To Renault Clio προσφέρεται σε έκδοση πετρελαίου αλλά και διπλού καυσίμου με υγραέριο (LPG), με τη δεύτερη να προσφέρεται σε καλύτερη τιμή. Ποια είναι η ποιο οικονομική επιλογή σε κατανάλωση; Ποια κερδίζει τελικά;
Το Renault Clio είναι ένα από τα πιο πολυσύνθετα μοντέλα της ελληνικής αγοράς, αφού προσφέρεται στη χώρα μας με κινητήρες βενζίνης και diesel αλλά και σε έκδοση διπλού καυσίμου με εργοστασιακό σύστημα LPG, ενώ το «παρών» στη γκάμα δίνει και μια υβριδική έκδοση.
Όποιος χρειάζεται ένα αυτοκίνητο για να κάνει πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο αλλά δεν σκέφτεται να κινηθεί προς την υβριδική λύση των 140 ίππων, είναι φυσικό να στραφεί προς το πετρέλαιο, ωστόσο η παρουσία της έκδοσης διπλού καυσίμου με LPG κάνει την τελική επιλογή πιο δύσκολη, αφού το υγραέριο είναι αδιαμφισβήτητα μια εξίσου καλή λύση για αυτούς που θέλουν να μετακινούνται χωρίς να βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη. Εδώ λοιπόν θα προσπαθήσουμε να λύσουμε τον γρίφο και να δούμε ποια είναι η προτιμότερη επιλογή, Clio diesel (δείτε εδώ τη δοκιμή μας) με 18.490 ή με υγραέριο (δείτε εδώ τη δοκιμή μας) και τιμή 17.320 ευρώ στην βασική έκδοση Authentic;
Όπως είναι απόλυτα λογικό, το εσωτερικό του Clio δεν αλλάζει ανάλογα το κινητήριο σύνολο αλλά ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, με εξαίρεση όμως το πορτ-μπαγκάζ, που στην έκδοση του LPG είναι κατά 51 λίτρα μικρότερο (391 λτ. προσφέρει το Clio diesel). To εξοπλιστικό επίπεδο Authentic προσφέρει cruise control, έγχρωμο πίνακα οργάνων 4,2 ιντσών, air-condition, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, φώτα ημέρας LED, ζάντες 15 ιντσών και πλήθος συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφαλείας.
To πετρελαιοκίνητο Clio τροφοδοτείται από έναν 1.500άρη κινητήρα με σύστημα επιλεκτικού καταλυτικού περιορισμού, περιορίζοντας έτσι τους ρύπους και δίνοντας την ευχέρεια στους μηχανικούς να αυξήσουν την ισχύ του στους 115 ίππους, από τους 110 της προηγούμενης γενιάς, με 260 Nm ροπής από τις 2.000 σ.α.λ.. Η λειτουργία του κινητήρα είναι αρκετά γραμμική, με τη ροπή να απλώνεται ομαλότερα από χαμηλότερες στροφές και το μοτέρ να ανταποκρίνεται άμεσα στο πάτημα του γκαζιού, χωρίς να κροταλίζει, διατηρώντας έτσι τον πολιτισμένο χαρακτήρα του. Οι επιδόσεις είναι ανταγωνιστικές συγκριτικά με τον ανταγωνισμό, όπου το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,0 δλ., ενώ οι ρεπρίζ 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα πραγματοποιούνται σε 8,0 και 11,8 δλ. με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα.
Το Clio στην έκδοση με το LPG, έχει ως πηγή ισχύος έναν 1.000άρη TCe βενζινοκινητήρα με εργοστασιακό κιτ υγραεριοκίνησης που αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. με 160 Nm ροπής στις 2.750 σ.α.λ.. Στα θετικά είναι πως ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο με το οποίο θα κινηθεί, μέσω διακόπτη, ενώ φυσικά αν το ένα καύσιμο σωθεί αυτόματα συνεχίζεις με το άλλο. Στην πράξη το σύνολο είναι αρκετά ζωντανό από χαμηλά και κινεί απροβλημάτιστα το αμάξωμα του Clio έχοντας αρκετά καλές επιδόσεις. Κινούμενο με υγραέριο στην επιτάχυνση ένα έμπειρο αυτί θα αντιληφθεί και μόνο αν το προσέξει επί τούτου, μια ανεπαίσθητη αύξηση στην χροιά, ωστόσο σε σταθερές ταχύτητες ο παραγόμενος θόρυβος είναι ελάχιστα χαμηλότερος (συγκριτικά με τη βενζίνη πάντα). Και στις δύο περιπτώσεις πάντως, τα επίπεδα παραγόμενου θορύβου είναι χαμηλά, χάρη στην πολύ καλή ηχομόνωση. Oι επιδόσεις του Clio LPG στο 0-100 και στις ρεπρίζ είναι χειρότερες του Clio diesel, αφού για να φτάσει τα 100χλμ../ώρα από στάση χρειάζεται 12 δευτερόλεπτα και το 60-100 χλμ./ώρα και 80-120 χλμ./ώρα πραγματοποιούνται σε 10,1 και 16,6 δλ. με 4η και 5η σχέση αντίστοιχα.
To μοτέρ πετρελαίου συνεργάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, καταναλώνει μόλις 5,1 λτ./100 χλμ.(μεικτή), νούμερο που μπορεί να πέσει κι άλλο με το χρήση του μπουτόν Eco. Μέσα στην πόλη, η κατανάλωση φτάνει τα 6,3 λτ./100χλμ, ενώ στον αυτοκινητόδρομο πέφτει σημαντικά σε 3,4λτ./100χλμ.
