Νέα διάταξη στο νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών ανοίγει το δρόμο για την επιβολή προστίμων μαμούθ στις εταιρείες που εμπλέκονται στο σκάνδαλο Dieselgate στη χώρα μας. Για ποιους χτυπάει η καμπάνα;
Μετά την δικαίωση της πρώτης υπόθεσης για αποζημιώσεις που αφορούν στο θέμα του Dieselgate στα ελληνικά δικαστήρια, ανοίγει πλέον ο δρόμος και από την ελληνική κυβέρνηση για την επιβολή προστίμων στις εταιρείες που εμπλέκονται στο σκάνδαλο με την παραποίηση των τιμών εκπομπών ρύπων στη χώρα μας.
Ειδικότερα, με μια νέα διάταξη, το υπουργείο Μεταφορών προβλέπει την αναδρομική επιβολή προστίμων στους κατασκευαστές, εισαγωγείς και αντιπροσώπους που υπέβαλαν ψευδείς δηλώσεις στο πλαίσιο των διαδικασιών έγκρισης ή των διαδικασιών που οδηγούν σε ανάκληση, παραποίησαν τα αποτελέσματα των δοκιμών, απέκρυψαν στοιχεία ή τεχνικές προδιαγραφές που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στην ανάκληση ή την απόσυρση της έγκρισης τύπου, χρησιμοποίησαν ελαττωματικές συσκευές ώστε να επιτύχουν την έκδοση έγκρισης ή την διατήρηση σε ισχύ αυτής και αρνήθηκαν την παροχή πρόσβασης σε πληροφορίες που απαιτούνται για τη διαπίστωση των παραβάσεων των παραπάνω περιπτώσεων.
Πέραν αυτού, στην περίπτωση που κάποιος εκ των κατασκευαστών υποπέσει στο ίδιο ατόπημα εντός 5ετίας από την πρώτη φορά που προέβη στις προαναφερθέντες πράξεις, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο πενταπλάσιο του πρώτου. Επιπλέον, για τα αυτοκίνητα που εκδόθηκε έγκριση κατά παράβαση των ευρωπαϊκών και εθνικών διατάξεων επιβάλλεται πρόστιμο ανά όχημα που βγήκε σε κυκλοφορία, ποσού ίσου με την τιμή απόκτησης του οχήματος, εφόσον έχει τεθεί σε κυκλοφορία μέσα στα τρία προηγούμενα χρόνια. Αν το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε σε περισσότερα από τρία χρόνια το ποσό του προστίμου μειώνεται κατά 5% για κάθε χρόνο πέραν των τριών, με ανώτατο ποσοστό μείωσης το 60%.
Ειδικότερα, τα πρόστιμα και οι κατηγοριοποιήσεις που επιβάλλονται ανά παράβαση είναι τα εξής:
πρόστιμο 700πλάσιο έως και 1000πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης, αν από την παράβαση μπορεί να δημιουργηθεί κίνδυνος θανάτου ή τραυματισμού, βλάβης στην περιουσία του χρήστη ή τρίτου
πρόστιμο 400πλάσιο έως και 700πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του περιβάλλοντος
πρόστιμο 100πλάσιο έως και 400πλάσιο του παραβόλου για την έκδοση της έγκρισης αν από την παράβαση μπορεί να προκληθεί ζημία του του οδικού δικτύου.
Τέλος, σημειώνεται πως προκειμένου να διαπιστωθούν οι παραβάσεις θα κοινοποιείται στην εναγόμενη εταιρεία η έκθεση της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με την οποία θα καλείται να απολογηθεί εντός 10 ημερών, με μέγιστη προθεσμία τις 20 ημέρες, ενώ αμέσως μετά την υποβολή των απόψεων του εναγομένου φορέα ή την πάροδο του χρόνου θα αποφασίζεται η επιβολή ή μη του προστίμου.
Και παλι ζηταμε αποζημιωσεις απο τους γερμανους και καποιοι μυαλο δεν βαζουν και τους υποστηριζουν ακομα με παθος!!! Τι αλλο να κανουν πια κι αυτοι;;; Δεν εμεινε κατι αλλο να μας κανουν...
Και παλι ζηταμε αποζημιωσεις απο τους γερμανους και καποιοι μυαλο δεν βαζουν και τους υποστηριζουν ακομα με παθος!!! Τι αλλο να κανουν πια κι αυτοι;;; Δεν εμεινε κατι αλλο να μας κανουν...
Κερασμένα....