• Τιμές - Εξοπλισμός - Τεχνικά - Test - Συγκριτικά Εγγυήσεις - Χρηματοδοτικά - Προσφορές

Το παρόν έδωσε το Auto Τρίτη στην στατική παρουσίαση του ανανεωμένου Yaris στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού και Εξέλιξης της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας.

Για την ανανέωση του Toyota Yaris επενδύθηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, χρειάστηκαν 586.000 εργατοώρες και κατασκευάστηκαν 1.000 καινούρια μέρη.

Ο συνάδελφος, κος Κώστας Καπογιάννης, κρίνει εκ των έσω την αναβάθμιση της ποιότητας της ανανεωμένης εκδοχής του Toyota Yaris.

Στη νέα εκδοχή του Yaris, η ανανέωση συνεχίστηκε αμείωτα και στην καμπίνα, τόσο σχεδιαστικά όσο και από πλευράς επιλογής υλικών.

Οι χώροι στο εσωτερικό του ανανεωμένου Toyota Yaris έμειναν ως είχαν, οπότε το ιαπωνικό μοντέλο παραμένει ένα από τα πιο ευρύχωρα μικρά.

Νέα είναι και τα φανάρια εμπρός-πίσω στο ανανεωμένο Toyota Yaris, τα οποία φέρουν τεχνολογία LED.

H υβριδική έκδοση των 100 ίππων έχει ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 (75 γρ./χλμ.), ενώ ζητάει 3,3 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. μικτής χρήσης (από 3,5 λτ./100 χλμ.).

Πρώτη επαφή με το ανανεωμένο Toyota Yaris

14.231 Επισκέψεις στο άρθρο - Ημερομηνία δημοσίευσης: 29/5/2014

Το ανανεωμένο Toyota Yaris ισχυροποιεί περαιτέρω τη θέση του με τη δυναμική σχεδίαση, το μοντέρνο και ποιοτικό εσωτερικό, καθώς και τη βελτίωση στον τομέα της άνεσης και του θορύβου.

 
Κατά την στατική παρουσίαση του ανανεωμένου Toyota Yaris στο Ευρωπαϊκό Κέντρο Σχεδιασμού και Εξέλιξης της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας, οι ιθύνοντες της ιαπωνικής εταιρείας μας αποκάλυψαν ότι πρόκειται για την μεγαλύτερη ανανέωση που έγινε ποτέ. Συγκεκριμένα, επενδύθηκαν 85 εκατομμύρια ευρώ, χρειάστηκαν 586.000 εργατοώρες και κατασκευάστηκαν 1.000 καινούρια μέρη. Επιπλέον, ενώ η τρέχουσα γενιά είχε σχεδιαστεί και εξελιχθεί κατά τα ¾ στην Ιαπωνία, το ανανεωμένο μοντέλο έχει βελτιωθεί κατά τα ¾ σύμφωνα με τις υποδείξεις του Ευρωπαϊκού Κέντρου R&D της Toyota, δηλαδή πληροί τα υψηλά ευρωπαϊκά στάνταρ της κατηγορίας. Μιας κατηγορίας που βρίσκεται σε συνεχή πόλεμο, με τον ανταγωνισμό πολύ σκληρό, όπου για να βγεις νικητής πρέπει να ρίξεις βάρος σε συγκεκριμένους τομείς. Και σε αυτούς τους τομείς το ανανεωμένο Toyota Yaris δείχνει να έχει κάνει καλή δουλειά… Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

Εμφάνιση: The X-Factor
Ο παράγοντας Χ στην κατηγορία Β, ο παράγοντας που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην τελική επιλογή αγοράς (κατά 28,3% σύμφωνα με τις έρευνες της Toyota) είναι η εξωτερική σχεδίαση. Και το ανανεωμένο Yaris παίρνει εδώ άριστα, αφού εφαρμόζει την πιο σύγχρονη σχεδιαστική γλώσσα της ιαπωνικής φίρμας με το χαρακτηριστικό «Χ» στη μάσκα, όπως δηλαδή είδαμε και στο νέο Aygo. Φυσικά όμως δεν μένει εκεί. Νέα λοιπόν είναι και τα φανάρια εμπρός-πίσω (τεχνολογίας LED), οι προφυλακτήρες, η εισαγωγή αέρα, το λογότυπο στη μάσκα, το περίβλημα των προβολέων ομίχλης καθώς και οι ζάντες, συνθέτοντας ένα όμορφο και δυναμικό αισθητικό αποτέλεσμα.

