Πώς μπορείς να οδηγήσεις χωρίς φρένο;
Γίνεται αυτοκίνητο χωρίς μεσαίο πεντάλ; Και όμως, η ηλεκτροκίνηση θα εξαφανίσει και το φρένο.
Χωρίς πεντάλ φρένου θα σταματάμε σαν τις βάρκες!
Μισό λεπτό! Πως θα σταματάμε; Όχι, δεν θα πάψουμε να σταματάμε. Η αφαίρεση του πεντάλ του φρένου δε σημαίνει πως θα πηγαίνουμε χωρίς φρένα. Απλά θα σταματάμε όπως η βάρκες. Με το άφημα του γκαζιού. Είναι όμως τα αυτοκίνητα σαν τις βάρκες; Τι λέμε τώρα;
Τα αυτοκίνητα χωρίς φρένο δεν είναι κάτι φουτουριστικό που «θα» έρθει. Είναι εδώ. Ήδη τα περισσότερα ηλεκτρικά έχουν κάποια επιλογή για οδήγηση χωρίς τη χρήση του μεσαίου πεντάλ. Αυτό που είναι θέμα χρόνου είναι η πλήρης αφαίρεση του πεντάλ του φρένου, και αυτό όμως έρχεται.
Και πως οδηγείς; Αλήθεια είναι πως θέλει λίγη προσαρμογή, και σίγουρα μέσα στην πόλη είναι δύσκολο, τουλάχιστον στην αρχή. Η λογική είναι πως το αυτοκίνητο ξέρει πως όταν αφήνεις το πεντάλ του γκαζιού, ξέρει ότι θες να σταματήσεις. Πόσο γρήγορα θες να σταματήσεις το καταλαβαίνει από το πόσο απότομα αφήνεις το γκάζι.
Αυτό που κάνει είναι ότι το αυτοκίνητο πλέον ελέγχει την πέδηση. Πέδηση και όχι φρένο, αφού η πέδηση μπορεί να γίνει με δύο τρόπους. Από τη μία με το παραδοσιακό φρένο, δηλαδή σφίγγοντας τον δίσκο ανάμεσα στα τακάκια, και αφαιρώντας την κινητική ενέργεια του αυτοκινήτου, μετατρέποντάς την σε θερμότητα στα φρένα. Γιατί όμως να πετάξεις όλη αυτή την ενέργεια που στο κάτω κάτω «πλήρωσες» για να αποκτήσεις δαπανώντας ρεύμα και ξεφορτίζοντας την μπαταρία; Έτσι ο άλλος τρόπος πέδησης είναι να «φρενάρει με το μοτέρ» όπως θα λέγαμε στους κινητήρες εσωτερικούς καύσης.
Πως κατεβάζεις ταχύτητα για να κατέβεις μια κατηφόρα χωρίς να λιώσεις τα φρένα; Η κίνηση των τροχών εμποδίζεται από το μοτέρ και τη συμπίεσή του. Μόνο που τώρα δεν κατεβάζεις ταχύτητα, ούτε βάζεις το μοτέρ να συμπιέζει αέρα για να «κόψεις». Απλά βάζεις τη γεννήτρια να ανακτήσει ενέργεια από την περιστροφή των τροχών. Πως γυρίζει το δυναμό του ποδηλάτου από τον τροχό, με τον ίδιο τρόπο.
Το αυτοκίνητο καθορίζει πόσο φρενάρισμα κάνει η γεννήτρια και πόσο τα φρένα. Αν καταλάβει ότι θες να κόψεις γρήγορα, εμπλέκει τα φρένα, αν όχι, αφήνει να ρολάρεις φορτίζοντας, και αναλόγως πόσο πολύ θέλεις να ρολάρει, ρυθμίζει το φορτίο της γεννήτριας στους τροχούς.
Φυσικά πρέπει να μάθεις να κινείσαι με το πόδι σχεδόν πάντα στο γκάζι, αφού όταν το αφήνεις το αμάξι φρενάρει. Εννοείται πως σε συνδυασμό με το σύστημα cruise control με ραντάρ, το πόδι στο γκάζι δεν είναι απαραίτητο, και τόσο η ταχύτητα, η απόσταση από τον μπροστινό και το φρένο ελέγχονται πλήρως από το αυτοκίνητο.
Είναι εμφανές πως χωρίς φρένο, η λογική είναι να έρθει η οδήγηση ακόμη πιο κοντά στην αυτονόμηση, μερική ή ολική. Άρα στην ερώτηση «πως οδηγώ χωρίς φρένο» η απάντηση είναι «λιγότερο» ή «δεν οδηγείς», και απλά αφήνεις ακόμη μία λειτουργία στο αυτοκίνητο.
Τι λες λοιπόν είσαι έτοιμος για αμάξι χωρίς φρένο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Σχολίασέ το, στη σελίδα μας στο Facebook »