Προτιμάς μπροστοκούνα ή πισωκούνα όταν μιλάμε για ηλεκτρικά;
5.109 Επισκέψεις στο άρθρο (26/7/2023)
Ξεκινάει η «μάχη» του άξονα κίνησης από την αρχή; Ή μήπως φτάσαμε στο «ποιoς νοιάζεται» όταν μιλάμε για ηλεκτρικά;
Αλλάζουν τα γούστα σου στα ηλεκτρικά ή επιμένεις;
Πάνω που το ζήτημα της κίνησης εμπρός ή πίσω είχε καταλήξει, η ηλεκτροκίνηση ξαναβάζει το πράγμα από την αρχή, με τις μισές μάρκες να έχουν την κίνηση πίσω και τις άλλες μισές εμπρός. Αν κάποτε αυτό είχε σημασία, τώρα με τα ηλεκτρικά, ποιoς νοιάζεται;
Σκέψου πόση διαφορά είχε ένα πισωκίνητο από ένα προσθιοκίνητο μοντέλο όταν αγορά ήταν διχασμένη, στα τέλη του 70 και αρχές του 80. Από την οδική συμπεριφορά στους χώρους, και από την άνεση στην τιμή, η διαφορά στον άξονα κίνησης έκανε τα μοντέλα αυτά να είναι η νύχτα με τη μέρα το ένα με το άλλο.
Σήμερα όμως; Η ηλεκτροκίνηση έχει κάνει τις πλατφόρμες πάνω στις οποίες χτίζονται τα αυτοκίνητα να είναι οι περισσότερες τύπου skateboard. Δηλαδή επίπεδες με τις μπαταρίες στο πάτωμα, και ηλεκτροκινητήρες εμπρός, πίσω ή και εμπρός και πίσω. Οι κατασκευαστές γενικά προτιμούν σε αυτά τα πατώματα οι βασικές εκδόσεις να είναι πισωκίνητες, και οι ακριβότερες τετρακίνητες.
¶λλοι πάλι έχουν το μοτέρ κάτω από το καπό εμπρός, και άρα η κίνηση είναι και αυτή εμπρός, πιο κοντά στη σχεδίαση των σημερινών συμβατικών προσθιοκίνητων μοντέλων.
Και η αγορά είναι διχασμένη. Οι διαφορές που παραμένουν έχουν να κάνουν με τους χώρους, αφού τα πισωκίνητα μπορούν να κάνουν καλύτερη χρήση των διαστάσεων, ενώ κάποια, αλλά όχι όλα, έχουν και χώρο αποσκευών κάτω από το εμπρός καπώ.
Όμως ο λόγος που η «μάχη» πίσω και εμπρός κίνησης δεν υπάρχει πια έχει να κάνει με την αίσθηση. Η οδική συμπεριφορά είναι γενικά πάντοτε ουδέτερη. Δεν περιμένει κανείς σήμερα πως ένα ηλεκτρικό πισωκίνητο μοντέλο θα μπαίνει με το πλάι στις στροφές και θα βγαίνει ντριφτάροντας. Δεν περιμένει πως με το τιμόνι στον ένα άξονα και το γκάζι στον άλλο, θα έχει καλύτερο έλεγχο και των δύο αξόνων. Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εκτός και αν μιλάμε για σπορ αμάξια, αυτά είναι ανήκουστα πράγματα. Και λογικό.
¶ρα τι μένει; Υπάρχει λόγος να ασχοληθεί κανείς ποιος άξονας έχει την κίνηση; Έχει απομείνει κάποια ιδέα πως η πίσω κίνηση είναι καλύτερη από την κίνηση εμπρός όταν το μοτέρ είναι ηλεκτρικό και το αυτοκίνητο φτιαγμένο για μετακίνηση και όχι για οδήγηση; Τι λες;