ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Πώς θα σταματήσουμε τη μόδα των τεράστιων τροχών;

Πώς θα σταματήσουμε τη μόδα των τεράστιων τροχών;

10.365 Επισκέψεις στο άρθρο (24/12/2023)

- 19 & 20 ίντσες είναι πλέον στάνταρ σε πολλά μοντέλα
- 15 & 16 ίντσες έχουν εξαφανιστεί ακόμη και από τα μικρά
- Και οι ζάντες & τα λάστιχα είναι πανάκριβα
- Καλύτερο κράτημα αλλά & περισσότερο τράνταγμα στην καμπίνα

Έγιναν οι 20άρες ζάντες σήμερα, όπως οι 17άρες πριν 5 χρόνια

Μπορεί κάποιος να σε πείσει πως οι μεγάλοι τροχοί είναι ωραίοι, και πως κάνουν τα αυτοκίνητα να δείχνουν πιο σπορ, πιο ακριβά, πιο όμορφα. Όμως η μόδα της 19άρας, 20άρας και 21άρας, είναι από ανάγκη, που όμως δεν χρειαζόμαστε παντού. Γιατί;

Οι τροχοί μεγαλώνουν με τα χρόνια. Τη δεκαετία του ΄80 και του ΄90, οι 15 και 16 ίντσες ήταν οι ζάντες των σπορ μοντέλων. Σήμερα ούτε τα μίνι δεν τις φοράνε. Η 17άρα ήταν βασίλισσα της περασμένης δεκαετίας. Και ξαφνικά, τα τελευταία 5-6 χρόνια η 20άρα έγινε από ζάντα για πρωτότυπα στις εκθέσεις, η βασική ζάντα σε ένα σωρό αυτοκίνητα.

Ο λόγος; Το σχήμα και μέγεθος των αυτοκινήτων. Μπορεί να λέμε πολλά αυτοκίνητα ακόμη SUV, όμως δεν είναι. Δες το νέο Renault Megane, ή το Hyundai Ioniq 5. Καμία σχέση με SUV, και ας έχουν τον όγκο τους. Πρόκειται για μεγαλωμένα μικρομεσαία. Σχήμα που ανήκει στα μικρομεσαία, σε μέγεθος που ανήκει στα SUV. Όμως αν δεν είναι SUV ένα αμάξι, ή ακόμη και να είναι τώρα πια, κανείς δεν θέλει να βλέπει απόσταση μεταξύ ελαστικού και θόλου. Κανείς δεν περιμένει να φαίνεται πλέον το ελατήριο ή και το αμορτισέρ. Κανείς δεν περιμένει «διαδρομή» στην ανάρτηση. Κανείς δεν μπορεί να βάλει πια 17 ίντσες σε ένα θόλο που θέλει 20 για να γεμίσει. Δεν είναι μόδα, είναι κάτι σαν ανάγκη.
 
Όμως η ανάγκη αυτή κοστίζει. Φυσικά σε ζάντα και ειδικά σε λάστιχο (ρώτα πόσο έχει ένα 235/40/20 λάστιχο), αλλά και σε καύσιμο. Τριβή, και βάρος. Και το βάρος το μετράς και στην κύλιση, και στην οδήγηση. Ειδικά στην κύλιση, το αστείο προφίλ δεν συγκρίνεται με κάτι με περισσότερο «ψωμί» να απορροφά ανωμαλίες και τραχύτητα. Και ας διαβάζει λιγότερες λεπτομέρειες από το δρόμο λόγω μεγέθους, ο μεγαλύτερος τροχός έχει περισσότερη ζάντα από λάστιχο.
 
Και έτσι η 19άρα και η 20άρα έχουν γίνει οι βασικές ζάντες, και αν σου φαίνεται το αυτοκίνητο ακριβό, περίμενε να δείς πόσο έχει η τετράδα λάστιχα. Ειδικά στα ηλεκτρικά που «τρώνε» λάστιχο για πλάκα, λόγω βάρους και (υψηλών) επιδόσεων, τα 2.000 ευρώ δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα όταν πας για αλλαγή και στα τέσσερα. Τι λέμε τώρα;
 
Αξίζει; Όχι. Γίνεται όμως χωρίς; Δύσκολα. Βάλε μια 16άρα στο Ioniq 5 και δες πως θα δείχνει. Σα να είναι σε καρούλια. Όπως δείχνουν και μικρότερα μοντέλα, για παράδειγμα το MG ZS που ως ένα από τα πιο προσιτά SUV της ελληνικής αγοράς κάνει «κράτει» στη μόδα, όμως οι τροχοί του φαίνεται να του πέφτουν μικροί, παρόλο που δεν είναι και βοηθούν σε ένα σωρό άλλους τομείς: άνεση, κατανάλωση κ.λπ..
 
Τι λες λοιπόν; Πώς θα ξεφύγουμε από τους τεράστιους τροχούς; Ή μήπως ήρθαν για να μείνουν και θα τους πληρώσουμε και αυτούς;

Autotriti.gr
VW