Η πρώτη απόφαση της ελληνικής δικαιοσύνης για το σκάνδαλο dieselgate είναι γεγονός.
Πρώτες αποζημιώσεις στην Ελλάδα για το VW dieselgate
8.745 Επισκέψεις στο άρθρο (11/10/2017)
Οι πρώτες αποζημιώσεις για το θέμα του dieselgate στην Ελλάδα είναι γεγονός. Δείτε την απόφαση των ελληνικών δικαστηρίων. Τι απαντά η Volkswagen για το θέμα;
Ανοίγει πλέον ο δρόμος για την διεκδίκηση αποζημιώσεων από τους χιλιάδες κατόχους ντίζελ μοντέλων VW στην Ελλάδα, μετά και την απόφαση του Ειρηνοδικείου της χώρας, που δικαίωσε δύο ιδιοκτήτες Polo ντίζελ, οι οποίοι προσέφυγαν στην ελληνική δικαιοσύνη. Αυτή η κίνηση έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την «επέτειο» των δύο ετών από το ξέσπασμα του σκανδάλου dieselgate, τον Σεπτέμβριο του 2015.
Τονίζουμε μάλιστα, πως είναι η πρώτη απόφαση των δικαστηρίων στη χώρα μας όσον αφορά στο θέμα του dieselgate, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως η μια προσφυγή έγινε κατά της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας (Kosmocar) και η άλλη κατά της Volkswagen Γερμανίας.
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Τονίζουμε μάλιστα, πως είναι η πρώτη απόφαση των δικαστηρίων στη χώρα μας όσον αφορά στο θέμα του dieselgate, ενώ αξίζει να αναφερθεί πως η μια προσφυγή έγινε κατά της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας (Kosmocar) και η άλλη κατά της Volkswagen Γερμανίας.
Στην πρώτη περίπτωση, σύμφωνα με την απόφαση 5285/2017, η κάτοχος έχει δικαίωμα υπαναχώρησης από τη σύμβαση αγοράς του VW Polo 1.6 TDI BMT 90 PS Comfortline και επιστροφής του ποσού των 11.005 ευρώ από τον αντιπρόσωπο, πέραν των δικαστικών δαπανών, μια απόφαση που άφησε ευχαριστημένη την ιδιοκτήτρια, καθώς έχει κάνει περί τις 100.000 χιλιόμετρα με το αυτοκίνητο.
Η δεύτερη απόφαση (5286/2017) αφορά την προσφυγή της κατόχου ενός VW Polo 1.2 TDI κατά της VW Γερμανίας, η οποία σύμφωνα με το δικαστήριο εξαπατήθηκε από την εταιρεία, και υποχρεούται πλέον να της καταβάλει το ποσό των 5.200 ευρώ ως αποζημίωση πέραν των δικαστικών δαπανών. Πιο αναλυτικά, το ποσό το οποίο εκδικάσθηκε αφορά 4.000 ευρώ για απάτη και 1.200 ευρώ για ηθική βλάβη.
Τέλος, σημειώνουμε πως βάση για την απόφαση αποτέλεσε το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα VW Polo δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις που θέτει το πρότυπο αντιρρυπαντικής τεχνολογίας Euro5 σχετικά με τις εκπομπές ρύπων, κάτι που σημαίνει πως δεν ανταποκρίνονταν στις περιγραφές των πωλητών.
Ζητήσαμε την άποψη του Volkwagen Group και της Kosmocar για το θέμα. Τους έχουμε ήδη στείλει να μας πουν για τα εξής:
- Η απόφαση αυτή μπορεί να χτίσει δεδικασμένο και για άλλες υποθέσεις κατόχων VW, οπότε θέλουμε να ξέρουμε πώς θα το χειριστείτε το ζήτημα;
- Είναι θέμα το οποίο διαχειρίζεστε εσείς ως Kosmocar ή έχει συμμετοχή και το VW Group;
- Τι απόφαση έχει παρθεί από τη δική σας πλευρά; Θα πληρώσετε ή θα συνεχίσετε το δικαστικό αγώνα;
- Τι άλλο θέλετε να σχολιάσετε πάνω στην υπόθεση αυτή;
- Έχει λάβει γνώση της εξέλιξης το VW Group ή διαχειρίζεστε εσεις αποκλειστικά την υπόθεση;
Είμαστε σε επαφή με το εργοστάσιο και περιμένουμε να μας ενημερώσουν για το πως θα το χειριστούμε.
Έπρεπε κι εγώ να τους τραβήξω μια μήνυση τότε με το Polo με τον ξεφτιλισμένο τον FSI, που ήθελε 3 κιλά λάδι κάθε 100 μέτρα. Αλλά βλέπεις τότε "λεφτά υπήρχαν" κι όλοι το παιζαμε large και "δε βαριέσαι". Καλά κάνουν και τους κυνηγάνε τώρα, να μην τους αφήσουν σε χλωρό κλαρί. Ο φταίχτης, θα πληρώνει.