- Για να κόψεις ταχύτητα πατάς πρώτα το φρένο
- Αν πατήσεις πρώτα συμπλέκτη χάνεις το μπόνους φρεναρίσματος του μοτέρ
- Ζορίσεις περισσότερο τα φρένα σου
- Κάτω από τις 1.500 στροφές πατάς συμπλέκτη για νεκρά ή κατέβασμα
Χιλιάδες Αμερικάνοι οδηγοί απάντησαν λάθος!
Μπορεί σήμερα η αυτοκίνηση να έχει στη φαρέτρα της δεκάδες εξελιγμένες τεχνολογίες ασφάλειας ωστόσο, διαπιστώνουμε πως υπάρχουν ακόμα κάποιες καθημερινές λάθος συνήθειες από μερίδα οδηγών που μπορεί να φαίνονται ανούσιες, αλλά σε μια δύσκολη στιγμή μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο. Μια εξ αυτών, το φρενάρισμα ή αλλιώς η ελάττωση της ταχύτητας του αυτοκινήτου.
Αν σας ρωτήσει κάποιος «Πώς κόβεις ταχύτητα; Πατάς πρώτα φρένο και μετά συμπλέκτη ή πρώτα συμπλέκτη και μετά φρένο» τι απάντηση θα του δώσετε, αλήθεια;
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως, εφόσον μιλάμε για φρενάρισμα, η λέξη το λέει και μόνη της και το φρένο είναι το μόνο πεντάλ που θα καταφέρει να επιβραδύνει επιτυχώς το αυτοκίνητο. Αναφερόμαστε πάντα σε κανονικές συνθήκες, χωρίς να συντρέχει κάποια έκτακτη ανάγκη, κατά την οποία ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το αριστερό πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη για να κατεβάσει ταχύτητα, ώστε να επωφεληθεί της μεγαλύτερης επιβράδυνσης από τον κινητήρα, παράλληλα με το φρένο από το δεξί πόδι.
Ο άτυπος κανόνας, λοιπόν, λέει πως, όταν θέλουμε υπό φυσιολογικές συνθήκες να «κόψουμε» ταχύτητα χρησιμοποιούμε πρώτα το πεντάλ του φρένου και ΟΧΙ πρώτα το πεντάλ του συμπλέκτη. Έχοντας επιλεγμένη κάποια σχέση στο κιβώτιο (όταν έχεις ταχύτητα «μέσα» κοινώς) ο κινητήρας επιβραδύνει το όχημα όταν τραβήξουμε το πόδι από το γκάζι, βάσει θεμελιωδών κανόνων της φυσικής.
Με το να πατήσει κάποιος πρώτα τον συμπλέκτη χάνει αυτό το πλεονέκτημα (ας το βαφτίσουμε «bonus επιβράδυνσης»), αφού το αυτοκίνητο βρίσκεται πλέον σε κατάσταση ελεύθερης κύλισης, ως εκ τούτου τα φρένα επιφορτίζονται με όλη τη δουλειά της μείωσης ταχύτητας. Μάλιστα, αν οι στροφές ανά λεπτό παραμείνουν πάνω από τις 1.500 και οι συνθήκες επιτρέπουν να συνεχίσετε την πορεία σας, δεν χρειάζεται καν να πατήσετε συμπλέκτη.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Αν σας ρωτήσει κάποιος «Πώς κόβεις ταχύτητα; Πατάς πρώτα φρένο και μετά συμπλέκτη ή πρώτα συμπλέκτη και μετά φρένο» τι απάντηση θα του δώσετε, αλήθεια;
Καταρχάς να ξεκαθαρίσουμε πως, εφόσον μιλάμε για φρενάρισμα, η λέξη το λέει και μόνη της και το φρένο είναι το μόνο πεντάλ που θα καταφέρει να επιβραδύνει επιτυχώς το αυτοκίνητο. Αναφερόμαστε πάντα σε κανονικές συνθήκες, χωρίς να συντρέχει κάποια έκτακτη ανάγκη, κατά την οποία ο οδηγός μπορεί να χρησιμοποιήσει το αριστερό πόδι στο πεντάλ του συμπλέκτη για να κατεβάσει ταχύτητα, ώστε να επωφεληθεί της μεγαλύτερης επιβράδυνσης από τον κινητήρα, παράλληλα με το φρένο από το δεξί πόδι.
Ο άτυπος κανόνας, λοιπόν, λέει πως, όταν θέλουμε υπό φυσιολογικές συνθήκες να «κόψουμε» ταχύτητα χρησιμοποιούμε πρώτα το πεντάλ του φρένου και ΟΧΙ πρώτα το πεντάλ του συμπλέκτη. Έχοντας επιλεγμένη κάποια σχέση στο κιβώτιο (όταν έχεις ταχύτητα «μέσα» κοινώς) ο κινητήρας επιβραδύνει το όχημα όταν τραβήξουμε το πόδι από το γκάζι, βάσει θεμελιωδών κανόνων της φυσικής.
Με το να πατήσει κάποιος πρώτα τον συμπλέκτη χάνει αυτό το πλεονέκτημα (ας το βαφτίσουμε «bonus επιβράδυνσης»), αφού το αυτοκίνητο βρίσκεται πλέον σε κατάσταση ελεύθερης κύλισης, ως εκ τούτου τα φρένα επιφορτίζονται με όλη τη δουλειά της μείωσης ταχύτητας. Μάλιστα, αν οι στροφές ανά λεπτό παραμείνουν πάνω από τις 1.500 και οι συνθήκες επιτρέπουν να συνεχίσετε την πορεία σας, δεν χρειάζεται καν να πατήσετε συμπλέκτη.