Στους σύγχρονους πετρελαιοκινητήρες τεχνολογίας common rail (δηλαδή με σύστημα υψηλής πίεσης ψεκασμού) η χρήση πετρελαίου θέρμανσης ή ακόμη και μίγμα πετρελαίου κίνησης με θέρμανσης βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα είναι σίγουρο πως θα αποδειχτεί μοιραία για διάφορα εξαρτήματα.
Πρώτα και ακριβότερα (πάνω από 1.500 ευρώ το κόστος) είναι τα μπεκ και η αντλία υψηλής πίεσης (τρόμπα) που σταδιακά καταστρέφονται λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του πετρελαίου θέρμανσης.
Από την άλλη επιβαρύνεται σημαντικά το φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που φράζει πολύ πιο γρήγορα και αναγκάζεται σε συνεχείς και πιο τακτικές αναγεννήσεις. Κάτι τέτοιο επιφέρει την μόνιμη ζημιά του και κατ¶ επέκταση την αχρήστευσή του σε ό,τι αφορά τις καθαριστικές του ιδιότητες. Επίσης, τα κατάλοιπα επιβαρύνουν σημαντικά και την εισαγωγή του κινητήρα μέσω του συστήματος επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR).
Τέλος, αφού κάποιο ποσοστό καυσίμου περνάει στα λάδια του κινητήρα κατά την αναγέννηση του DPF, επιβαρύνεται σημαντικά η λίπανση του κινητήρα-τουρμπίνας με άμεσες συνέπειες στον κύκλο ζωής των εξαρτημάτων.
Αντίστοιχα, στους σύγχρονους βενζινοκινητήρες αρχικά θα «βουλώσει» το φίλτρο βενζίνης, έπειτα τα μπεκ και στη συνέχεια θα επέλθει η φθορά στην τρόμπα βενζίνης. Σε σχέση με τους κινητήρες πετρελαίου, το κόστος σε αυτήν την περίπτωση, δηλαδή της νοθείας και της ακίνητοποίησης του βενζινοκινητήρα λόγω νοθευμένων καυσίμων, είναι μικρότερο.