Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πως και γιατί τα υβριδικά «καίνε τα μισά» από diesel

Πως και γιατί τα υβριδικά «καίνε τα μισά» από diesel

3.528 Επισκέψεις στο άρθρο (13/11/2022)

Στο νέο Μεγάλο μας Test, το Γύρο Οικονομίας με τα υβριδικά SUV βενζίνης, το αποτέλεσμα σόκαρε, αφού κανείς δεν περίμενε πως θα καίνε λιγότερα από diesel. Αποτέλεσμα που προκάλεσε απορίες, τις οποίες και σας απαντάμε!

Απαντάμε γιατί τα υβριδικά «έκαψαν τα μισά»

Εντύπωση προκάλεσε πως τα υβριδικά SUV έκαψαν τα μισά από diesel, τουλάχιστον στο ευρύ κοινό που δεν είναι εξοικειωμένο με την υβριδική τεχνολογία. Μέσα σε 24 ώρες πάνω 250 άτομα μας κατέθεσαν την άποψη ή την απορία τους σχολιάζοντας το αποτέλεσμα και συγχρόνως πάνω από 500 κοινοποίησαν το θέμα ώστε να το δουν και οι «φίλοι» τους.

Επειδή λοιπόν μας αρέσει η αλληλεπίδραση μαζί σας και θεωρούμε καθήκον τη σωστή ενημέρωση, καταγράψαμε τις ερωτήσεις-εμπειρίες σας και παραθέτουμε τις απαντήσεις μας, ακόμα και για κατανάλωση σε ταχύτητες άνω του επιτρεπτού ορίου.
 
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Οι ερωτήσεις σας και οι απαντήσεις μας

ΕΡ: Τα πράγματα είναι ξεκάθαρα και τα μαθηματικά δεν κάνουν λάθος! Μέσα σε πόλεις είσαι κερδισμένος αλλά σε εθνική diesel και πάλι diesel!!! Για όποιον κόβει ταξιδιάρικα χιλιόμετρα το diesel είναι μονόδρομος! Δεν λέτε και για το κόστος ενός υβριδικού; Όπως και για την αναμονή να το παραλάβεις 1 έτος και βάλε!

ΑΠ: Ακριβώς, τα μαθηματικά δεν κάνουν λάθος ποτέ. Αν κάνεις πολλά ταξίδια τότε φυσικά και η επιλογή του diesel είναι συμφέρουσα στην περίπτωσή σας. Αν όχι τότε με τα υβριδικά γλιτώνεις αρκετές εκατοντάδες ευρώ.

Σχετικά με το κόστος από τα υβριδικά οικογενειακά SUV της αγοράς τα μοναδικά που έχουν και diesel εκδόσεις είναι τα Tucson και Sportage. Στις ίδιες εκδόσεις λοιπόν το μεν υβριδικό Tucson κοστίζει 38.640 ευρώ και το diesel 34.390 ευρώ, ενώ ακόμα πιο μικρή είναι η διαφορά στο Sportage, όπου το υβριδικό κοστίζει 40.990 ευρώ και το diesel 38.490 ευρώ. Και στα δύο μοντέλα όμως, η υβριδική έκδοση είναι 230 ίππους ενώ το diesel 136! Τεράστια η διαφορά όπως καταλαβαίνετε.

Όσον αναφορά στους χρόνους αναμονής τώρα, το ίδιο ισχύει για όλα τα μοντέλα. Ίσα-ίσα που όπως μας είπε ο dealer της Toyota, η υβριδική Corolla Cross έχει χρόνο αναμονής μόνο 1,5 μήνα.
 

ΕΡ: Θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέρουμε. Στην εθνική τα υβριδικά δεν πάνε με τη μπαταρία, αλλά μόνο με βενζίνη. Από πού και ως που καίνε σαν diesel;

ΑΠ: Λογική η απορία σου, αλλά υπάρχει απάντηση. Η µπαταρία µπορεί να εξαντλείται αµέσως, ωστόσο διατηρεί πάντοτε ένα µικρό απόθεµα ενέργειας και παράλληλα σε κάθε άφηµα του γκαζιού στην εθνική (π.χ. όταν κόβεται σε µια καµπή ή επειδή πλησιάσατε τον µπροστινό, ή όταν έχει κατηφορική κλίση, ακόµα και όταν επιβραδύνετε για τα διόδια), κάνει ανάκτηση ενέργειας. Αυτό επιτρέπει στον κινητήρα να «σβήνει» και το αυτοκίνητο να «ρολάρει» ηλεκτρικά. Επιπλέον με αυτά τα μικρά αποθέματα η µπαταρία θα λειτουργήσει και ενισχυτικά όταν θελήσετε να προσπεράσετε, µε αποτέλεσµα το µοτέρ να ζορίζεται λιγότερο.  Έτσι κατά αυτόν τον τρόπο οδηγώντας στρωτά έχετε περίπου τα ίδια νούμερα.
 
 
ΕΡ: Βλέπω πως λέτε κάψανε τα μισά, αλλά στην εθνική οδό η κατανάλωση είναι ίδια σύμφωνα με το τεστ σας.

