¶νοιξη 2018: τότε έχει οριστεί το ραντεβού της τετράθυρης GT με το εμπορικό κοινό της. Οι κατάσκοποι-συνεργάτες μας απεικονίζουν το μοντέλο με νορμάλ καθρέπτες ακόμη, ωστόσο εμείς αφήνουμε ένα παράθυρο ανοικτό να υπάρχουν και οι κάμερες που είδαμε στο concept της Γενεύης.
Scoop: Mercedes-AMG GT 4
4.916 Επισκέψεις στο άρθρο (22/4/2017)
To εντελώς αθόρυβο τετράθυρο κουπέ το οποίο παρουσίασε η Mercedes-AMG στη Γενεύη δεν είχε σκοπό μόνο να εντυπωσιάσει τους επισκέπτες της έκθεσης. Το αυτοκίνητο θα βγει στην παραγωγή κι εμείς έχουμε όλες τις πληροφορίες αλλά και τις φωτογραφίες που δείχνουν ακριβώς τι σκέφτονται εκεί στο Αφάλτερμπαχ.
«Η σιωπή και η ησυχία είναι τα μόνα στοιχεία που δεν περιμένει κανείς όταν η ΑΜG παρουσιάζει ένα νέο μοντέλο» ήταν κατά λέξη τα λόγια του Ντίτερ Τσέτσε όταν παρουσιάσε στη Γενεύη το νέο πρωτότυπο της εταιρείας του το οποίο μόλις είχε κυλίσει εμπρός στο κοινό χωρίς να παράγει καθόλου θόρυβο. Σύμφωνα λοιπόν με το αφεντικό της Daimler, αυτό είναι το μέλλον της Mercedes-AMG και παρόλο που η πρεμιέρα ήταν «αθόρυβη» είναι σίγουρο ότι το τελικό προϊόν θα προκαλεί πολύ μεγαλύτερη αναστάτωση.
Τετράθυρο μεν, πολύ δυναμικό δε: τι κι αν έχει τέσσερις πόρτες, το νέο μοντέλο της AMG θα συνδυάζει και πτυσσόμενη αεροτομή και ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία εμπρός όπως η GT R. Μια μίνιμουμ εκλογίκευση θα γίνει με τη μετατόπιση των εξατμίσεων στα άκρα.
Με βάση το αυτοκίνητο της Γενεύης λοιπόν οι Γερμανοί στο Αφάλτερμπαχ εξελίσσουν αυτήν τη στιγμή που «μιλάμε» την έκδοση παραγωγής της τετράθυρης GT ή «GT 4» όπως αποκαλείται διεθνώς μεν, ανεπίσημα δε. Η πρόθεση είναι να μη γίνουν πολλές αλλαγές στο αμάξωμα του πρωτότυπου όχι μόνο διότι, όπως έδειξε η σφυγμομέτρηση της Γενεύης, η εμφάνιση άρεσε πολύ αλλά και επειδή το δοσμένο χρονοδιάγραμμα δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια. Βλέπετε, το εμπορικό λανσάρισμα είναι προγραμματισμένο σε ένα χρόνο από σήμερα, την άνοιξη του 2018.
4x4x4: τετράθυρη, τετραθέσια, τετρακίνητη
Το αμάξωμα δεν πρόκειται να αλλάξει σχεδιαστικά. Αυτό αφορά σίγουρα τη φόρμα και τις αναλογίες αλλά και τα επιμέρους στιλιστικά γνωρίσματα. Αν ήταν άλλη εταιρεία θα λέγαμε ότι τα περίτεχνα ραβδωτά φώτα εμπρός ή ο αεροδυναμικός διαχύτης από κάρμπον στο πίσω μέρος ίσως δεν περνούσαν στην παραγωγή. Για την AMG όμως το πιο λογικό είναι όλα αυτά να παραμείνουν. Ας επιχειρήσουμε όμως μια ματιά σε αυτά που δεν είδαμε στη Γενεύη: στο χώρο πίσω από τις τέσσερις πόρτες. Το σαλόνι θα είναι τετραθέσιο ενώ και το εσωτερικό εκτιμούμε ότι θα επιχειρεί να συνδυάσει στοιχεία από τη σπορ εικόνα των δίθυρων GT μαζί όμως με περισσότερο high-tech ύφος. Αυτό κάνει εξάλλου η κατηγορία στην οποία απευθύνεται η «GT4» και κυρίως η Panamera. Στους αντιπάλους ανήκει και η επόμενη BMW Σειρά 6 Gran Coupe αλλά και το Audi A7 (κυρίως το RS 7 βέβαια), ωστόσο το στόχαστρο της AMG γεμίζει με το σήμα της Porsche.
Σχετικά με το πλαίσιο το τοπίο είναι θολό. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί μια επιμηκυμένη εκδοχή του «σασί» της GT όπου κυριαρχεί το αλουμίνιο σε ένα περίτεχνο μείγμα υλικών, όμως όλες οι ενδείξεις κλίνουν προς την εκδοχή ότι η βάση είναι ένα πλαίσιο από τα μεγάλα σεντάν της Mercedes. Προφανώς αυτό ρίχνει το κόστος της εξέλιξης και της παραγωγής αλλά, μην ενθουσιάζεστε, διότι η τιμή εδώ θα είναι γερά μέσα στο πεδίο των εξαψήφιων αριθμών.
Με το υβριδικό στην κορυφή
Από πλευράς κινητήρων, λέγεται ότι το σχέδιο Χ290, όπως ονομάζεται εσωτερικά, έχει προβάρει ήδη πέντε μηχανικά σύνολα. Δύο παραλλαγές με V8 κινητήρα και τρεις με εξακύλινδρο σε σειρά! Η λογική λέει ότι ο οχτακύλινδρος, 4λιτρος με δύο τούρμπο θα είναι ο «βασιλιάς», διαθέσιμος σε παραλλαγές με 600 και 800+ ίππους, με τη δεύτερη να είναι η υβριδική που είδαμε στη Γενεύη. Αυτή θα είναι και η μόνη τετρακίνητη με τον ηλεκτροκινητήρα να αναλαμβάνει τους πίσω τροχούς. Οι πιο «μικρές» προτάσεις θα είναι πισωκίνητες, τουλάχιστον με βάση ό,τι ξέρουμε μέχρι τώρα. Πολλά μένουν να αποκαλυφτούν όμως ακόμα και για την υβριδική έκδοση. Η φόρτιση είναι ένα από αυτά: μέχρι τώρα φαίνεται ότι οι μπαταρίες θα τρέφονται διαρκώς εν κινήσει, τόσο μέσω της επανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα όσο και με τη χρήση του θερμικού μοτέρ ως γεννήτρια. Κανείς δε μπορεί όμως να αποκλείσει και τη χρήση πρίζας. Οι επιδόσεις αναμένονται λοιπόν «εκκωφαντικές», αφού στην κορυφαία εκδοχή το 0-100 τοποθετείται στο πεδίο κάτω από τα 3 δλ.. Αυτό είναι όμως και κυριολεκτικό, διότι, όπως το ζήσαμε και στη Γενεύη, όταν ο κ. Τσέτσε έδωσε το σύνθημα ο χώρος γέμισε από τον ήχο της τετράθυρης GT (προφανώς και τεχνικά ενισχυμένος) και το αποτέλεσμα κάθε άλλο από παρά σιωπηλό ήταν.