ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Renault Clio ή Peugeot 208 για πρωτάθλημα;

38.078 Επισκέψεις στο άρθρο (7/3/2019)

Φέτος στο Σαλόνι της Γενεύης προέκυψε ένα πολύ ενδιαφέρον ματς. Renault Clio και Peugeot 208 έβαλαν γκολ από τα αποδυτήρια. Ποιος θα είναι, όμως, ο πρωταθλητής;

Τα φώτα της φετινής Έκθεσης Αυτοκινήτου στη Γενεύη πέφτουν αναπόφευκτα σε δύο μικρά μοντέλα που μας έρχονται από Γάλλους κατασκευαστές, τα Peugeot 208 και Renault Clio. Μερικοί από τους λόγους; Και τα δύο μοντέλα –οι προκάτοχοί τους δηλαδή- έχουν πλασαριστεί ουκ ολίγες φορές στο πρόσφατο παρελθόν στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων, ανήκουν σε μια από τις δημοφιλέστερες κλάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς και έχουν φουλάρει σε τεχνολογία είτε μιλάμε για κινητήρια σύνολα και συστήματα ασφάλειας-υποβοήθησης, είτε για την καμπίνα.

Από τη μία, λοιπόν, έχουμε τη νέα 5η γενιά του Renault Clio που άλλαξε αισθητικά, χωρίς όμως να επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό η σιλουέτα, και μοιάζει πλέον αρκετά με τον μεγαλύτερο «αδελφό» Megane. Από την άλλη, συναντούμε έναν ριζικά ανασχεδιασμένο διάδοχο του Peugeot 208 που δεν θυμίζει σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο, εφοδιασμένο με νέες σαγηνευτικές γραμμές, που αποπνέουν σπορτίφ χαρακτήρα, σε συνδυασμό πάντα με κάποια δάνεια από μεγαλύτερα μοντέλα της φίρμας (βλ. πίσω φώτα). Πόντος για το 208.

Σε επίπεδο διαστάσεων τα δύο μικρά μοντέλα «μοίρασαν» την απόσταση που τα χώριζε κάπου στη μέση και πλέον διαφέρουν μόλις κατά 5 χλστ.. Το Clio μίκρυνε κατά 14 χλστ. με το μήκος να ορίζεται στα 4.050 χλστ., ενώ το 208 που βασίζεται πλέον στη νέα πλατφόρμα CMP (Common Modular Platform) μετράται στα 4.055 χλστ., όντας 8,2 πόντους μεγαλύτερο από πριν. Στο μεταξόνιο, το Clio κερδίζει έχοντας πλεονέκτημα 43 χλστ., κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες αλλά και τις αποσκευές, εκεί που το Clio νικά κατά κράτος στον γαλλικό «εμφύλιο» με 126 λτ. μεγαλύτερο όγκο (391 λτ. το Clio, 265 λτ. το 208). Με αυτά τα στοιχεία το Clio κάνει το 1-1.

Πέραν των χώρων, όμως, σημαντικό ρόλο παίζουν πλέον και οι τεχνολογίες στην καμπίνα που αυξάνουν τα επίπεδα πρακτικότητας και εργονομίας. Και τα δύο μοντέλα έχουν στη φαρέτρα τους όλα τα καλούδια, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων, infotainment με πληρέστατη λίστα υπηρεσιών διασυνδεσιμότητας, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, ασύρματη φόρτιση για το κινητό κ.α.. Το καθένα ξεχωρίζει για κάτι όμως. Από τη μία το Clio υποδέχεται στο κέντρο του ταμπλό μια κάθετα τοποθετημένη, α λα tablet, οθόνη αφής 9,3 ιντσών (υπάρχει και 7άρα), ενώ στο έτερο γαλλικό μικρό υπάρχουν επιλογές οθόνης από 5 έως και 10 ίντσες, ως μέρος του περίφημου i-Cockpit της Peugeot. Μιλώντας για το i-Cockpit, το στρατόπεδο της Peugeot εφοδιάζει το μικρό της, με τρισδιάστατο Head Up Display, κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί σε αυτή την κατηγορία. Σε κάθε περίπτωση, εκτός των τεχνολογιών, τα δύο γαλλικά μικρά κερδίζουν τις εντυπώσεις και σε απτή ποιότητα με προεξάρχον στοιχείο τα μαλακά πλαστικά στο άνω μέρος του ταμπλό και την καλή συναρμογή, όπως τα είδαμε στο Σαλόνι της Γενεύης. Για να είμαστε δίκαιοι, δίνουμε από έναν πόντο στον καθένα.

