Πώς επιλέγω scooter με δίπλωμα αυτοκινήτου

Πώς επιλέγω scooter με δίπλωμα αυτοκινήτου

2.872 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2024)

- Τσέκαρε τα φρένα: CBS συνδυασμένη, ABS μόνο μπροστά ή ABS μπρος-πίσω
- Οι μικροί τροχοί προσφέρουν ευελιξία και οι μεγάλοι σταθερότητα.
- Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσουν ακόμα και 2 full face κράνη. Για έξτρα χώρο βάζεις κεντρική βαλίτσα.
- Ενημερώσου για την κατανάλωση, ρώτα κόστος για βασικά ανταλλακτικά και service.

Τσέκαρε τα φρένα: CBS συνδυασμένη, ABS μόνο μπροστά ή ABS εμπρος - πίσω

Η καθημερινή μετακίνηση ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό πρόβλημα. Πόσο μάλλον τώρα που η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί σε παράλογα επίπεδα και μαζί με την τιμή της βενζίνης κάνουν το κάθε λεπτό μποτιλιαρίσματος να μοιάζει με αιώνα. Οι ουρές χιλιομέτρων είναι πλέον καθημερινό φαινόμενο στις κεντρικές αρτηρίες των πόλεων, επηρεάζοντας όχι μόνο την τσέπη, αλλά και την ψυχική ηρεμία των οδηγών οι οποίοι χάνουν πολύ ώρα για μια μικρή διαδρομή. Η εξίσωση όμως των διπλωμάτων έχει επιτρέψει να οδηγείς scooter έως 125 κυβικά με δίπλωμα αυτοκινήτου και να εξοικονομήσεις έτσι χρόνο και χρήμα. Τι πρέπει όμως να προσέξεις πριν επιλέξεις το ιδανικό scooter για εσένα.   

Όσοι προέρχονται από τον χώρο του αυτοκινήτου είναι λογικό να δίνουν ιδιαίτερη βαρύτητα στην ενεργητική ασφάλεια. Αναζητώντας λοιπόν scooter 125 κυβικών θα διαπιστώσεις διαφορές στα συστήματα πέδησης. Οι κατασκευαστές είναι υποχρεωμένο να εφοδιάζουν τα μοντέλα αυτού του κυβισμού τουλάχιστον με CBS δηλαδή σύστημα συνδυασμένης πέδησης. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι πατώντας τη μανέτα του πίσω φρένου ενεργοποιείται και το μπροστά για μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και μικρότερο κίνδυνο μπλοκαρίσματος των τροχών. Όμως το CBS δεν εξαλείφει το ενδεχόμενο κάποιος τροχός να μπλοκάρει και αν μιλάμε για τον εμπρός, τότε ο κίνδυνος μιας πτώσης αυξάνεται. Τη λύση έρχεται να δώσει το ABS, το οποίο βέβαια ανεβάζει το κόστος του scooter, αλλά εξαλείφει την πιθανότητα μπλοκαρίσματος  προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια ανεξαρτήτως των συνθηκών που επικρατούν στο δρόμο. Η μέση λύση είναι το μονοκάναλο ABS, οπού το σύστημα ενεργεί μόνο στον εμπρός τροχό, επιτρέποντας το μπλοκάρισμα του πίσω.

Οι μικροί τροχοί προσφέρουν ευελιξία και οι μεγάλοι σταθερότητα.

