Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πρόστιμο ή διόδια για είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας;

Πρόστιμο ή διόδια για είσοδο στον δακτύλιο της Αθήνας;

2.527 Επισκέψεις στο άρθρο (10/11/2021)

Με ποιό κριτήριο διαλέγεις ένα από τα δύο; Ποιό σου προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία; Ή πιο μπορείς να παρακάμψεις πιο εύκολα;

Μαζί με τον δακτύλιο άνοιξε και η συζήτηση για τα διόδια, και κατά πόσο είναι καλύτερα από την απαγόρευση σε συνδυασμό με το πρόστιμο. Το ερώτημα είναι, σε ποιά βάση γίνεται αυτή η συζήτηση;

Βλέπεις το ζήτημα είναι απλό. Όλοι θέλουν να μπαίνουν στο δακτύλιο κάθε μέρα χωρίς περιορισμούς και χωρίς κόστος. Όμως σε μία πόλη με το ίδιο οδικό δίκτυο στο κέντρο της από το 1950, και πάνω από τα μισά αυτοκίνητα από τα 5 εκατομμύρια που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, σε αυτά τα 100 στενά που είναι ο δακτύλιος, δεν χωράνε κάθε μέρα όλοι.

Ο δακτύλιος υπάρχει για να προστατεύει την πόλη από το κυκλοφοριακό χάος, και κυρίως από τη ρύπανση. Το πόσο καλά τα καταφέρνει το μέτρο έχει να κάνει με το πόσα αυτοκίνητα τελικά κυκλοφορούν ή όχι εντός του κάθε μέρα. Και έτσι η ερώτηση απαγόρευση ή διόδια  ανοίγει.

Με το μέτρο όπως είναι σήμερα, όποιος θέλει μπαίνει στο δακτύλιο μέρα παρά μέρα, όταν κυκλοφορεί. Που σημαίνει πως τα μισά αυτοκίνητα της Αθήνας μπορούν να μπουν μέρα παρά μέρα. Αυτά είναι πάρα πολλά αυτοκίνητα. Όχι μόνο το μέτρο δεν πετυχαίνει το στόχο του, αφού μιλάμε ούτως ή άλλως για πολλά (και παλιά) αυτοκίνητα, αλλά ο τεράστιος αριθμός κάνει και το μέτρο ανεφάρμοστο. Καθότι μαζί με όλα αυτά που «κυκλοφορούν» μπαίνουν και άλλα που δεν κυκλοφορούν.

Η αστυνόμευση γίνεται με μπλόκα της τροχαίας, που σημαίνει πως είναι ανεπαρκής, και έτσι τα μονά-ζυγά ως μέτρο ευνοούν την παρανομία, με παράλληλη πλήρη αποτυχία κάθε προστασίας του κέντρου, των κατοίκων και επισκεπτών του από τα αυτοκίνητα, την κίνηση και τη ρύπανση.

Αν αυτή η προστασία μας είναι αδιάφορη, τότε εμφανώς τα μονά-ζυγά με πρόστιμο είναι η επιλογή. Μπάτε σκύλοι αλέστε. Αν όμως δεν είναι, το διόδιο είναι η λύση που φέρνει πραγματική εφαρμογή.

Με το διόδιο, αντίθετα με τα μονά ζυγά, μπορείς να μπεις όποια μέρα θες, με το αζημίωτο. Το κόστος αυτό θα είναι και ο λόγος που δεν θα μπαίνεις συχνά. Και επειδή εφαρμόζεται σε όλα τα αυτοκίνητα ασχέτως πινακίδας, ο αριθμός τους θα μειωθεί. Σημαντικά. Ή τουλάχιστον αν η αστυνόμευση είναι τέτοια που το μέτρο μπορεί να εφαρμοστεί,  δηλαδή όχι με μπλόκα αλλά με κάμερες, όπως στις πρωτεύουσες που το εφαρμόζουν.

Οπότε πριν αποφασίσουμε διόδια ή μονά-ζυγά, θα πρέπει να ξέρουμε τι θέλουμε από το κέντρο της Αθήνας; Κυκλοφοριακό χάος, ρύπανση, και χαμηλή ποιότητα ζωής, αλλά τσάμπα, ή «περίπου» τσάμπα είσοδο, ή κόστος, εφαρμογή διοδίων, και βελτίωση στις συνθήκες όταν είμαστε στο κέντρο. Εσείς τι θέλετε;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Toyota
OPEL