηση!
Πιο συγκεκριμένα η εγγύηση των μηχανικών μερών, κατά κύριο λόγο. Όπως έχουμε αναφέρει ο αγοραστής θα πρέπει να αναζητά εγγύηση που θα τον καλύπτει για 5 χρόνια και 100.000 χλμ.Αν είναι περισσότερα, ευπρόσδεκτα, αν όμως είναι λιγότερα, υπάρχει θέμα; Τι ισχύει στην πράξη; Οι περισσότερες εταιρείες προσφέρουν χωρίς χρέωση το 5 χρόνια/100.000 χλμ., κάποιες λίγες, μάρκες, δίνουν και ακόμα περισσότερα. Άρα το ίδιο θα περίμενες και από τους κλασσικούς premiumκατασκευαστές, το γερμανικό τρίο, Audi-BMW-Mercedes. Παρόλαυτα και οι τρεις δωρεάν εγγύηση δίνουν μόλις 2 χρόνια.
Πληρώνεις κοντά στα 400 ευρώ το χρόνο για να αγοράσεις επέκταση
Βέβαια σου δίνουν τη δυνατότητα να τα έχειςεπέκταση εγγύησης, αλλά επί πληρωμή. Για παράδειγμα η Mercedesχρεώνει για τη μικρή A-Class 896 ευρώ για τρία χρόνια, η Audiγια το μεγαλύτερο Q5 1.116 ευρώ (η BMW δεν έχει δώσει τιμές σε σχετικό μας ερώτημα– γιατί άραγε;). Κατά μέσο όρο δηλαδή κοντά στα 400 ευρώ το χρόνο.Πάλι το ερώτημα είναι γιατί μια premium φίρμα θέλει extra χρήματα για να προσφέρει αυτό που οι άλλοι δίνουν δωρεάν; Γιατί αυτά τα χρήματα δεν περιλαμβάνονται στην αρχική τιμή αγοράς και είναι έξτρα;
Το καλό After Sales φέρνει πωλήσεις – Το παράδειγμα της Toyota
Πολλές φορές έχουμε αναφερθεί στη σημαντικότητα των aftersales υπηρεσιών, καθώς είναι αυτές που θα χτίσουν μια σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην εταιρεία και τον πελάτη. Έτσιθα κρατήσουν πιστό τον κάτοχο στη μάρκα του αυτοκινήτου που επέλεξε και συγχρόνως αυτός θα φέρει και συστάσεις - νέους αγοραστές.
Παράδειγμα η Toyota, η οποία με μία σημαντική επένδυση στον σχεδιασμό – ποιότητα- επικοινωνία των After Sales υπηρεσιών της, κατάφερε δικαιωματικά τα τελευταία …20 χρόνια να έχει καθιερωθεί ως top αξιόπιστη μάρκα, να απολαμβάνει την αναγνώριση των κατόχων οχημάτων της και κατ επέκταση να κυριαρχεί στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων!
Όσον αφορά τον τομέα των εγγυήσεων, η ιαπωνική φίρμα δίνει 6 χρόνια ή 180 χιλ. χλμ. εγγύηση. Αντίστοιχα την ίδια εγγύηση δίνει και η premiumφίρμα της Toyota, η Lexus, η οποία είναι άμεσος premium ανταγωνιστής των Audi-BMW-Mercedes.
Γιατί αν θέλω να πάρω premiumγερμανικό θα πρέπει να πληρώσω έξτρα για να έχω την εγγύηση που οι περισσότεροι δίνουν δωρεάν; Ανησυχούν πως τα μοντέλα τους θα βγάλουν ζημιά, ψάχνουν έμμεσο τρόπο να αυξήσουν τα κέρδη τους ή είναι ένα μέσο να περιορίσουν την τιμή αγοράς για τους εταιρικούς πελάτες που αλλάζουν ανά διετία αυτοκίνητο; Εσείς τι λέτε;