Η Toyota διατήρησε και τον Ιούλιο τα σκήπτρα στις πωλήσεις αυτοκινήτων, έχοντας δύο εκπροσώπους στο Top 5 των best seller. Πρώτο σε ταξινομήσεις το Fiat Panda με 707 εταιρικές πωλήσεις από τις 789 που κατέγραψε συνολικά.
Σε θετικό πρόσημο κλείνει ένας ακόμα μήνας για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, η οποία σύμφωνα με τα πρωτογενή στοιχεία που έχουμε στην διάθεσή μας φαίνεται πως ανεβαίνει με σταθερούς ρυθμούς. Ο Ιούλιος έκλεισε με 12.330 ταξινομήσεις σε καινούργια αυτοκίνητα, που μεταφράζεται σε αύξηση της τάξεως του 13,7% σε σχέση με την περσινή επίδοση των 10.874 αυτοκινήτων που είχε ανακοινώσει ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ). Σημειώστε πως, οι 7.845 πωλήσεις αφορούν εταιρικούς πελάτες, ενώ η λιανική αγορά αφορά τις 4.475 εξ αυτών.
Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Ιούλιος ήταν ο έβδομος συνεχόμενος μήνας που η αγορά «έκλεισε» με θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και ο έκτος μήνας για φέτος που ξεπέρασε το «ψυχολογικό» όριο των 10.000 αυτοκινήτων.
Διατηρεί το σερί η Toyota: Η πρώτη μάρκα που ξεπέρασε τις 10.000 πωλήσεις το 2023
Το σερί που ξεκίνησε από τον Απρίλιο, στην πρώτη θέση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων, διατήρησε και τον Ιούλιο η Toyota, καταγράφοντας 1.810 ταξινομήσεις, που την κάνει και την πρώτη μάρκα η οποία κόβει το νήμα των 10.000 πωλήσεων για φέτος (σ.σ. το διάστημα από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο έχει σημειώσει 10.470 πωλήσεις). Από εκεί και έπειτα, δεύτερη σε πωλήσεις κατατάχθηκε η Peugeot με 1.310 ταξινομήσεις, ενώ το χάλκινο μετάλλιο και την τρίτη θέση πήρε η Fiat με 1.260 πωλήσεις.
Σημαντικός παίκτης σε αυτή την επίδοση της ιταλικής φίρμας ήταν το Panda, το μίνι μοντέλων της Fiat που κατέγραψε 789 ταξινομήσεις και αναδείχθηκε το best seller αυτοκίνητο του Ιουλίου. Επιπλέον, το Fiat 500 βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα και πιο συγκεκριμένα στην 7η θέση, συντελώντας σε αυτή την επίδοση. Βέβαια, σχεδόν το 90% των πωλήσεων του Panda αφορά εταιρικούς χρήστες (leasing, εταιρείες ενοικιάσεων κ.λπ.) ωστόσο αυτό δεν αναιρεί την πρωτιά του μοντέλου της Fiat. Δεύτερο σε συνολικές πωλήσεις, αλά και στη λιανική για τον Ιούλιο αναδείχθηκε το Toyota Yaris με την ελληνική αγορά να απορροφά περι τα 721 αυτοκίνητα, ενώ στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης του μήνα βρέθηκε το Peugeot 2008 με 620 πωλήσεις.
Moντέλο
Πωλήσεις
1
Fiat Panda
789
2
Toyota Yaris
721
3
Peugeot 2008
620
4
Toyota Yaris Cross
577
5
Hyundai i20
523
6
Peugeot 208
490
7
Fiat 500
445
8
Renault Clio
439
9
Opel Corsa
364
10
Dacia Duster
300
Μάρκα
Πωλήσεις
Μερίδιο αγοράς
1
Toyota
1.810
14,7%
2
Peugeot
1.311
10,6%
3
Fiat
1.262
10,2%
4
Hyundai
992
7,7%
5
Opel
930
6,6%
6
Suzuki
917
5,4%
7
Volkswagen
873
5,4%
8
Kia
829
4,7%
9
Citroen/DS Automobiles
478
4,7%
10
Renault
468
4,6%
Τι καύσιμο προτίμησαν οι Έλληνες;
Κλείνοντας, με τις τιμές καυσίμων να έχουν σκαρφαλώσει στα ύψη, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι προτιμήσεις του καταναλωτικού κοινού στην Ελλάδα με βάση το καύσιμο. Από τα 12.330 καινούργια αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν τον Ιούλιο στην Ελλάδα, τα 4.950 εξ αυτών είναι Hybrid και τα 5.120 βενζινοκίνητα, ενώ μόλις τα 1.840 είναι diesel. Τα αμιγώς ηλεκτικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν αγγίζουν τις 576 μονάδες.
Αναλύοντας τα στοιχεία, φαίνεται η τάση της ελληνικής αγοράς προς τα υβριδικά αυτοκίνητα (mild hybrid και full hybrid), καθώς τον Ιούλιο πήγαν σχεδόν χέρι-χέρι σε πωλήσεις με τα αυτοκίνητα βενζίνης. Αντίστοιχα, για το διάστημα από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2023, σε ένα σύνολο 82.650 καινούργιων αυτοκινήτων, τα υβριδικά που ταξινομήθηκαν ανέρχονται σε 28.550, την ίδια στιγμή που η βενζίνη κατέγραψε 38.580 μονάδες, ενώ το diesel περιορίζεται στις 12.750 πωλήσεις.