ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Το EOLAB στην πίστα έδειξε περισσότερο σαν ένα «κανονικό» αυτοκίνητο παρά σαν ένα πρωτότυπο, εκμεταλλευόμενο το χαμηλό του βάρος και το άκαμπτο αμάξωμα.
8 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

Το EOLAB στην πίστα έδειξε περισσότερο σαν ένα «κανονικό» αυτοκίνητο παρά σαν ένα πρωτότυπο, εκμεταλλευόμενο το χαμηλό του βάρος και το άκαμπτο αμάξωμα.

Renault EOLAB Concept

6.337 Επισκέψεις στο άρθρο (14/10/2014)

Οδηγούμε το αυτοκίνητο του άμεσου μέλλοντος, το υβριδικό πρωτότυπο της Renault που με 100 τεχνολογικές εφαρμογές, καταφέρνει να «καίει» μόλις 1,0 λτ./100 χλμ.

Με μια ματιά- Υβριδικό πρωτότυπο με πάνω από 100 νέες τεχνολογίες- Με βάρος μόλις 955 κιλών- Μέση κατανάλωση 1,0 λτ./100 χλμ.- 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.- Δεν θα μπει αυτόνομα στην παραγωγήΓια τη Renault, το πρωτότυπο EOLAB είναι ίσως το πιο σημαντικό project του σήμερα. Εξελίχθηκε και δημιουργήθηκε ενσωματώνοντας 100 νέες τεχνολογίες που οι Γάλλοι υπόσχονται ότι αργά ή γρήγορα θα δούμε σε μελλοντικά τους μοντέλα και οι οποίες έχουν ένα και μοναδικό στόχο: Τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων σε πολύ χαμηλά επίπεδα, με άμεσα οφέλη στην οικονομία κίνησης και κυρίως στο περιβάλλον. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι το EOLAB κατασκευάστηκε και ύστερα από πρόσκληση της Γαλλικής κυβέρνησης προς τις δύο μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας (Renault, PSA Peugeot-Citroen), για την επίδειξη ιδεών που θα οδηγήσουν το 2020 στην κατασκευή ενός τουλάχιστον μοντέλου με μέση κατανάλωση μόλις 2,0 λτ./100 χλμ. Η Renault υπόσχεται ότι το EOLAB κατεβάζει ακόμη πιο κάτω αυτό το στόχο (μέση κατανάλωση μόλις 1,0 λτ./100 χλμ.), με την υποσημείωση ωστόσο ότι το πρωτότυπο αυτό δεν θα οδηγηθεί αυτόνομα στην παραγωγή.EOLAB Concept: 955 κιλά, 0-100 σε 9,0 δλ. και κατανάλωση 1,0 λτ./100 χλμ.Το EOLAB έχει εξελιχθεί με βάση 3 κύριους άξονες εξέλιξης: Μείωση του βάρους, βελτίωση της αεροδυναμικής και ρεαλιστική χρήση του νέου υβριδικού συστήματος Zero Emission (Z.E.) της Renault, που επιτρέπει την ηλεκτρική –και άρα χωρίς ρύπους– κίνηση για όσο το δυνατόν περισσότερο διάστημα. Για να καταφέρει να επιτύχει κάθε έναν από αυτούς τους 3 άξονες, το EOLAB συνδυάζει τις 100 νέες τεχνολογίες συν κάποιες υπάρχουσες της Renault, σε ένα αυτοκίνητο με τελικό βάρος 955 κιλών, αεροδυναμικό συντελεστή μόλις Cd: 0,235, μέση κατανάλωση 1,0 λτ./100 χλμ. και 0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ. Ή για να το κάνουμε ακόμη πιο κατανοητό, το EOLAB είναι σχεδόν 300 κιλά πιο ελαφρύ από ένα Clio παρότι μεταφέρει ένα υβριδικό σύστημα κίνησης και μια μπαταρία που το τροφοδοτεί, έχει το ίδιο 0-100 χλμ./ώρα με την σπορτίφ έκδοση Clio GT (1,2 turbo-120 PS), ενώ η κατανάλωσή του είναι αντίστοιχη του φουτουριστικού 2θέσιου XL1 της VW, παρότι το EOLAB μπορεί να μεταφέρει με σχετική άνεση 4 επιβάτες.Πώς το κατάφερανΓια να καταφέρουν όλα τα παραπάνω νούμερα, οι άνθρωποι της Renault εξέλιξαν συστηματικά το EOLAB εδώ και 2 χρόνια, σε συνεργασία και με κορυφαίους προμηθευτές του χώρου (Michelin, Continental, Faurecia, Sain Gobain, POSCO). Από τις 100 νέες τεχνολογίες που εφαρμόζει το πρωτότυπο, ξεχωρίζουν αρχικά στον τομέα της αεροδυναμικής, το αμάξωμα τύπου «σταγόνας» με στενότερο πίσω μετατρόχιο, η εφαρμογή ενός ενεργού εμπρόσθιου σπόιλερ που κατεβαίνει κατά 10 εκατοστά σε ταχύτητες πάνω από 70 χλμ./ώρα, η προσθήκη ειδικών αεροδυναμικών πίσω σπόιλερ που βγαίνουν έξω από το αμάξωμα για να βελτιώσουν την αεροδυναμική, αλλά και η αερανάρτηση που χαμηλώνει σε δύο στάδια έως και κατά 50 χλστ. ανάλογα με την ταχύτητα. Για