Το Renault Captur με το εργοστασιακό σύστημα υγραερίου και το Skoda Kamiq CNG προσφέρουν οικονομικές μετακινήσεις εντός και εκτός Δακτυλίου αλλά και προσιτό κόστος αγοράς. Υγραέριο ή φυσικό αέριο; Renault Captur LPG ή Skoda Kamiq CNG;
Μπορεί οι εταιρείες κατασκευής αυτοκινήτων να έχουν επικεντρώσει τις προσπάθειες τους στην ανάπτυξη της ηλεκτρικής τεχνολογίας, ώστε να αντικαταστήσουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel, ωστόσο στην αγορά αυτή την στιγμή υπάρχουν εναλλακτικά μοντέλα που μπορούν και συνδυάζουν τα καλά και των δύο «κόσμων». Συγκεκριμένα, τα αυτοκίνητα με κινητήρες διπλού καυσίμου με φυσικό αέριο ή υγραέριο προσφέρουν χαμηλό κόστος μετακίνησης και μεγάλη αυτονομία, ενώ δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν στους τομείς της ασφάλειας και της άνεσης. Πάμε να δούμε αναλυτικά τα δυνατά σημεία και τα μειονεκτήματα δύο τέτοιων αυτοκινήτων, του Renault Captur στην έκδοση με υγραέριο και του Skoda Kamiq με φυσικό αέριο (CNG).
Το υγραέριο σε βενζινοκινητήρες διπλού καυσίμου έχει χαμηλή τιμή (μέση τιμή 0,993 ευρώ/λτ.) και το πιο σημαντικό, μεγάλο δίκτυο ανεφοδιασμού που μετρά περισσότερα από 1.100 πρατήρια στην Ελλάδα. Από την άλλη το φυσικό αέριο CNG συνδυάζει την χαμηλότερη κατανάλωση με λίγο πιο χαμηλή τιμή (ακόμα και σήμερα που έχει πάρει την ανιούσα, μέση τιμή 0,889 ευρώ/κιλό), όμως το βασικό του μειονέκτημα είναι το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού, που αν και έχει ξεκινήσει να αναπτύσσεται μετρά σήμερα 20 πρατήρια. Τέλος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως και τα δύο αυτοκίνητα έχουν free pass μέσα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Εσωτερικό: Πιο hi-tech το Kamiq, μεγαλύτερο πορτ-μπαγκάζ το Captur
Η καμπίνα του Renault Captur, χαρακτηρίζεται από εκτεταμένη χρήση μαλακού πλαστικού, προσεγμένο φινίρισμα και σωστή εργονομία. Πολύ άνετα θα αισθανθούν οι πίσω επιβάτες με την ευρυχωρία που τους παρέρχεται, καθώς με μικρές παραχωρήσεις θα μπούνε ακόμα και τρεις ενήλικοι. Το Captur διακρίνεται όμως και για την πρακτικότητά του, με τον χώρο αποσκευών να μετράται στα 377 λίτρα.
Το τσέχικο B-SUV διακρίνεται για την μοντέρνα καμπίνα του, η οποία άλλαξε στα σημεία λόγω της πρόσφατης αναβάθμισης. Από εκεί και έπειτα, η τάση των μοντέλων της Skoda να είναι μια οκτάβα πάνω σε μεγέθη σε σχέση με τον ανταγωνισμό δίνει προβάδισμα στους χώρους για τους επιβάτες, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών είναι καλό σε σχήμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο για όγκο 278 λίτρων.
Kινητήρας: Πιο οικονομικό το Kamiq, ροπάτο από χαμηλά το Captur
Ο τρικύλινδρος 1.000άρης TCe βενζινοκινητήρας αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ.. Η ροπή απλώνεται αρκετά γραμμικά στην πράξη, καταφέρνοντας να έχει επάρκεια από χαμηλές στροφές και δίχως να ενοχλεί ηχητικά τους επιβάτες. Στις ψηλές στροφές αντιλαμβάνεσαι μια μικρή χροιά λόγω των τριών κυλίνδρων, μη ικανή ωστόσο να διαταράξει την ηρεμία των επιβαινόντων. Η μετάδοση προς τους τροχούς γίνεται από χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων, για το οποίο έχει επιλεχθεί μακρύ βήμα, με σκοπό να τονιστεί ακόμη περισσότερο η οικονομία.
