«Παρέλαση» έκαναν τα μικρά SUV σε ότι αφορά τις ευρωπαϊκές τους πωλήσεις για ολόκληρο το 2018, ξεπερνώντας σε ανάπτυξη όλες τις άλλες κατηγορίες αυτοκινήτων, εκτός από αυτή των ηλεκτρικών, τα οποία ολοένα και ανεβάζουν ταχύτητα.
Το μικρό τμήμα των SUV αναπτύσσεται αρκετά γρήγορα με το Renault Captur να συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων για ολόκληρο το 2018 με 214.720 μονάδες σύμφωνα με όσα αναφέρουν τα στοιχεία των αναλυτών της JATO Dynamics. Παράλληλα η ώθηση που προσέφεραν τα νέα μοντέλα όπως τα Volkswagen T-Roc (143.319), Citroen C3 Aircross (111.856) και SEAT Arona (91.558) ήταν τέτοια που βοήθησαν τα μικρά SUV να φτάσουν μία «ανάσα» από το να περάσουν τα μεσαία SUV,που είχαν συνολικές πωλήσεις 1,88 εκατομμύρια μονάδες.
Μάλιστα σύμφωνα με τις προβλέψεις που κάνουν οι αναλυτές η δημοτικότητα και οι πωλήσεις των μικρών SUV θα ανέβει ακόμα περισσότερο και συγκεκριμένα σε 1,99 εκατομμύρια μονάδες φέτος και 2,16 εκατομμύρια το 2020. Αυτός είναι μάλιστα και ο λόγος που η Ford πήρε την απόφαση να κατασκευάσει το Puma που θα εισέλθει σε αυτή την κατηγορία.
Παράλληλα με το Puma, η Skoda έχει ήδη κάνει γνωστό πως το φθινόπωρο θα ξεκινήσει το Kamiq, ενώ ένα μικρό SUV θα κατασκευάσει στο εργοστάσιο του Valenciennes, στη Γαλλία η Toyota.
Αφήνοντας τα SUV, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η ανάπτυξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το «πράσινο» τμήμα είδε τις πωλήσεις του να ανέρχονται στις 1,83 εκατομμύρια μονάδες, ποσοστό αυξημένο κατά 37% σε σχέση με το 2017. Σε ότι αφορά τα μικρά SUV, μόλις το 0,2% των περσινών πωλήσεων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, κάτι το οποίο αναμένεται να αλλάξει αφού για το μέλλον έχουν δρομολογηθεί να μπουν στις αγορές το αμιγώς ηλεκτρικό Opel Mokka X, όπως και το Peugeot 2008.