λόγους αεροδυναμικής επίσης, αντί για εξωτερικούς καθρέπτες το EOLAB διαθέτει πλευρικές κάμερες, ενώ στους τροχούς έχουν τοποθετηθεί πρωτότυπα αεροδυναμικά ελαστικά της Michelin με πολύ χαμηλή αντίσταση κύλισης και πλάτος μόνο 145 χλστ., που «αγκαλιάζουν» ειδικά ενεργά αεροδυναμικά τάσια που ανοιγοκλείνουν ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.400 κιλά ελαφρύτερο από ένα συμβατικό μικρό μοντέλοΣτην προσπάθεια μείωσης του βάρους του αυτοκινήτου, το EOLAB εξοικονομεί, σε σχέση με ένα συμβατικό μικρό μοντέλο συνολικά 400 κιλά, 130 εκ των οποίων από τη χρήση ειδικών κραμάτων και υλικών στο αμάξωμα και το πλαίσιο (π.χ. αλουμίνιο και μαγνήσιο), 160 κιλά από το σύστημα κίνησης και πέδησης (π.χ. compact κιβώτιο, ηλεκτρικό χειρόφρενο, compact μονάδα ελέγχου πέδηδης), αλλά και άλλα 110 κιλά από το εσωτερικό και τον εξοπλισμό (π.χ. ειδικό λεπτό γυαλί στο παρμπρίζ, λεπτά και ελαφριά καθίσματα). Σε ό,τι αφορά στο σύστημα κίνησής του, αυτό αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 999 κ.εκ. βενζινοκινητήρα 75 ίππων, ένα πατενταρισμένο super compact κιβώτιο 3 σχέσεων χωρίς συμπλέκτη που περιλαμβάνει και τον μικρό ηλεκτροκινητήρα των 66 ίππων (ουσιαστικά, η μια σχέση διαχειρίζεται τη δύναμη του βενζινοκινητήρα και οι άλλες δύο του ηλεκτροκινητήρα), αλλά και μια μικρή μπαταρία χωρητικότητας 6,7 kWh που δίνει ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων.Πώς είναι στο δρόμοΠαρότι το EOLAB δεν προορίζεται αυτόνομα για παραγωγή, η πολύ σύντομη οδηγική μας επαφή με το πρωτότυπο ήταν πολύ πιο ευχάριστη από ό,τι περιμέναμε. Τα καθίσματα είναι χαμηλά τοποθετημένα δίνοντας μια σπορτίφ αίσθηση, ενώ και η άμεση ροπή του ηλεκτροκινητήρα δίνει μια άμεση –και αθόρυβη– ώθηση στο πολύ ελαφρύ αμάξωμα. Ανεβαίνοντας σε ταχύτητες και ξεπερνώντας τα 40 χλμ./ώρα ο βενζινοκινητήρας παίρνει ισχύ προσφέροντας τα επιπλέον «άλογα» που απαιτούνται, ενώ οι αυτόματες αλλαγές του κιβωτίου γίνονται σχετικά ήπια και γρήγορα. Παρά τα στενά ελαστικά, η πρόσφυση ήταν αρκετή στις στροφές της πίστας δοκιμών και εμείς, ανταποκριθήκαμε στα καλέσματα του μηχανικού της Renault που καθόταν στο διπλανό μας κάθισμα, για να πιέσουμε ακόμη παραπάνω το «ψυχωμένο» πρωτότυπο, που ανέβαζε στροφές και χιλιόμετρα. Ευχάριστα μας εξέπληξε και το ηλεκτρικό τιμόνι, το οποίο σε χαμηλές ταχύτητες έδειξε ότι θέλει περαιτέρω καλιμπράρισμα για να προσφέρει την απαιτούμενη αίσθηση, στις στροφές ωστόσο βελτιωνόταν και παρείχε σαφώς καλύτερο έλεγχο. Εντυπωσιακά καλή για τα δεδομένα του πρωτότυπου με τα χαμηλοπρόφιλα ελαστικά (145/70 R17) ήταν και η άνεση, κάτι που σύμφωνα με τους μηχανικούς της Renault οφείλεται στη ρύθμιση της ανάρτησης, αλλά και στην ύπαρξη της επιπλέον αερανάρτησης. Τα φρένα τέλος ήταν μεν αποτελεσματικά, όμως το σύστημα από τη στιγμή που κάνει και ανάκτηση ενέργειας, θέλει κάποιες ρυθμίσεις ακόμη ώστε να είναι λιγότερο απότομο κάθε φορά που ο οδηγός πατά το πεντάλ. Συμπερασματικά, η οδήγηση του EOLAB ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία, που απέδειξε και στην πράξη ότι το πρωτότυπο θα μπορούσε πολύ σύντομα να αποτελέσει μια ρεαλιστική υπόθεση, αν και όπως προείπαμε, η Renault δεν θα το βγάλει αυτόνομα στην παραγωγή.

Η οδήγηση του EOLAB ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για τον κο Χώτο, που απέδειξε και στην πράξη ότι το πρωτότυπο θα μπορούσε πολύ σύντομα να αποτελέσει μια ρεαλιστική υπόθεση.

Η οδήγηση του EOLAB ήταν μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για τον κο Χώτο, που απέδειξε και στην πράξη ότι το πρωτότυπο θα μπορούσε πολύ σύντομα να αποτελέσει μια ρεαλιστική υπόθεση.

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

Mercedes
Moto