To έβδομο παγκόσμιο πρωτάθλημα κέρδισε σήμερα ο Sebastien Ogier μέσα σε Toyota Yaris WRC. Στην Ηyundai το πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Toν έβδομο τίτλο της επιτυχημένης του καριέρας πανηγυρίζει από σήμερα ο Sebastien Ogier με Τοyota Υaris καθώς την τελευταία μέρα του rally Monza κατάφερε να ολοκληρώσει ένα σπουδαίο αγώνα με μια πανάξια νίκη. Η τρίτη μέρα αποτελούνταν από τρεις ειδικές διαδρομές και ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να πάρει την πρώτη από αυτές, επιλέγοντας να κινηθεί πιο συντηρητικά στην συνέχεια.
Οtt Tanak και Dani Sordo είχαν λάβει σαφείς οδηγίες από την Hyundai να οδηγήσουν χωρίς ρίσκα ώστε οι Κορεάτες να εξασφαλίσουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα στους Κατασκευαστές. Ο Τanak τερμάτισε τελικά δεύτερος με τον Ισπανό να τον ακολουθεί. Ο Lappi με Ford Fiesta τερμάτισε τέταρτος ενώ την πέμπτη θέση πήρε ο Rovanpera με Τοyota Υaris.
O Ostberg με Citroen C3 αναδείχθηκε πρωταθλητής στο WRC2 με τον Tidemand σε Skoda Fabia να μένει δεύτερος και τον Kopecky να παίρνει την τρίτη θέση με ίδιο αυτοκίνητο. Στο WRC3, το πρωτάθλημα κατέκτησε ο Huttinen με την Τρίτη θέση που πήρε στον τελευταίο αγώνα. Ο Μikkelsen πήρε την νίκη ενώ δεύτερος ήταν ο Οliver Solberg ήρθε δεύτερος. Στην κατηγορία junior, ο Kristensson συνδύασε την κατάκτηση του πρωταθλήματος με νίκη στην Monza.
Γνώμη: Ο παλιός είναι αλλιώς
Η πανδημία του 2020, με το όνομα Covid-19, είχε αποτέλεσμα το WRC να διεξαχθεί με τον πλέον περίεργο τρόπο. Στις αρχές του Φθινοπώρου είχε διαφανεί ο κίνδυνος να διακοπεί πρόοωρα. Κανείς δεν ευχόταν κάτι τέτοιο, λίγο όμως έλειψε. Μετά τις ακυρώσεις αγώνων είχαμε φτάσει στο σημείο να απομένουν οι διοργανώσεις στο Βέλγιο και στην Ιταλία. Η πρώτη δεν στάθηκε ικανό να διεξαχθεί σε μιά σκληρά μαστιζόμενη χώρα. Η δεύτερη ήταν μιά «τραβηγμένη από τα μαλλιά» περίπτωση με διεξαγωγή τόσο στην θρυλική πίστα της Μόνζα – κεκλεισμένων των θυρών, για θεατές –και με ειδικές διαδρομές στις ιταλικές Αλπεις, λίγο πιο βόρεια. Και εκεί αποδείχθηκε ρώσικη ρουλέτα με τις καιρικές συνθήκες να επιβάλουν το δικό τους νόμο. Εκεί τελείωσαν οι ελπίδες του βρετανού Έλφυν Έβανς για κατάκτηση του Παγκόσμιου Τίτλου.
Ο πολύπειρος Οζιέ στη φετινή χρονιά κατάφερε να βρεθεί σε απόσταση βολής από τον προπορευόμενο στη βαθμολογία Έβανς, με διαφορά 14 βαθμών, στην εκκίνηση του τελευταίου γύρου. Είχε μέχρι τότε καταφέρει μόνο μιά νίκη, μιά δεύτερη και δύο τρίτες θέσεις παλεύοντας για την ομάδα του κυρίως αλλά και για μιά τελευταία προσπάθεια κατάκτησης ενός ακόμη τίτλου. Γνήσιος επαγγελματίας ήξερε ότι δεν είχε πολλά περιθώρια στη διάθεσή του ιδίως όταν άρχισαν μετά την άνοιξη οι απανωτές ακυρώσεις αγώνων λόγω της πανδημίας. Ήξερε επίσης ότι έπρεπε να παραμείνει ψύχραιμος.
Τα λέμε όλα αυτά διότι δεν είναι καθόλου εύκολο το επίτευγμά του στο τέλος του 2020. Έβδομος Παγκόσμιος Τίτλος, δεύτερος στην ιστορία του WRC, πίσω από τον άλλο Σεμπαστιάν, τον Λέμπ.
Ήξερε λοιπόν πως τίποτα δεν τελειώνει παρά μόνο όταν πέσει η καρό σημαία του τερματισμού και του τελευταίου αγώνα.
Και φυσικά δικαιώθηκε. Παλικαρίσια το πάλεψε στις δύσκολες συνθήκες στις διαδρομές του Ράλλυ Μόνζα όπως αυτές διαμορφώθηκαν λόγω καιρού.
Αξιος συγχαρητηρίων. Το πρόσωπο και πάλι της χρονιάς, στα 37 χρόνια του, υπέγραψε για την Τoyota για μιά ακόμη χρονιά.
Από την άλλη πλευρά η Toyota είδε να χάνεται ένας ακόμη τίτλος Κατασκευαστών με την εγκατάλειψη τόσο άδοξα του Έβανς. Ήθελε να έχει και τα δύο αυτοκίνητα στην πρώτη τριάδα στον τερματισμό του τελευταίου αγώνα της χρονιάς.... Δεν τον πέτυχε και ο φετινός τίτλος του Πρωταθλητή Κατασκευαστών πήγε στη Hyundai στην οποία δικαιωματικά ανήκε!
Η Κορεάτικη εταιρεία κατακτά τη μέγιστη διάκριση για δεύτερη χρονιά, μετά την επάνοδό της στο θεσμό το 2014.
Ζήτωσαν οι νικητές λοιπόν και πάμε πλέον για την επόμενη χρονιά που δεν ξέρουμε «πως μας ξημερώνει»...
Η πανδημία καλά κρατεί παγκοσμίως και ευχόμαστε να μπορέσουν οι επιστήμονες να ελέγξουν τη θανατηφόρα διάδοση και να δούμε μιά καλύτερη – αγωνιστικά – χρονιά στο WRC!
Δείτε την κατάταξη του αγώνα και τις τελικές βαθμολογίες Οδηγών και Κατασκευαστών: