Ήταν αρχές Μαρτίου του 2022 όταν η Renault παρουσίασε το νέο Austral για την κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών SUV. Το νέο μοντέλο ουσιαστικά αποτελεί τον αντικαταστάτη του Kadjar και τοποθετείται δίπλα στα άλλα εξηλεκτρισμένα SUV της μάρκας, τα Arkana και Megane E-Tech. Με το εμπορικό του λανσάρισμα να βρίσκεται πλέον προ των πυλών και το κουβάρι της παρουσίασής του να έχει ξετυλιχτεί, αξίζει να δούμε τα 5 ατού του νέου Renault Austral που θα το κάνουν να ξεχωρίζει στην κατηγορία του και θα «ανάψει» για τα καλά τον ανταγωνισμό.
To νέο Austral είναι το πρώτο Renault που χρησιμοποιεί την καινούρια CMF-CD πλατφόρμα της Συμμαχίας Renault-Nissan και υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία του ομίλου που στηρίζεται πάνω στην υποστήριξη καινοτόμων τεχνολογιών. Από άποψης διαστάσεων, το μήκος του Austral είναι 4,51 μ., έχει ύψος 1,62 μ. και πλάτος 1,83 μ., ενώ το μεταξόνιό του ορίζεται στα 2,67 μ., και η απόστασή του από το έδαφος είναι 170 χιλιοστά.
Σχεδιαστικά, το νέο Austral είναι επιβλητικό και ξεχωρίζει αμέσως χάρη στα μοντέρνα φωτιστικά του σώματα που, όπως και άλλα μοντέλα της φίρμας, έχουν το χαρακτηριστικό μοτίβο C με το «δάκρυ» στη μία τους πλευρά. Στον πρόβολο βλέπουμε επίσης έναν επιθετικό και φουτουριστικό προφυλακτήρα που συνδυάζεται με πολύ σπορτίφ διαχύτη, γραμμωμένο καπό, ενώ στο πλάι υπάρχουν έντονες νευρώσεις στους θόλους, που μπορούν να φιλοξενήσουν ζάντες μεγέθους έως 20 ιντσών, και στις πόρτες. Στο πίσω μέρος, την παράσταση κλέβουν τα μεγάλα πλατιά και σύγχρονα φωτιστικά σώματα με το ίδιο μοτίβο C, η αεροτομή στο τέλος της οροφής και η σχεδίαση του πίσω προφυλακτήρα.
Φουλ σε οθόνες και με πορτ-μπαγκάζ έως 575 λίτρων
Η καμπίνα του Austral είναι ευρύχωρη και hi-tech και εξοπλίζεται με δύο ψηφιακές οθόνες τοποθετημένες σε διάταξη «L» συνολικού μεγέθους 24,3 ίντσες. H μία αφορά τον πίνακα οργάνων του Austral και έχει μέγεθος 12,3 ίντσες και η άλλη το OpenR σύστημα infotainment του αυτοκινήτου που είναι συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay, το Google Maps και πολλές άλλες εφαρμογές με μέγεθος 12 ίντσες. Εκτός από αυτές τις δύο οθόνες, το Austral εξοπλίζεται και με Head-Up Display 9,3 ιντσών.
Οι σχεδιαστές της μάρκας θέλησαν να κάνουν την καμπίνα να μοιάζει σαν κουκούλι, ώστε οι επιβάτες να αισθάνονται περισσότερο ασφαλείς. Το αυτοκίνητο, όπως ανακοινώνεται, εξοπλίζεται επίσης με πολύ άνετα καθίσματα και η αρχιτεκτονική της καμπίνας είναι τέτοια που επιτρέπει στους επιβάτες να επικοινωνούν ευκολότερα μεταξύ τους, ώστε να νιώθουν σαν το σπίτι τους! Να σημειωθεί πως στην καμπίνα του Austral θα υπάρχουν πολλοί χώροι αποθήκευσης για μικροαντικείμενα, με τη συνολική τους χωρητικότητα να φτάνει έως τα 35 λίτρα. Το πορτ-μπαγκάζ, ανάλογα με την θέση των πίσω καθισμάτων μπορεί να μεταφέρει από 500 έως και 575 λίτρα αποσκευών (555 λτ. για το E-Tech Hybrid).