Εσωτερικό: Πιο μοντέρνο και ποιοτικό
Όσο σημαντική είναι η εξωτερική εμφάνιση, άλλο τόσο είναι και η εικόνα στο εσωτερικό. Και στην προκειμένη περίπτωση, αυτή του ανανεωμένου Toyota Yaris, η ανανέωση στην καμπίνα συνεχίστηκε αμείωτα. Τόσο σχεδιαστικά, όσο και από πλευράς επιλογής υλικών. Έτσι, η κεντρική κονσόλα βρίσκεται πλέον κατά 23 χλστ. ψηλότερα, ενώ έχει χαμηλώσει η θέση του επιλογέα ταχυτήτων κατά 30 χλστ., ενισχύοντας την αίσθηση της ευρυχωρίας και την εργονομία. Η πρόσοψη του ταμπλό είναι καλυμμένη από άκρη σε άκρη με μαλακό υλικό και έχουν χρησιμοποιηθεί περισσότερα μαλακά υλικά στις επενδύσεις, βελτιώνοντας την ποιότητα. Νέος είναι ο πίνακας οργάνων και το πλαίσιό του, ενώ μεγαλύτερη είναι και η οθόνη (7΄΄ από 6,1΄΄) του συστήματος πολυμέσων Touch & Go. Αναφορικά με τους χώρους, αυτοί δεν έχουν αλλάξει ούτε για τους επιβάτες, ούτε για τις αποσκευές, που σημαίνει ότι το Yaris παραμένει ένα από τα ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας του.

Κινητήρες: Mικρές ενέσεις ουσίας
Η γκάμα των κινητήρων του ανανεωμένου Yaris μένει λίγο πολύ ίδια. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στην τοποθέτηση του νέου 1.000άρι 3κύλινδρου μοτέρ των 69 ίππων προδιαγραφών Euro6, το οποίο έχει χαμηλότερη κατανάλωση (4,1 λτ./100 χλμ.) από το υπάρχον, ενώ με τη χρήση Stop & Start, οι εκπομπές CO2 πέφτουν στα 95 γρ./χλμ. (99 γρ./χλμ., χωρίς). Πάνω από αυτό, τοποθετείται το μηχανικό σύνολο των 1,33 λτ. (99 PS), ενώ η diesel επιλογή είναι η 1,4 D-4D των 90 ίππων. Αμφότερα διακρίνονται για τα χαμηλότερα επίπεδα κραδασμών και θορύβου από το παρελθόν. Τέλος, φυσικά και παραμένει η υβριδική έκδοση των 100 ίππων, της οποίας ο 1.500 κ.εκ. Euro6 κινητήρας, έχει ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα εκπομπών CO2 (75 γρ./χλμ.), ενώ ζητάει 3,3 λτ. βενζίνης για κάθε 100 χλμ. μικτής χρήσης (από 3,5 λτ./100 χλμ.).

Τεχνικές αλλαγές: Πιο ευρωπαϊκό
Όπως αναφέραμε και στην αρχή, το ανανεωμένο Toyota Yaris εξελίχθηκε στην Ευρώπη, σύμφωνα με τις ανάγκες και τα υψηλά στάνταρ των ευρωπαίων οδηγών. Δηλαδή διατηρεί τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά του, όπως την αξιοπιστία, τους καλούς εσωτερικούς χώρους, τις compact διαστάσεις και το ότι είναι το μοναδικό αμιγώς υβριδικό στην κατηγορία και ενισχύει την εμφάνιση, την αίσθηση ποιότητας, μειώνει τον θόρυβο στην καμπίνα και βελτιώνει την οδική συμπεριφορά καθιστώντας το και πιο άνετο, και πιο ευχάριστο.
Και παρόλο που το τελευταίο δεν μπορούμε να το επαληθεύσουμε, αφού η παρουσίαση ήταν στατική, στα υπόλοιπα θα συμφωνήσουμε. είτε εξαιτίας του τρόπου που κλείνουν οι πόρτες - στιβαρά, χωρίς «κλούβιο» ήχο- είτε από την αίσθηση που σου μένει χαϊδεύοντας τα υλικά. Παρόλα αυτά σημειώστε, πως το παρμπρίζ είναι περισσότερο ηχομονωτικό, το ίδιο και τα λάστιχα στις πόρτες, έχουν χρησιμοποιηθεί νέα αμορτισέρ και πιο μαλακά ελατήρια, επανασχεδιασμένος είναι ο πίσω ημιάκαμπτος, το τιμόνι έχει νέο λογισμικό, ενώ καλύτερο μονωτικό υλικό υπάρχει στο πάτωμα κάτω από την καμπίνα και μεταξύ της μηχανής.

Μιλώντας με τους ειδικούς: Στροφή στο turbo;
Κατά τη διάρκεια της στατικής παρουσίασης του Yaris στη Νίκαια της Γαλλίας, είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με ανθρώπους της Toyota, τόσο για το ίδιο το μοντέλο, όσο και για τα σχέδια της εταιρείας. Ενδιαφέρον, λοιπόν, είχε το γεγονός, ότι ενώ στα προηγούμενα χρόνια μας απέρριπταν αμέσως την ιδέα ενός μικρού turbo κινητήρα, πλέον μας αποκάλυψαν, ότι «πρέπει να ακολουθήσουν την τάση της εποχής». Το πότε τώρα θα τον παρουσιάσουν επίσημα δεν το ανακοίνωσαν, ωστόσο «εξελίξεις θα υπάρχουν στα επόμενα δύο τρία χρόνια και όχι στο τρέχον Yaris». Μιλώντας τώρα με τους σχεδιαστές, η νέα σχεδιαστική γλώσσα Keen Look and Under Priority θα αποτελέσει τη βάση, ωστόσο θα εξελιχθεί περισσότερο, αναδεικνύοντας τον δυναμισμό των μοντέλων.