Από την άλλη, το Clio με το LPG συνδυάζεταιμε 5άρι κιβώτιο μακριάς κλιμάκωσης για να ρίχνει την κατανάλωση στα τάρταρα. Mε αποκλειστική χρήση LPG έχει κατανάλωση 7,2 λτ./100 χλμ., το οποίο χρηματικά μεταφράζεται σε 7,2 ευρώ (μέση τιμή λίτρου 1 ευρώ- μέτρηση 17 Ιανουαρίου). Αναλύοντας λίγο παραπάνω τον τομέα της κατανάλωσης, εντός πόλης το Clio καίει 8,2 λτ./100 χλμ. και σε ταξίδι (σταθερή ταχύτητα 100 χλμ.) 5,8 λτ./100 χλμ.. Δηλαδή 8,2 και 5,8 ευρώ αντίστοιχα.
Χρησιμοποιώντας βενζίνη τα νούμερα κατανάλωσης είναι 5,8 λτ./100 χλμ. σε μικτή χρήση, 7,1 στην πόλη και 4,8 στον αυτοκινητόδρομο. Παρόλο που οι αριθμοί είναι μικρότεροι, η διαφορά στην τιμή των δύο καυσίμων (μέση τιμή λίτρου για αμόλυβδη 95 οκτανίων 1,78 ευρώ) διαμορφώνουν μια σεβαστή διαφορά, καθώς με αμόλυβδη θα πληρώσετε ανά 100 χλμ., 12,6 ευρώ στην πόλη, 8,5 ευρώ στο ταξίδι και 10,3 ευρώ σε μεικτή χρήση.
Αν το δούμε συγκριτικά με το diesel σύνολο 1,5 dCi των 115 ίππων, χωρίς να εμβαθύνουμε τόσο αναλυτικά, η LPG έκδοση είναι αρκετά πιο οικονομική εντός πόλης (8,2 έναντι 9,9 ευρώ/100 χλμ.), πιο κοστοβόρα στον αυτοκινητόδρομο (5,8 έναντι 6,1 ευρώ) και προσφέρει χαμηλότερη μέση κατανάλωση (7,2 έναντι 7,7 ευρώ). (Μέση τιμή πετρελαίου στην Ελλάδα 1,52 ευρώ/λτ. –μέτρηση 17/1).
Πέρα από τη δεδομένη οικονομία, αυτό που αξίζει να αναφέρουμε είναι η εξαιρετική αυτονομία που διαθέτει το Clio LPG, καθώς η έξτρα δεξαμενή υγραερίου χωρητικότητας 32 λτ., περιόρισε μόλις κατά τρία λίτρα αυτή της βενζίνης (39 λτ.). Έτσι, σύμφωνα με τις μετρήσεις μας, συνδυάζοντας τα δύο καύσιμα έχετε αυτονομία βενζίνης 672 χλμ. και υγραερίου 444 λτ., δηλαδή συνολικά 1.116 χλμ..
Στο δρόμο, η οδική συμπεριφορά του Clio παραμένει αναλλοίωτη ανεξαρτήτως κινητήρα. Το γαλλικό μικρό εξακολουθεί να προβάλει το άνετο και ασφαλές του οδηγικό προφίλ, μέσω της απορροφητικότητας που επιδεικνύει η ανάρτησή του, όταν συναντά ανωμαλίες στο οδόστρωμα, καθώς και την υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης. Ακόμα και σε έντονες κακοτεχνίες, οι επιβάτες δεν θα ενοχληθούν από κραδασμούς ή θορύβους, ενώ σε υψηλές ταχύτητες, το πάτημα του Clio είναι στιβαρό και το αμάξωμα δεν επηρεάζεται από πλευρικούς ανέμους και αλλαγές πορείας. Από εκεί και πέρα, το γαλλικό μικρό μπορεί να γίνει και πιο οδηγοκεντρικό, χάρη στο αποτελεσματικό σύστημα διεύθυνσης και την καλή θέση οδήγησης, τα οποία σε συνεργασία με το πλαίσιο, κρατάνε ουδέτερο σε συνθήκες πίεσης το Clio.
Το Renault Clio προσφέρει στον ελληνικό κοινό δύο πολύ οικονομικές λύσεις, μία σε πετρέλαιο και μία σε υγραέριο, με την καθεμιά να έχει τα δικά της πλεονεκτήματα απέναντι στην άλλη. Το Clio diesel προσφέρει οικονομικές μετακινήσεις, καλύτερες επιδόσεις στο 0-100 και σε ρεπρίζ, ενώ ο χώρος του πορτ-μπαγκάζ διατηρείται αναλλοίωτος στα 391 λίτρα, ωστόσο η έκδοση διπλού καυσίμου με το υγραέριο, αν και δεν έχει την σπιρτάδα του 1.500άρη dCi, συνεχίζει να προσφέρει ικανοποιητικό χώρο αποσκευών 341 λίτρων. Ταυτόχρονα, όμως, είναι ακόμη πιο οικονομικό σε κατανάλωση, προσφέρει «άπειρη» αυτονομία 1.100+ χιλιομέτρων και φυσικά είναι σχεδόν 1.200 ευρώ πιο φθηνό στο ίδιο εξοπλιστικό επίπεδο σε κόστος αγοράς.
Πόση οικονομία αντέχεις;! - Μικρότερο πορτ-μπαγκάζ το Clio LPG - Kαλύτερες επιδόσεις και ρεπρίζ το πετρελαιοκίνητο Clio - Πιο οικονομικό σε κατανάλωση το LPG με 1.100+ χλμ. αυτονομία - Από 18.490 το diesel, από 17.320 το υγραέριο με ίδιο εξοπλισμό Εσύ ποια έκδοση θα διάλεγες; Tην diesel που είναι πιο ακριβή αλλά πιο σπιρτόζικη ή το Clio LPG που είναι πιο φθηνό αλλά και πιο οικονομικό σε κατανάλωση;