Ήπια υβριδικό ή υβριδικό με έως 200 PS
Το Renault Austral θα προσφέρεται μόνο σε προσθιοκίνητες εκδόσεις και με τρία διαφορετικά κινητήρια σύνολα. Στη βάση, θα βρίσκεται ο 1.300άρης ήπια υβριδικός (με μπαταρία ιόντων λιθίου 12V) με απόδοση 140 άλογα όταν θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ή 160 ίππους όταν θα συνεργάζεται με την αυτόματη μετάδοση της φίρμας. Δεύτερη επιλογή είναι ένας 1.200άρης βενζινοκινητήρας που σύμφωνα με τη Renault είναι καινούριος και πιο «πράσινος», αφού συνεργάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με την απόδοσή του να φτάνει όμως μόνο έως τα 130 άλογα.
Στην κορυφή της γκάμας θα βρίσκεται η «παραδοσιακή» υβριδική έκδοση E-Tech που αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.200άρη, έναν ηλεκτροκινητήρα και μια γεννήτρια για να εκκινεί το θερμικό μοτέρ και να φορτίζει την μπαταρία. Η Renault αναφέρει πως στην έκδοση αυτή το Austral καταναλώνει 40% λιγότερο καύσιμο (ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,6 λτ./100χλμ) από ένα αντίστοιχο crossover με θερμικό μοτέρ. Η απόδοση του υβριδικού Austral είναι 160 ή 200 άλογα.
Σούπερ τετραδιεύθυνση για να ελίσσεται στην πόλη σαν Clio
Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Renault θα βρεθεί η 3η γενιά του συστήματος τετραδιεύθυνσης της Renault με όνομα 4CONTROL Advanced, το οποίο, σύμφωνα με την ίδια τη μάρκα, δίνει στο Austral απαράμιλλη άνεση, εξαιρετική ευελιξία και μοναδικές επιδόσεις στο δρόμο. Συγκεκριμένα, χάρη σε αυτό, κατά την οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, ή σε δρόμο με στροφές με ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χλμ./ώρα, οι πίσω τροχοί στρέφουν έως και 1 μοίρα προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς.
Το σύστημα τετραδιεύθυνησης το κάνει επίσης ιδιαίτερα ευέλικτο στους δρόμους της πόλης, προσφέροντας εξαιρετική ευκολία χειρισμού για SUV της κατηγορίας του. Ο κύκλος στροφής δεν ξεπερνά τα 10,1 μέτρα, τιμή καλύτερη ακόμα και από ορισμένα αυτοκίνητα πόλης πολύ μικρότερου μήκους από τα 4,51 μ. του γαλλικού SUV. Για παράδειγμα, το Clio, μήκους 4,05 μ., για να διαγράψει έναν πλήρη κύκλο χρειάζεται 10,4 μέτρα, ήτοι 0,3 μέτρα περισσότερα από το οικογενειακό SUV. Ο ενεργοποιητής στρέψης του Austral που βρίσκεται στον πίσω άξονα μπορεί να στρίψει τους πίσω τροχούς, σε αυτή την περίπτωση, έως και 5 μοίρες προς την αντίθετη κατεύθυνση από τους μπροστινούς. Η αντίστοιχη τιμή ήταν στις 3,5 μοίρες στο προηγούμενης γενιάς σύστημα.
13 επιλογές με το σύστημα παραμετροποίησης Multi-Sense
Το Austral κάνει την ζωή του οδηγού του πιο εύκολη με το σύστημα παραμετροποίησης Multi-Sense, που σε συνδυασμό με το σύστημα τετραδιεύθυνσης που είδαμε παραπάνω, προσφέρει 13 διαφορετικές επιλογές ρυθμίσεων, σε αντίθεση με τις τρεις που ίσχυαν προηγουμένως. Χάρη στο Multi-Sense ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει λειτουργία οδήγησης ανάμεσα από τέσσερις συνολικά επιλογές: Eco, Comfort, Sport και Perso με το τελευταίο mode να του δίνει την ευελιξία παραμετροποίησης σύμφωνα με τις ανάγκες και τα γούστα του. Οι ρυθμίσεις αφορούν στη συμπεριφορά του πλαισίου καθώς και στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του κινητήρα, τον έλεγχο της πρόσφυσης και τον έλεγχο της δυναμικής συμπεριφοράς του αυτοκινήτου. Αυτή η λειτουργία είναι προσβάσιμη μέσω της οθόνης OpenR, ή ενός νέου πλήκτρου που βρίσκεται στο τιμόνι.