Είναι υβριδικό, άρα δεν «καίει», είναι ιαπωνικό, premium και μικρό SUV. Κατ' ουσία το νέο Lexus LBX είναι έτοιμο να αντιμετωπίσει premium SUV ακόμα και μεγαλύτερης κατηγορίας. Θα τα καταφέρει όμως;
Η Lexus αποφάσισε να κατέβει μια κατηγορία κάτω σε μέγεθος από εκεί που την έχουμε συνηθίσει και, πλέον, προσφέρει το νέο LBX στη δημοφιλή κλάση των μικρών Crossover ή αλλιώς B-SUV. Αν αναρωτιέστε με ποια premium μοντέλα θα βρεθεί άμεσα αντιμέτωπο το νέο Lexus LBX, η απάντηση είναι με λιγοστά. Στα μικρά SUV από κλασικές premium προτάσεις υπάρχει το Audi Q2, άντε και το A1 Allstreet που οδεύει προς την πόρτα της εξόδου χωρίς αντικαταστάτη, και το avant garde DS 3. Το Mini Countryman μεγάλωσε και έγινε C-SUV και γενικότερα το παιχνίδι μεταφέρεται στο τερέν της μεγαλύτερης λίγκας των οικογενειακών, μικρομεσαίων SUV.
Εκεί υπάρχουν ουκ ολίγες προτάσεις από Ευρωπαίους κατασκευαστές με βασικότερες τη Mercedes GLA, το Audi Q3 καθώς επίσης τις BMW X1 και X2. Σε απόλυτα νούμερα, η σύγκριση τεχνικών χαρακτηριστικών και μεγεθών θα φέρει τα μικρομεσαία SUV πάνω από το Lexus LBX, πράγμα λογικό, ωστόσο βάσει στιλ μπορεί να «κλέψει» κοινό από την BMW X2. Κάτι το coupe στιλ, κάτι ότι έχει τα χρονάκια του ως μοντέλο παρουσιασμένο το 2017, δεν αποκλείεται πολλοί να σκεφτούν τη στροφή προς τη Lexus.
Τα θέματα της σχεδίασης μέσα και έξω είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό, ωστόσο κάνοντας μια «βόλτα» από τις καμπίνες της X2 και του LBX μπορείτε να αποκτήσετε μια πληρέστερη άποψη. Δέρματα υψηλής ποιότητας, κορυφαία συναρμογή υλικών, οθόνες με απίστευτη ευκρίνεια, μία εκ των οποίων και η 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων που εγκαινιάζεται στο νέο ιαπωνικό crossover συνθέτουν τον εσωτερικό διάκοσμο του LBX. Στο εσωτερικό της X2, η ποιότητα ακολουθεί τα πολύ υψηλά στάνταρ των Βαυαρών με αψεγάδιαστη συναρμογή και φινίρισμα, ωστόσο το μοτίβο είναι κάπως πιο συντηρητικό με αρκετά φυσικά κουμπιά στο ταμπλό. Επιπλέον, η οθόνη βρίσκεται κάπως μακριά από το πεδίο δράσης του οδηγού, αφού για τον χειρισμό της υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης χαμηλά στην κονσόλα. Όλα αυτά βέβαια είναι θέμα γούστου.
Βάζοντας τα κάτω με χαρτί και μολύβι, το υβριδικό Lexus LBX έχει χωρέσει όλο το πολυτελές και προηγμένο τεχνολογικά DNA της ιαπωνικής εταιρείας σε 4,2 μέτρα μήκος. Είναι υβριδικό με απόδοση 136 ίππων από έναν 1.500άρη βενζίνης συνδυαστικά με τον ηλεκτροκινητήρα και αυτόματο, άρα πέρα από το ότι δεν καταναλώνει πολύ καύσιμο, είναι και πιο πράσινο για το περιβάλλον. Στην αντίπερα όχθη, η X2 εφοδιάζεται με κλασικούς κινητήρες βενζίνης και diesel, χωρίς κάποιο υβριδικό σύστημα, ενώ για να πάει κανείς στην Plug-in Hybrid θα χρειαστεί να δώσει κάτι παραπάνω από 47.000 ευρώ. Από την άλλη, το νέο Lexus LBX λογικά αναμένεται να κοστίζει κάτω από τα 36.900 ευρώ που κοστίζει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο UX, την ίδια στιγμή που η «βασική» X2 με αυτόματο κιβώτιο τιμάται από 38.878 ευρώ.
Εσύ πιστεύεις πως το νέο Lexus LBX μπορεί να «κόψει» πωλήσεις από την BMW X2 ή κάποιο άλλο premium SUV; Και, αν ναι, με ποιο;