Φτάσαμε τώρα και στους κινητήρες, εκεί που οι διεκδικητές για το πρωτάθλημα της φετινής Γενεύης έχουν πλούσια τα ελέη και σε θερμικά και σε «ηλεκτρισμένα» σύνολα. Ο εκπρόσωπος της Peugeot λανσάρεται με την οικογένεια βενζινοκινητήρων PureTech 1,2 λτ. απόδοσης από 75 έως και 130 ίππων, ενώ στο ντίζελ προσφέρεται μία επιλογή 1,5 λτ. με 100 ίππους. Επιπλέον, στο παιχνίδι μπαίνει για πρώτη φορά μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση μηδενικών εκπομπών ρύπων, το e-208, με μοτέρ ισχύος 136 ίππων και αυτονομία 340 χλμ., δείχνοντας πως η Peugeot θέλει να είναι μέσα στα πράγματα από νωρίς. Το Clio από την άλλη εφοδιάζεται με τους νέους ατμοσφαιρικούς και τούρμπο κινητήρες βενζίνης 1,0 και 1,3 λτ. με ισχύ από 65 έως και 130 άλογα, ενώ υπάρχουν δύο διαθέσιμες επιλογές 85 και 115 στο ντίζελ με τον 1.500άρη Blue dCi. Πρωτοεμφανιζόμενο και εδώ, το «πράσινο» υβριδικό σύνολο της έκδοσης E-Tech με τον νέο 1.600άρη κινητήρα που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικά μοτέρ και μια μπαταρία 1,2 kWh. Τονίζουμε πως, οι άνθρωποι της Renault υπόσχονται 40% μειωμένη κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με ένα συμβατικό κινητήρα βενζίνης, ενώ λόγω της καλής απόδοσης του υβριδικού συνόλου και της ανάκτησης ενέργειας από τα φρένα κάποιος μπορεί να κινηθεί έως και στο 80% των αστικών μετακινήσεων αμιγώς ηλεκτρικά. Μένει να το δούμε και στην πράξη βέβαια. Η γκάμα και των δύο δικαιολογεί από έναν επιπλέον βαθμό στον καθένα. Το ντέρμπι συνεχίζεται με το σκορ στο 3-3…

Κλείνοντας, δεν θα μπορούσαμε να αφήσουμε εκτός τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού των δύο μικρών. Αμφότερα, έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα τέτοιων συστημάτων μεταξύ των οποίων: Adaptive Cruise Control, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, διατήρηση λωρίδας, προειδοποίηση τυφλού σημείου, ηλεκτρικό χειρόφρενο κ.α. μένοντας ουσιαστικά σε ισοπαλία σε αυτόν τον τομέα. Αρα πάμε στα πέναλτι.

Εσείς θα βάζατε κάπως αλλιώς τα «γκολ» σε αυτό τον αγώνα της Γενεύης; Σίγουρα και τα δύο είναι πρωταγωνιστές και θα κατέβουν στον αγωνιστικό χώρο για τη νίκη και μόνο, όμως, ποιο πιστεύετε ότι θα σηκώσει το πρωτάθλημα τελικά; Τι λέτε;

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Mercedes
EGYHSH ELASTIKON