ΑΠ: Πολύ σωστό αυτό που λέτε. Στην εθνική οι καταναλώσεις δεν έχουν ιδιαίτερη διαφορά. Ωστόσο εμείς επικεντρωνόμαστε κυρίως στην κατανάλωση εντός πόλης, καθώς εκεί είναι που κάνει η συντριπτική πλειοψηφία τα περισσότερα χιλιόμετρα. Από εκεί και πέρα γνωρίζοντας καταναλώσεις εντός και πόλης και στην εθνική, μπορεί ο καθένας να κάνει τους υπολογισμούς του.
 
 
 ΕΡ: Κάτοχος υβριδικού Toyota C-HR τα τελευταία δύο χρόνια. Το trip μου γράφει 4,8 λτ./100 χλμ., νιώθω ευλογημένος με την επιλογή μου.

ΑΠ: Να χαίρεστε το αυτοκίνητό σας πρώτα απ’ όλα. Νούμερο χαμηλότερο και από την εργοστασιακή μέση κατανάλωση. Προφανώς θα κινείστε πάρα πολύ εντός πόλης και σας επιτρέπει να έχετε αυτά τα νούμερα. Γι αυτό το λόγο κάνουμε συχνά εξειδικευμένα θέματα στον τομέα της κατανάλωσης, ώστε να μπορούν όλοι βάσει των αναγκών τους να κάνουν επιλογές που θα αισθάνονται δικαιωμένοι και θα τους συμφέρει.
 
 
ΕΡ: Εγώ έχω απορία τι ισχύει σε ταχύτητες μεγαλύτερες των 150 χλμ.. Εκεί πόσο παραπάνω καίνε τα υβριδικά από τα diesel. Και εκεί τα ίδια;

ΑΠ: Ναι τα diesel είναι πιο οικονομικά όσο ανεβάζουμε χιλιόμετρα στο κοντέρ μας. Σε παλιότερη δοκιμή μας σχετικά με την κατανάλωση υβριδικών στην εθνική οδό, είδαμε πως το Toyota C-HR στα 100 χλμ./ώρα καίει 4,3 λτ. ενώ στα 120 χλμ./ώρα 5,5 λτ./100 χλμ.. Αντίστοιχα το πιο οικονομικό diesel που έχουμε μετρήσει φέτος (Opel Grandland X 1,5 d 130 PS) καίει αντίστοιχα 4,0 και 4,9 λτ./100 χλμ.. Όσο περισσότερο λοιπόν αυξάνεται η ταχύτητα αυξάνεται και η διαφορά κατανάλωσης ανάμεσα στα δύο καύσιμα. Αυτό συμβαίνει διότι η αύξηση της κατανάλωσης σχετίζεται με την αεροδυναμική αντίσταση, η οποία αυξάνεται εκθετικά σε σχέση με την ταχύτητα (από τον τύπο D = 1/2 x Cd x p x A x V2).
 

ΕΡ: Αυτά ισχύουν τώρα που ανέβηκε η τιμή του πετρελαίου, όταν πέσει ξανά τα diesel θα συμφέρουν περισσότερο.

ΑΠ: Στο θέμα μας δεν θίξαμε τις τιμές των καυσίμων. Εστιάσαμε αποκλειστικά στα νούμερα της κατανάλωσης. Πάντως διατηρούμε τις αμφιβολίες μας κατά πόσο η τιμή του πετρελαίου θα πέσει. Η τιμή διυλιστηρίου της βενζίνης είναι χαμηλότερη από αυτή του diesel και πανευρωπαϊκά στα πρατήρια,  το diesel κοστίζει περισσότερο. Στη Ελλάδα είχε επιδότηση 15 λεπτών στην αντλία, η οποία καταργήθηκε. Συνεπώς αν δεν υπάρξει κάποια κρατική επιδότηση, οι τιμές θα παραμείνουν στα επίπεδα που είναι σήμερα.


EΡ: Τα νούμερα μου φαίνονται λίγο υπερβολικά. Όντως τα υβριδικά καίνε τα μισά μέσα στην πόλη;

ΑΠ: Αγαπητέ φίλε μας, ναι όντως καίνε τα μισά και ακόμα λιγότερα. Χαρακτηριστικά το πιο οικονοµικό diesel C-SUV που έχουµε µετρήσει το 2022 έχει κατανάλωση εντός πόλης 7,5 λτ./100 χλµ.., ενώ τα υβριδικά όχι πάνω από 4,0. Ο λόγος είναι πως χρησιµοποιούν τον ηλεκτροκινητήρα συχνά, µε αποτέλεσµα ο κινητήρας βενζίνης να έχει λιγότερη εµπλοκή. Παρά το γεγονός ότι η µπαταρία έχει µικρή χωρητικότητα και εξαντλείται γρήγορα, επαναφορτίζεται διαρκώς από το φρενάρισµα και το άφηµα του γκαζιού. Με αυτόν τον τρόπο η µπαταρία ανακτά πάντοτε αποθέµατα και δίνει αυτή την ενέργεια για την κίνηση του αυτοκινήτου.
 
Αυτά λοιπόν ήταν τα πιο hot ερωτήματα σας, τα οποία θεωρήσαμε ότι έπρεπε να απαντηθούν για αν γίνει ακόμα πιο κατανοητό γιατί τα υβριδικά αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή οικονομίας αλλά και τι ισχύει αναλυτικότερα σε συγκεκριμένες καταστάσεις.
 

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »

Hyundai
NISSAN