ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Πώς οι Κινέζοι «αποδεκάτισαν» την Volvo κάνοντας την Polestar ξεχωριστή μάρκα;

 Σχολιάστε 
19.815 Επισκέψεις στο άρθρο (21/9/2024)
Πώς οι Κινέζοι «αποδεκάτισαν» την Volvo κάνοντας την Polestar ξεχωριστή μάρκα;

Πώς οι Κινέζοι «αποδεκάτισαν» την Volvo κάνοντας την Polestar ξεχωριστή μάρκα;

- H Volvo αγόρασε πριν 10 χρόνια την Polestar ως απάντηση στους γρήγορους premium Γερμανούς
- Μετά η κινέζινη Geely, πήρε τη Volvo και έκανε την Polestar ξεχωριστή, αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα
- Τα μοντέλα της Polestar είναι αυτά που θα ήταν σήμερα η ηλεκτρική γκάμα της Volvo, αφήνοντάς της μόνο το EX30
Η Volvo χωρίς μοντέλα, αναγκάζεται σε «κωλοτούμπα» σβήνοντας από το πρόγραμμά της την ηλεκτροποίηση μέχρι το 2030

H Volvo αγόρασε πριν 10 χρόνια την Polestar ως απάντηση στους γρήγορους premium Γερμανούς

Όταν οι Σουηδοί αγόρασαν την Polestar για να έχουν αντίπαλο στις γερμανικές εκδόσεις Μ, AMG και RS των BMW, Mercedes και Audi αντίστοιχα, δεν πέρασε ποτέ από το μυαλό τους πως δεν θα προλάβαιναν να βάλουν στην αγορά ούτε ένα μοντέλο με αυτά τα διακριτικά δίπλα στο όνομα της Volvo. Πώς την πάτησαν;
 
Ενώ η Volvo προσπαθούσε να ξαναρχίσει από το μηδέν, μετά την πώληση και απογαλάκτιση από τη Ford το 2010, η ιδέα να εξαγοραστεί ο βασικός ανεξάρτητος βελτιωτής και να γίνει μέρος της μάρκας το 2015 ήταν ξεκάθαρη: Χτυπάει έτσι η Volvo τις εκδόσεις επιδόσεων των Γερμανών, φέρνοντας την τότε σουηδική φίρμα απευθείας απέναντί τους, και βάζοντάς την έτσι πιο γρήγορα στο παιχνίδι της premium κατηγορίας. Η μητρική Geely όμως είχε άλλα σχέδια.

Μετά η κινέζινη Geely, πήρε τη Volvo και έκανε την Polestar ξεχωριστή, αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα

Η Geely ήθελε μια μάρκα σαν τη Volvo, χωρίς όμως το ρίσκο να της χαλάσει το όνομα με πειραματισμούς, δηλαδή μεταφέροντας την παραγωγή αποκλειστικά στην Κίνα, μοιράζοντας μηχανικά μέρη με άλλες κινεζικές μάρκες, κάνοντάς την αποκλειστικά ηλεκτρική, ενώ ήθελε να σπάσει και το δίκτυο πωλήσεων της Volvo που είχε κληρονομήσει στις ΗΠΑ. Ξεχώρισε αμέσως την Polestar δίνοντάς της το πρώτο πρωτότυπο της Volvo, το Concept Coupe, ως το Polestar 1. Φυσικά η Volvo έμεινε πάλι χωρίς κουπέ, παρά τα 9 χρόνια εξέλιξης του μοντέλου.

Τα μοντέλα της Polestar είναι αυτά που θα ήταν σήμερα η ηλεκτρική γκάμα της Volvo, αφήνοντάς της μόνο το EX30

Το Polestar 1 δεν ήταν το μόνο Volvo που πήρε τα σήματα της νέας μάρκας. Το πιο δημοφιλές μοντέλο της Polestar, το Polestar 2, δεν είναι άλλο από το Volvo 40.2, το μοντέλο που θα αντικαθιστούσε το S40 που είχε σταματήσει το 2012. Το Polestar 3 είναι το πρωτότυπο Recharge Concept, το μοντέλο που θα έβαζε τη Volvo στα ηλεκτρικά, όταν έβαλε στόχο να γίνει αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030. Η μάρκα παρέμεινε με υβριδικά και ηλεκτρικές εκδόσεις τους, δηλαδή χωρίς αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο μέχρι το 2023, όταν ήρθε το EX30, που είναι βασικά ένα αμάξι της Geely, παράγεται στην Κίνα και έχει απλά την εταιρική σχεδίαση της Volvo.
 

Η Volvo αναγκάζεται σε «κωλοτούμπα» σβήνοντας από το πρόγραμμά της την ηλεκτροποίηση μέχρι το 2030

Δεν θέλει φοβερή παρατηρητικότητα για να προσέξει κανείς πως τα μοντέλα της Polestar, με ένα σηματάκι Volvo, γίνονται αμέσως μοντέλα της γκάμας της «σουηδικής» μάρκας. Η Geely δεν ξήλωσε απλά όλα τα πρωτότυπα της Volvo και τα χάρισε στη Polestar, πήρε από τη Volvo ακόμη και το σήμα κατατεθέν της, δηλαδή την «Σουηδικότητά» της, και την έδωσε στην Polestar. Χωρίς κανένα ηλεκτρικό μοντέλο όσο τα ηλεκτρικά πουλούσαν, η Volvo βρέθηκε να πρέπει να εξελίξει από το μηδέν νέα ηλεκτρικά, τώρα που δεν πουλάνε. Δεν είναι περίεργη η κωλοτούμπα, και το ότι ο στόχος του 2030 πάει περίπατο.
 
Εσύ πως βλέπεις την κίνηση της Geely; Ξεγύμνωσαν οι Κινέζοι τη Volvo με την Polestar; Το γεγονός και μόνο πως τα μοντέλα τους δεν εισάγονται καν στην Ελλάδα και άλλες αγορές μιλάει από μόνο του. Εσένα όμως πως σου φαίνεται; 

Mercedes
NEXEN NFERA PRIMUS