Όταν αναφερόμαστε σε GT scooter εννοούμε μοντέλα με πιο τουριστική φιλοσοφία και θέση οδήγησης, που προσφέρουν καλύτερη κάλυψη από τα στοιχεία της φύσης και είναι πιο ξεκούραστα στις υψηλές ταχύτητες. Συνήθως διαθέτουν μεγαλύτερο εμπρός φέρινγκ, ζελατίνα και κεκλιμένες πλατφόρμες και δίνουν την αίσθηση ότι κάθεσαι «μέσα» στο scooter. Από την άλλη τα «συμβατικά» έχουν πιο μαζεμένες διαστάσεις για μεγαλύτερη ευελιξία και επίπεδο πάτωμα για εύκολη πρόσβαση, ενώ η θέση οδήγησης σε τοποθετεί «πάνω» στο scooter. Η επιλογή έχει να κάνει καθαρά με το γούστο του καθενός και φυσικά τη χρήση που κάνει.
Ωστόσο, το είδος των τροχών που διαθέτει ένα scooter, ανεξαρτήτως κατηγορίας, μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά. Οι πιο συνηθισμένες διαστάσεις είναι αυτές των 12 και 13 ιντσών. Το πλεονέκτημά τους είναι ότι κάνουν το σύστημα διεύθυνσης εξαιρετικά γρήγορο, αφού ο μικρότερος τροχός έχει λιγότερο γυροσκοπικό αποτέλεσμα, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ευελιξία. Οι μικροί τροχοί όμως μεταφέρουν σε μεγαλύτερο βαθμό ανωμαλίες και  κραδασμούς στον αναβάτη. 
Δεν είναι όμως λίγες οι επιλογές με τροχούς 16 ιντσών, οι οποίοι προσφέρουν μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και καλύτερη απορρόφηση ανωμαλιών, όμως «σπρώχνουν» τον κινητήρα προς τα εμπρός επομένως ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, μοιραία μειώνεται. Δεν πρέπει βέβαια να ξεχνάμε ότι εκτός από τη διάμετρο, πολύ σημαντικό ρόλο παίζει και το πλάτος ενός ελαστικού, καθώς ένα πιο φαρδύ έχει μεγαλύτερη επιφάνεια να αγγίζει το έδαφος προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση.

Κάτω από τη σέλα μπορεί να χωρέσουν ακόμα και 2 full face κράνη. Για έξτρα χώρο βάζεις κεντρική βαλίτσα.

Ένα από τα πρώτα πράγματα που θα λείψει σε έναν αναβάτη που προέρχεται από τον χώρο του αυτοκινήτου είναι ο αποθηκευτικός χώρος, οπότε αναλόγως των αναγκών είναι ένας τομέας που θέλει ιδιαίτερη προσοχή. Ο βασικός αποθηκευτικός χώρος ενός scooter βρίσκεται κάτω από τη σέλα, αλλά το μέγεθός του ποικίλει με τις διαφορές να είναι χαοτικές, αφού μπορούν να φιλοξενήσουν από ένα jet κράνος, έως δυο full face. Ανεξάρτητα από τον διαθέσιμο χώρο κάτω από τη σέλα, ένα ιδιαίτερα δημοφιλές αξεσουάρ είναι η κεντρική βαλίτσα που εκτοξεύει την πρακτικότητα και προσφέρει έξτρα χώρο όταν χρειάζεται. Οι διαθέσιμες επιλογές στην αγορά είναι πάρα πολλές και θα καλύψουν τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό του αναβάτη. Φυσικά, δεν πρέπει να παραλείψου με ότι τα περισσότερα scooter 125 κυβικών διαθέτουν ντουλαπάκι ή ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο στην ποδιά για αποθήκευση αντικειμένων στα οποία θέλεις να έχεις άμεση πρόσβαση. Αν σκοπεύεις να αφήνεις μόνιμα πράγματα σε κάποιο ντουλαπάκι, επέλεξε κάποιο που να κλειδώνει.

Ενημερώσου για την κατανάλωση, ρώτα κόστος για βασικά ανταλλακτικά και service

Η τιμή είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες που θα επηρεάσουν την τελική επιλογή, όμως δεν πρέπει να είναι το απόλυτο κριτήριο. Είναι καλό να κάνεις έρευνα αγοράς ρωτώντας τις αντιπροσωπίες σχετικά με την κατανάλωση και το κόστος του service, καθώς μπορεί ένα ακριβότερο μοντέλο να έχει μικρότερο κόστος συντήρησης από ένα φθηνότερο και τελικά να προκύψει μεγαλύτερο κόστος χρήσης από αυτό που περίμενες. Ένα άλλο κομμάτι πάνω στο οποίο πρέπει να ενημερωθείς είναι η διαθεσιμότητα και το κόστος των ανταλλακτικών. Μια πτώση, ακόμα και στατική, εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης πλαστικών στο φέρινγκ ενός scooter, μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα να χρειαστούν αντικατάσταση πολλά κομμάτια, οπότε είναι σημαντικό αυτά να είναι άμεσα διαθέσιμα και σε λογικές τιμές.  

LINGLONG STOXOS TOP 5
test center