Η τριπλέτα Polo, Ibiza, Fabia έφερνε πάντα στο προσκήνιο τις όποιες ομοιότητες ανάμεσα στα τρία αυτοκίνητα, αλλά και τις διαφορές. Και όμως ανάμεσα στα τρία, η «μάχη» ήταν πιο έντονη ανάμεσα στο VW και το SEAT, αφού παρά τις σχεδιαστικές τους διαφορές είχαν τα ίδια μηχανικά μέρη, ενώ η Fabia βρίσκονταν πάντοτε ένα βήμα πίσω, τουλάχιστον σε θέμα πατώματος. Όχι πια.
Η ολοκαίνουργια Fabia επιτέλους απαλλάσσεται από τις αγκυλώσεις που πάντοτε ήθελαν μια διαφορετική πλατφόρμα από τα άλλα δύο μοντέλα, και λανσάρεται στο πάτωμα MBQ A0, το ίδιο δηλαδή που αποτελεί τη βάση, μεταξύ άλλων, και του Polo και του Ibiza.
Η Fabia έτσι κερδίζει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά του μεγάλου αυτοκινήτου, παρά το συμπαγές μέγεθος. Πράγμα που μεταφράζεται σε φαρδύτερο μετατρόχιο, που με τη σειρά του έχει αντίκτυπο στην οδική συμπεριφορά, την ποιότητα κύλισης, την λειτουργία της ανάρτησης, και τους χώρους. Και αυτά μόνο για αρχή.
Η Skoda έχει με το μέρος τα καλύτερα πλαστικά του ομίλου, και ακόμη σημαντικότερα, δεν έχει περιορισμούς στην εσωτερική σχεδίαση. Δηλαδή ούτε παραμένει σχεδόν «ανατολικογερμανική» σε λιτότητα και φαντασία, όπως το Polo, ούτε προσπαθεί να δείξει «ιταλική» και «μεσογειακή» όπως το Ibiza. Έτσι βουτάει στα βαθιά με μια καμπίνα που ξεπατικώνει τα μεγαλύτερα SUV της μάρκας και δημιουργεί το καλύτερο εσωτερικό σε μικρό του ομίλου.
Και μετά είναι η εξωτερική σχεδίαση. Εντάξει, παραμένει εντός της εταιρικής γλώσσας, όμως είναι φρέσκια, σύγχρονη, και ακόμη και παρά τις ομοιότητες με το μεγαλύτερο Scala, παραμένει ξεχωριστή. Κάτι που δυστυχώς τα Kamiq, Karoq και Kodiaq δυσκολεύονται να κάνουν μεταξύ τους, ή ακόμη και ανάμεσα στα ομόλογα μοντέλα της SEAT.
Και το χρώμα λανσαρίσματος, το μεταλλικό πορτοκαλί, είναι μια δήλωση που για πρώτη φορά η Fabia θέλει να κάνει τόσο έντονα. Πως ανάμεσα στα τρία μικρά του ομίλου, είναι για πρώτη φορά το καλύτερο. Αν είναι (πάλι) και το φθηνότερο, τότε κερδίζει.
Τι λέτε εσείς όμως; Πως σας φαίνεται η νέα Fabia απέναντι στο Polo και το Ibiza; θα είναι το επόμενο μικρό σας; Ή παραμένετε πιστός στους Γερμανούς/Ισπανούς; Ή σε κάτι άλλο;
Θα βρισκόμουν ανάμεσα σε ibiza και fabia. Με το 2ο να με κερδίζει χωροταξικά και σε λεπτομέρειες όπως πχ τους αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες, την είσοδο usb στον εσωτερικό καθρέφτη (εξυπηρετεί έξτρα κάμερα), θήκες διάσπαρτες που θέλοντας και μη σε καλύπτουν. Τα μοντέλα της skoda, εξακολουθούν να προσφέρουν περισσότερα απ' όσο κοστίζουν και από αξιοπιστία είναι πιο ψηλά από τα ξαδέλφια τους. Έχω υπάρξει κάτοχος της πρώτης γενιάς, που παρά το όνομα, ξεχώριζε από τα λοιπά της κατηγορίας εν έτη 2000 (δισκόφρενα και στους δύο άξονες, επένδυση καπό, ψυχόμενο ντουλαπάκι συνοδηγού, μέχρι και μια ψυχόμενη θήκη για ένα κουτάκι αναψυκτικό είχε αριστερά από το τιμόνι, ακόμη και η ύπαρξη θηκών πίσω από τα καθίσματα, ήτανε στοιχεία που δεν έβρισκες πουθενά με 13.000 ευρώ τότε. Δε με απογοήτευσε ποτέ και πουλήθηκε μέσα σε δύο μέρες. Παράπονα από την αντιπροσωπία είχα μονάχα. Σχεδιαστικά το ibiza είναι πιο σπορ και πραγματικά πανέμορφο, οπότε είναι θέμα επιλογής με το τι θέλεις να κυκλοφορείς. Το polo παρά είναι συντηρητικό, όσο κι αν προσπαθούν οι Γερμανοί.