Αν μείνεις από φρένα ο πανικός είναι το τελευταίο που χρειάζεσαι!
- Τρομακτική εμπειρία που μπορεί να συμβεί στον καθένα, γι`αυτό κράτα αποστάσεις
- Μείνε ψύχραιμος & ακολούθα τις παρακάτω κινήσεις
- Έχε το νου σου στο τιμόνι καθ`όλη τη διάρκεια
- Τακτικός έλεγχος και σωστή συντήρηση του συστήματος φρένων για να μη σου συμβεί ποτέ
Τρομακτική εμπειρία που μπορεί να συμβεί στον καθένα, γι`αυτό κράτα αποστάσεις
Το να σταματήσουν ξαφνικά να λειτουργούν τα φρένα αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κινδύνους που μπορεί να αντιμετωπίσει κάποιος στο δρόμο. Σε μια τέτοια περίπτωση και αναλόγως των συνθηκών (ταχύτητα κίνησης, απόσταση από το μπροστινό όχημα κλπ.) υπάρχει σοβαρότατος κίνδυνος να προκληθεί σοβαρό τροχαίο ακόμα και με απώλειες. Είναι μάλιστα από τους βασικούς λόγους που ο οδηγός πρέπει να κρατά πάντα αποστάσεις, να τηρεί τα όρια ταχύτητας και να μην αποσπάται από το δρόμο.
Μείνε ψύχραιμος & ακολούθα τις παρακάτω κινήσεις
Αν λοιπόν ενώ οδηγείς ανακαλύψεις ότι στο πάτημα του μεσαίου πεντάλ «δε γίνεται τίποτα», το πρώτο που πρέπει να κάνει είναι να κρατήσεις την ψυχραιμία σου, καθώς ο πανικός είναι ο χειρότερος σύμμαχος. Ποιες είναι οι βασικές κινήσεις;
- Μείνε συγκεντρωμένος, χωρίς πανικό
- Συνέχισε να «πρεσάρεις» το πεντάλ φρένων (πάτα-άσε)
- Τράβα προοδευτικά το χειρόφρενο με προσοχή
- Κατέβαζε ταχύτητες για να σε «φρενάρει» ο κινητήρας
- Προσπάθησε να βρεις ένα ασφαλές σημείο εκτός δρόμου που θα σε φρενάρει (χώμα, χαλίκι, γρασίδι)
- Μόλις ακινητοποιήσεις ειδοποίησε τις Αρχές (όπως όταν μένεις)
Το χειρόφρενο είναι ο βασικός τρόπος να κόψεις ταχύτητα αν μείνεις από φρένα. Τράβα το όμως προοδευτικά και σταθερά!
Έχε το νου σου στο τιμόνι καθ`όλη τη διάρκεια
Αν σου συμβεί μια ξαφνική απώλεια φρένων πρέπει να είσαι προετοιμασμένος καθώς πρέπει να κάνεις αρκετές κινήσεις σε λίγο χρόνο. Πέραν όμως των παραπάνω πρέπει να έχεις όλη την ώρα πλήρη αντίληψη του χώρου και της ταχύτητας που κινείσαι, καθώς μπορεί να χρειαστεί να κάνεις κάποιον απότομο ελιγμό, ή να «ρίξεις» το αυτοκίνητο σε κάποιο ασφαλές σημείο που θα βοηθήσει να κόψεις ταχύτητα με σχετική ασφάλεια (πχ. χώμα, χαλίκι ή ακόμα και με το πλάι στην μπαριέρα).