Εσείς θεωρείτε πως τα premium είναι όλα πεντάστερα; Μήπως πρέπει να το ξανακοιτάξετε;
Premium με 4 αστέρια;
6.617 Επισκέψεις στο άρθρο (20/12/2016)
Premium αλλά όχι πεντάστερο γίνεται; Κι όμως...
Πόσα αστέρια θα ήταν τα ελάχιστα για ένα αυτοκίνητο που θέλει να λέγεται premium; To μέγιστο, φυσικά, δηλαδή πέντε. Έλα όμως που οι κατασκευαστές δεν τα καταφέρνουν πάντα. Ειδικά τώρα με τόσα μεταχειρισμένα διαθέσιμα σε χαμηλή τιμή, μήπως το premium που ζαχαρώνεις δεν έχει πέντε αστέρια στην ασφάλεια;
Αν κανείς κοιτούσε την premium Κατηγορία 20 χρόνια πριν, θα έβλεπε τους ίδιους παίκτες με τα ίδια μοντέλα. Το 1997 που τα πρώτα τεστ του EuroNCAP ξεκίνησαν να δείχνουν τι «παίζει» με την παθητική ασφάλεια, τα τρία premium, Audi A4, BMW 3άρα και Mercedes C-Class δεν τα είχαν πάει και τόσο πρίμα.
To 1997 η 3άρα απέσπασε μόλις 1 ½ αστέρι, η C-Class δύο και το Α4 2 ½. Εντάξει, πολλά αυτοκίνητα βρέθηκαν απροετοίμαστα. Και το Saab της εποχής, το 900 μόλις 1 ½ είχε πάρει. Την ίδια στιγμή όμως άλλα, μη premium μοντέλα, όπως το Passat ή το όχι και τόσο χαρισματικό Volvo S40 (κοινή παραγωγή με το Mitsubishi Charisma) είχαν καταφέρει να πάρουν 4 αστέρια. Όχι κι άσχημα.
Βέβαια οι κατασκευαστές έκαναν γρήγορα τις απαραίτητες διορθώσεις και τα μοντέλα τους ανέβηκαν σε αστέρια, όμως αυτό δε σημαίνει ότι και όλα τα premium μοντέλα είναι πεντάστερα.
Από τα μεταχειρισμένα που θα βρείτε στις μάντρες από Γερμανία, το Α3 μέχρι και τα μισά του 2000 είχε 4 αστέρια, όσα και η 5άρα από το 2005 και μετά. Η BMW θέλει λίγο ψάξιμο πριν αγοράσετε μεταχειρισμένο, αφού και τόσο η Χ3 από το 2008 και μετά και οι δύο γενιές Ζ4 είχαν μόνο 4 αστέρια. Δηλαδή μέχρι και το 2015 η BMW είχε μοντέλο στη γκάμα της με 4 αστέρια. Και τώρα που η Ζ4 τελείωσε, έχει ακόμη ένα. Η υβριδική i3 σκόραρε μόνο 3 αστέρια το 2013.
Στα premium η Mini είναι μάλλον η πιο τετράστερη μάρκα, αφού και το Cooper το 2014 και το Clubman το 2014 μόνο τέσσερα αστέρια κατάφεραν, όσα και το πρώτο νέο μίνι το 2002.
Στα SUV, που θα περίμενε κανείς τα πράγματα να είναι αλλιώς, δεν είναι μόνο η Χ3 του 2008 που είναι τετράστερη. Τετράστερο ήταν και το πρώτο Audi Q7 αλλά και όλα τα Jeep Cherokee, και το Grand Cherokee του 2011, ενώ το Compass του 2012 κατάφερε μόλις 2 αστέρια.
Εσείς λοιπόν θεωρείτε πως τα premium είναι όλα πεντάστερα; Μόνο οι γκάμες που λανσαρίστηκαν το 2014 και μετά μπορεί να είναι τόσο ασφαλείς, και πάλι με κάποιες εξαιρέσεις. Στα παλιότερα μοντέλα, όταν αγοράζετε μεταχειρισμένο, πρέπει μάλλον να το ψάξετε πριν αποφασίσετε.
Τι λέτε; Μήπως παίρνεται την ασφάλεια ως δεδομένο; Μήπως καλό είναι να το ξανακοιτάξετε;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Αν κανείς κοιτούσε την premium Κατηγορία 20 χρόνια πριν, θα έβλεπε τους ίδιους παίκτες με τα ίδια μοντέλα. Το 1997 που τα πρώτα τεστ του EuroNCAP ξεκίνησαν να δείχνουν τι «παίζει» με την παθητική ασφάλεια, τα τρία premium, Audi A4, BMW 3άρα και Mercedes C-Class δεν τα είχαν πάει και τόσο πρίμα.
To 1997 η 3άρα απέσπασε μόλις 1 ½ αστέρι, η C-Class δύο και το Α4 2 ½. Εντάξει, πολλά αυτοκίνητα βρέθηκαν απροετοίμαστα. Και το Saab της εποχής, το 900 μόλις 1 ½ είχε πάρει. Την ίδια στιγμή όμως άλλα, μη premium μοντέλα, όπως το Passat ή το όχι και τόσο χαρισματικό Volvo S40 (κοινή παραγωγή με το Mitsubishi Charisma) είχαν καταφέρει να πάρουν 4 αστέρια. Όχι κι άσχημα.
