Ποιος κέρδισε περισσότερο από την απόσχιση της DS από την Citroen; Ο όμιλος Peugeot απέκτησε τη δική του πολυτελή μάρκα, η Citroen έχασε ένα κομμάτι του εαυτού της, όμως κέρδισε την ελευθερία να επικεντρωθεί σε αυτά που κάνε καλύτερα. Είναι όμως η Citroen καλύτερη μάρκα έτσι;
Η DS ξεκίνησε να ξεχωρίζει από τη Citroen to 2010 και αποσχίστηκε πλήρως ως ανεξάρτητη μάρκα το 2015. Σε αυτά τα χρόνια, και ειδικά τα τελευταία τέσσερα, πόσο άλλαξε η Citroen και τελικά βοηθήθηκε από αυτή την αλλαγή;
Τα εμπορικά αποτελέσματα και οι ιθύνοντες του ομίλου PSA θεωρούν πως ήταν ότι καλύτερο. Φυσικά είναι καλύτερα για τον όμιλο, γιατί τώρα μία μάρκα μπορεί να επικεντρωθεί στα πολυτελή μοντέλα, να εστιάσει την έρευνα και εξέλιξή της γύρω από την ποιότητα και την τεχνολογία.
Όμως η μεγάλη διαφορά είναι αυτή που φάνηκε στη Citroen. Μέχρι το 2015 η Citroen έπρεπε να διατηρεί μία γκάμα μοντέλων που κάλυπταν μια σειρά χαρακτηριστικών, κάποια μέρος του DNA της Citroen, κάποια όμως όχι. Έτσι το C4 και το C5 είχαν κατακριθεί για «γερμανοποίηση», ενώ ακόμη και η τελευταία C6, παρά τον έντονο γαλλικό της χαρακτήρα αναγκάστηκε να προσφέρει «γερμανική» ποιότητα που δεν ήταν απαραίτητα συμβατή με το πως θα έπρεπε να είναι μια Citroen.
Με την DS να αναλαμβάνει αυτό το κομμάτι της αγοράς, η Citroen βρέθηκε απαλλαγμένη, χωρίς την υποχρέωση να έχει «πλήρη» γκάμα με την κλασσική έννοια της λέξης, κάτι που εδώ που τα λέμε δεν ταιριάζει με το ύφος της μάρκας. Έτσι τα προηγούμενα 4 χρόνια η Citroen λανσάρισε τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα της πρόσφατης ιστορίας της. Το C4 Cactus άνοιξε το δρόμο, και από κοντά ήρθαν το C3, το C3 Aircross και τώρα το C5 Aircross.
Χωρίς παραδοσιακά μοντέλα, χωρίς συμβατική σχεδίαση, χωρίς κλασσικές συνταγές, η Citroen μπορεί να κάνει αυτό που κάνει καλύτερα, να διαφέρει.
Εσείς τι λέτε; Πως βλέπετε την αλλαγή της Citroen με την απόσχιση της DS; Είναι η μάρκα καλύτερα; Είναι τα μοντέλα της πιο κοντά στο DNA της; Είστε εσείς πιο ευχαριστημένη με τη γκάμα της; Τι λέτε;