Ο Σ.Τσογκανής σχολιάζει: Επανεκκίνηση WRC σε δύσκολους καιρούς
3.550 Επισκέψεις στο άρθρο (25/1/2021)
Με την υφήλιο να ανασαίνει βαριά κάτω από την συνεχιζόμενη πίεση του κορωνοϊού ξεκίνησε το διάσημο ράλλυ Μόντε Κάρλο.
Τουλάχιστον το WRC επανεκκίνησε και φέτος ενώ ήλθαν οι πρώτες ακυρώσεις αγώνων κιόλας, με το Σουηδικό να μη διεξάγεται αλλά και ο άλλος ακρογωνιαίος λίθος του θεσμού το ράλλυ Ουαλίας (RAC, κάποτε). Στη θέση του Σουηδικού ράλλυ θα γίνει το ράλλυ Αρκτικής, γνωστός αγώνας από πολύ παλιά στη βόρεια παγωμένη Φινλανδία στα τέλη Φεβρουαρίου.
Και με τις ελπίδες στις καρδιές των Ελλήνων φανατικών και μή φίλων του Ράλλυ Ακρόπολις να αναθερμαίνονται σοβαρά. Αυτό βέβαια είναι μιά άλλη ιστορία για άλλη φορά με νεότερα, εφόσον υπάρξουν.
Στο Μόντε Κάρλο επανεκκίνησε λοιπόν το WRC με μόλις 3 ομάδες παρούσες εκ των οποίων οι δύο πλήρως εργοστασιακές (Toyota και Hyundai) με την M-Sport να εκπροσωπεί ανεπίσημα ακόμη μιά φορά τα χρώματα της Ford με ότι και αν συνεπάγεται αυτό.
Στο ιδιαίτερο και ιδιότροπο λόγω των εναλλασσόμενων καιρικών συνθηκών ο Σεμπαστιάν Οζιέ έγραψε ιστορία με καθολική επικράτηση στο δρόμο για την 8η νίκη του. Ο Γάλλος καθίσταται πλέον πολυνίκης στο θεσμό και μάλιστα οδηγώντας για 5 διαφορετικές ομάδες: Volkswagen, M-Sport Ford, Citroen, Toyota, Peugeot (με την τελευταία το 2009 με τον αγώνα να περιλαμβάνεται στο IRC)!
Η επικράτηση της Toyota ήταν ένα ενθαρρυντικό και αισιόδοξο ξεκίνημα για τον Γιάρι Μάτι Λάτβαλα στα νέα του καθήκοντα ως γενικού υπευθύνου της ομάδας.
Όμως για τους φίλους του WRC ήταν ιδιαίτερα καλή και η εμφάνιση των νεαρών βλαστών – και γιατί όχι μελλοντικών πρωταθλητών αν συνεχίσουν με τον ίδιο τρόπο!
Και εδώ αξίζει τον κόπο να εστιάσουμε ακόμη μιά φορά την προσοχή μας.
Ο γόνος των Πέτερ Σόλμπεργκ και Περνίλα Βάλφριντσον (που ασχολήθηκε αρκετά με τα ράλλυ στα νιάτα της, ούσα κόρη του γνωστού οδηγού ράλλυ πρίν πολλά χρόνια Πέρ – Ίγκε Βάλφριντσον από τη Σουηδία) ονομάζεται Όλιβερ Σόλμπεργκ και τιμά με το παραπάνω τα εξαιρετικά του γονίδια. Ούτε 20 χρόνων ακόμη (τα κλείνει τον Σεπτέμβριο) στο Μόντε Κάρλο φέτος οδήγησε ένα Hyundai i20 – στην κατηγορία R5) καταφέρνοντας έναν 4ο και έναν 5ο χρόνο γενικής κατάταξης σε Ειδικές Διαδρομές. Δεν ολοκλήρωσε τον αγώνα εξαιτίας μικροεξόδου από το δρόμο λίγο πρίν το τέλος όμως για το παιδί που ξεκίνησε να οδηγεί αγωνιστικά από τα 8 του χρόνια ο δρόμος εμπρός του ανοίγεται λαμπρός.
Ο έτερος λαμπρός νέος είναι ο Κάλε Ροβάνπερα. Αυτός είναι λίγο μεγαλύτερος (!) – κατά ένα χρόνο για την ακρίβεια από τον Νορβηγό. Γιός του παλιού και καλού οδηγού της Peugeot στη δεκαετία του Ά90, του Χάρι Ροβάνπερα ξεκίνησε τους αγώνες στα 13 χρόνια του και από εκεί και πέρα η πορεία του είναι ανοδική. Κέρδισε στα 16 χρόνια του το πρωθάθλημα της γειτονικής Λιθουανίας (που δεν θέτει όρια ηλικίας) κάτι που επανέλαβε και στην επόμενη χρονιά στα 17 του.... Το 2019, 19 χρόνων ανακηρύσσεται Παγκόσμιος Πρωταθλητής στο θεσμό του WRC-2 Pro και την επόμενη χρονιά, πέρσι δηλαδή το 2020 έκανε 7 αγώνες ως πλήρες μέλος της Toyota Gazoo. Μια μόνο εγκατάλειψη, ενώ λαμπρή ήταν η 3η θέση στο Σουηδικό ράλλυ παράλληλα με 4 φορές στην 5η θέση και μια στην 4η θέση γενικής κατάταξης! Φέτος, στο Μόντε Κάρλο, συμπλήρωνε το 1-2-3 της Toyota στην 3η θέση μέχρι που την τελευταία μέρα τον πέρασε ο πολύπειρος Νεβίλ με το εργοστασιακό Hyundai και τον ανάγκασε να περιοριστεί στην 4η θέση γενικής κατάταξης. Καθόλου άσχημα.
Aν οι νεαροί κρατήσουν τη δυναμική τους και δεν «στραβώσει» κάτι, τότε απλώς έχουμε εμπρός μας τους μελλοντικούς Παγκόσμιους Πρωταθλητές!
ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ να έχουμε. Υγεία πρώτα από όλα και μετά όλα τα άλλα!