Βέβαια οι κατασκευαστές έκαναν γρήγορα τις απαραίτητες διορθώσεις και τα μοντέλα τους ανέβηκαν σε αστέρια, όμως αυτό δε σημαίνει ότι και όλα τα premium μοντέλα είναι πεντάστερα.
Από τα μεταχειρισμένα που θα βρείτε στις μάντρες από Γερμανία, το Α3 μέχρι και τα μισά του 2000 είχε 4 αστέρια, όσα και η 5άρα από το 2005 και μετά. Η BMW θέλει λίγο ψάξιμο πριν αγοράσετε μεταχειρισμένο, αφού και τόσο η Χ3 από το 2008 και μετά και οι δύο γενιές Ζ4 είχαν μόνο 4 αστέρια. Δηλαδή μέχρι και το 2015 η BMW είχε μοντέλο στη γκάμα της με 4 αστέρια. Και τώρα που η Ζ4 τελείωσε, έχει ακόμη ένα. Η υβριδική i3 σκόραρε μόνο 3 αστέρια το 2013.
Στα premium η Mini είναι μάλλον η πιο τετράστερη μάρκα, αφού και το Cooper το 2014 και το Clubman το 2014 μόνο τέσσερα αστέρια κατάφεραν, όσα και το πρώτο νέο μίνι το 2002.
Στα SUV, που θα περίμενε κανείς τα πράγματα να είναι αλλιώς, δεν είναι μόνο η Χ3 του 2008 που είναι τετράστερη. Τετράστερο ήταν και το πρώτο Audi Q7 αλλά και όλα τα Jeep Cherokee, και το Grand Cherokee του 2011, ενώ το Compass του 2012 κατάφερε μόλις 2 αστέρια.
Εσείς λοιπόν θεωρείτε πως τα premium είναι όλα πεντάστερα; Μόνο οι γκάμες που λανσαρίστηκαν το 2014 και μετά μπορεί να είναι τόσο ασφαλείς, και πάλι με κάποιες εξαιρέσεις. Στα παλιότερα μοντέλα, όταν αγοράζετε μεταχειρισμένο, πρέπει μάλλον να το ψάξετε πριν αποφασίσετε.
Τι λέτε; Μήπως παίρνεται την ασφάλεια ως δεδομένο; Μήπως καλό είναι να το ξανακοιτάξετε;
Σκέφτομαι να δώσω το παλιό μου TT και να πάρω το καινούργιο. Να δώσω δηλαδή +40.000€ για να πάρω ένα αυτοκίνητο που δεν είναι καν 5άστερο, και στον βασικό του εξοπλισμό έχει πολύ λιγότερα από το δικό μου που είναι 8 χρόνων γιατί αν θέλω να βάλω τα ίδια πρέπει να πετάξω +60.000
Από πότε η Μίνι θεωρείται premium? Αν είναι premium η Μίνι τότε premium είναι σίγουρα η VW, Volvo, η Jaguar (δεν θέλει και ρώτημα) και η Alfa Romeo
Πεταμένα χρήματα όποιος δείνει χρήματα για τις υποτιθέμενες premium μάρκες audi, mercedes , bmw, mini.. Εκτός από αναξιόπιστα και πανακρυβα έχουν και φτωχό εξοπλισμό και ούτε σε θέματα ασφάλειας πέρνουν καλύτερη βαθμολογία από τις υπόλοιπες μάρκες.. Ειδικά τα bmw και τα mini έχουν κατά καιρούς πάρει πολύ χαμηλες βαθμολογίες στο euroncap που δεν δικαιολογείται
εγω έχω m5 2016
Που είναι η Porsche στα crash tests οέο; δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο να βγάλει κανείς ελαφριά και γρήγορα αυτοκίνητα αφαιρώντας μπάρες και αλλά συστήματά ασφαλείας. Ακόμη και το Macan που είναι τζιπ είχε παρόμοια αποτελέσματα στην προστασία των επιβατών με άλλα SUV 1/3 της τιμής του (π.χ kadjar) ή και χειρότερα (Tiguan και μάλιστα στα test 2016). Ας αφήσουμε το marketing και ας ασχοληθούν με την ουσία κάποιες μάρκες... νομίζω μόνο η Mercedes έχει το δικαίωμα να λέγεται premium, οι υπόλοιποι είναι premium μόνο στο μάρκετινγκ!
Σιγουρα θα επαιρνα ενα premium αυτοκινητο ακομη και 4αστερο να ηταν διοτι θα εμπιστευομουνα τη φιρμα σε τεχνολογιες ασφαλειας. Αν ιδιως μιλαμε για το τριπτυχο Audi, Mercedes και BMW, χωρις δευτερη σκεψη θα το εμπιστευομουν με κλειστα ματια. Στις περισσοτερες περιπτωσεις, τα αυτοκινητα χανουν αστερια λογω της ελλειψης βομβητων ζωνης και αλλαων συστηματων που δεν εχουν μεγαλη σημασια. Ειναι επικουρικα και μονο συστηματα που δεν χαλουν την εικονα του αυτοκινητου σε θεμα ασφαλειας. Το ΤΤ εχασε τη μεγιστη διακριση χαρη σε αυτα. Ομως θα το αγοραζα τρεχοντας. Ιδιως τωρα που ξερω οτι οι δοκιμες του Euro NCAP ειναι πολυ αυστηρες και κοβουν αστερια για ψυλλου πηδημα.