Η 5η γενιά υβριδικής τεχνολογίας Toyota έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στην νέα Corolla Cross, έχει σημείο αναφοράς την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, πλέον όμως βάζει στο παιχνίδι και την πιο δυναμική αίσθηση οδήγησης. Πάμε να μάθουμε τα πιο σημαντικά στοιχεία της.
Έχει κατακτήσει την φήμη της «μαμάς» της υβριδικής τεχνολογίας. Από το λανσάρισμα του πρώτου υβριδικού μαζικής παραγωγής Prius (1997), μέχρι το best-seller της αυτοκίνησης Corolla, η Toyota είναι πρωτοπόρος όσον αφορά την αυτοφορτιζόμενη κίνηση. Με 5 διαφορετικές γενιές υβριδικών τεχνολογιών την τελευταία 25ετία, η ιαπωνική φίρμα θέτει προτεραιότητα την μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Πλέον, στο παιχνίδι «μπαίνουν» και οι επιδόσεις. Για παράδειγμα, στην νέα Toyota Corolla Cross που κυκλοφορεί στην ελληνική αγορά, η ιπποδύναμη έχει φτάσει στα 197 άλογα αλλά η κατανάλωση μένει «καρφωμένη» στα 5 λτ./100 χλμ.! Πάμε, λοιπόν, να δούμε τι διαφορετικό λανσάρει η 5ης γενιάς υβριδική τεχνολογία που φέρνει μειωμένη κατανάλωση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων αλλά και αναβαθμισμένη οδηγική αίσθηση ταυτοχρόνως.
Στον 1,8 λτ. κινητήρα η απόδοση βελτιώνεται κατά 15% (140 άλογα), ενώ στον 2λιτρο η ιπποδύναμη φτάνει τα 197 άλογα (+8%).
Σταθεροί στην φιλοσοφία της εταιρείας παραμένουν οι 4κύλινδροι ατμοσφαιρικοί κινητήρες, 1,8 και 2,0 λίτρων. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε αύξηση απόδοση ισχύος στα 140 άλογα (+15%), ενώ στην δεύτερη θα φτάνει τα 197 άλογα (+8%). Για να συμβεί αυτή η αναβάθμιση απόδοση γίνονται ορισμένες τροποποιήσεις. Πρώτα από όλα, θα υπάρχουν εξαρτήματα μικρότερου βάρους, τα οποία ωστόσο θα είναι πιο συμπαγή. Έτσι, συμβάλλουν στο να διατηρείται η αποδοτικότητα παράλληλα με την αύξηση ισχύος. Το νέο σύστημα θα περιλαμβάνει μία νέα μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) η οποία θα περιορίζει τις ηλεκτρικές απώλειες και θα διατηρεί σε υψηλά επίπεδα την αποδοτικότητα του καυσίμου. Συν τοις άλλοις, θα έχει πιο αθόρυβη λειτουργία, ενώ στην AWD-i Toyota Corolla Cross ενσωματώνει την πίσω PCU, εξοικονομώντας επιπλέον χώρο και βάρος.
Η μονάδα ελέγχου βρίσκεται τοποθετημένη ακριβώς πάνω από μία νέα μονάδα κιβωτίου ταχυτήτων/διαφορικού e-CVT. Και σε αυτή την περίπτωση έχουν χρησιμοποιηθεί νέα υλικά, για αυτό και το κιβώτιο είναι κατά 15% ελαφρύτερο από ό,τι πριν. Συν τοις άλλοις, χρησιμοποιείται λιπαντικού χαμηλού ιξώδους το οποίο περιορίζει τις εσωτερικές τριβές και αναβαθμίζει συνολικά την απόδοση.