Φυσικά το σύνολο έχει ως μέλημα την οικονομία κάτι που καταφέρνει εξίσου καλά είτε λειτουργώντας με βενζίνη είτε με υγραέριο (την επιλογή του καυσίμου τροφοδοσίας την κάνετε εσείς, μέσω διακόπτη). Το Captur με χρήση LPG έχει μέση πραγματική κατανάλωση 7,9 λτ./100 χλμ., το οποίο σύμφωνα με την τρέχουσα τιμή υγραερίου (μέση τιμή λίτρου 0,99 ευρώ) σημαίνει 7,8 ευρώ ανά 100 χλμ.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Το Kamiq G-TEC εφοδιάζεται με τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα, ο οποίος καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές με συνολική χωρητικότητα 13,8 κιλών, που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Μόνο σε κρύες εκκινήσεις για ελάχιστο χρόνο και όταν δεν υπάρχει φυσικό αέριο, «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης (το αντίστοιχο ρεζερβουάρ είναι πραγματικά ανάγκης με χωρητικότητα μόλις 9 λτ.), χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει. O κινητήρας αυτός αποδίδει 90 ίππους, με τη ροπή να είναι 160 Nm στις 1.800-3.800 σ.α.λ. Στην πράξη η ραθυμία στις χαμηλές στροφές δεν κρύβεται, ενώ γίνεται αισθητή με πλήρες φορτίο και ανοιχτό κλιματισμό σε ανηφορική εκκίνηση. Εν κινήσει και με αρωγό την πυκνή κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου (38,6 χλμ./ώρα με 1.000 σ.α.λ. και 6η) τα πράγματα είναι καλύτερα.
To μεγάλο του ατού, είναι το χαμηλό κόστος μετακίνησης. Oι μετρήσεις μας έδειξαν μέση κατανάλωση 5,2 κιλά/100 χλμ. το οποίο μεταφράζεται σε κόστος 4,6 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (τιμή CNG: 0,889 ευρώ/κιλό).
Στον δρόμο: Άνετα, ασφαλή και αθόρυβα
Το Renault Captur και σε αυτή την έκδοση διατηρεί τα οδηγικά χαρακτηριστικά που έχουμε συναντήσει και στην υπόλοιπη γκάμα του με προεξάρχον στοιχείο την ήσυχη και ποιοτική του κύλιση με την ηχομόνωση της καμπίνας να είναι αποτελεσματικότατη. Μέσα στην πόλη, παρά το σχετικά αυξημένο κύκλο στροφής, θα ελιχθεί εύκολα, λόγω καλής περιφερειακής ορατότητας και ελαφριού τιμονιού. Σε περισσότερη πίεση, η σχετικά σφιχτή ανάρτηση θα συγκρατήσει της κλίσεις, θα δώσει περισσότερα περιθώρια στην πρόσφυση και παράλληλα θα λειάνει τις κακοτεχνίες χωρίς να θορυβήσει. Ακόμα και σε περιβάλλον εκτός δρόμου τα 210 χλστ. από το έδαφος σου δίνουν αυτοπεποίθηση απέναντι σε κακοτράχαλα σημεία. Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε την εξαιρετική επίδοση των φρένων, που αν και με ταμπούρα πίσω ακινητοποίησαν το αμάξωμα από τα 100 χλμ./ώρα σε απόσταση 36,4 μ..
To αεριοκίνητο Skoda Kamiq καταφέρνει να μην δείχνει το παραπάνω βάρος του παραμένοντας άνετο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες. Η ανάρτηση και η σωστή διάσταση ελαστικών εκτός από την άνεση, συμβάλλουν τα μέγιστα στην διατήρηση ψηλών επιπέδων ποιότητας κύλισης. Επιπλέον, η ήσυχη και πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα κάνουν ευχάριστο το –πολύ οικονομικό ομολογουμένως- ταξίδι. Από εκεί και πέρα, όσο και αν το πλαίσιο ανταποκρίνεται με προθυμία στις εντολές που δίνει ο οδηγός με το αξιόλογο τιμόνι, όσο προβλέψιμη και προοδευτική είναι η συμπεριφορά, το Kamiq G-TEC δεν έχει σπορτίφ διαθέσεις δίνοντας προτεραιότητα στην οικονομία, στην ευχρηστία και στην ευελιξία. Ευχάριστη έκπληξη και τα φρένα, που είναι αποτελεσματικά και αντέχουν.
Tιμές-Συμπέρασμα
Το Renault Captur στην έκδοση διπλού καυσίμου με υγραέριο κοστίζει από 20.280 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Expression (προσφέρεται και σε Expression Plus και Dynamic). Από την άλλη, οι τιμές του Skoda Kamiq ξεκινούν από 20.650 ευρώ στο εξοπλιστικό επίπεδο Ambition.
Renault Captur και Skoda Kamiq βρίσκονται πολύ κοντά σε τιμή, άρα ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να κοιτάξει ποια είναι τα όπλα του κάθε μοντέλου στους υπόλοιπους τομείς. Το Captur είναι μοντέρνο, όμορφο και ικανό να βολέψει από έναν νέο οδηγό μέχρι μια οικογένεια και σε σχέση με το Kamiq, αρπάζει καλύτερα από χαμηλά και προσφέρει μεγαλύτερο όγκο αποσκευών. Το Kamiq από την άλλη πλευρά είναι ένα σύγχρονο αστικό crossover που χαρακτηρίζεται από τον hi-tech εξοπλισμό του και παράλληλα προσφέρει ακόμη χαμηλότερο κόστος μετακίνησης. Το περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου είναι επίσης πρόβλημα για αυτούς που δεν έχουν στην γειτονιά τους κάποιο πρατήριο της Fisikon.