- Κοστίζουν μέχρι 2.500 ευρώ και οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου.
- Πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, καίνε κάτω από 3 λίτρα.
- Με μαζεμένες διαστάσεις, δεν έχουν αντίπαλο στην κίνηση.
- Με χώρους αποθήκευσης, για να μην ξεβολεύεσαι στην καθημερινότητα.
Κοστίζουν μέχρι 2.500 ευρώ και οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου
Το μεγαλύτερο κομμάτι της ζωής ενός σκούτερ περιλαμβάνει μικρές διαδρομές μέσα στην πόλη, μετακίνηση από και προς τη δουλειά και μικρές απογευματινές «αγγαρείες», όπως ψώνια. Πολλοί που προέρχονται από τον χώρο του αυτοκινήτου (καθώς οι κάτοχοι διπλώματος Β μπορούν να οδηγήσουν και μοτοσυκλέτες μέχρι 125cc) έχουν μικρά σκούτερ ως δεύτερα οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούν για τις προαναφερθείσες δουλειές, χωρίς να κολλάνε στην κίνηση και χωρίς να χαλάνε μια περιουσία σε καύσιμα. Η οικονομία στα καύσιμα όμως ακυρώνεται αν το μοντέλο που θα αποκτήσει κάποιος είναι πολύ ακριβό. Έτσι, συγκεντρώσαμε όλα τα σκούτερ 125cc που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και κοστίζουν μέχρι 2.500 ευρώ.
Μοντέλο | Τιμή | Κατανάλωση* | Ιπποδύναμη | Βάρος |
---|---|---|---|---|
Kymco Micare 125 | 1.895 | 2,1 lt./100 | 8,7 | 106 |
Gemini Veracruz 125 | 1.895 | 2 lt./100 | 8,1 | 112 |
Motron Ideo 125 | 1.899 | 2,9 lt./100 | 7,2 | 107 |
Gemini Gemma 125 | 1.995 | 2 lt./100 | 8,4 | 102 |
Keeway FactX 125 | 1.999 | Δ.Α. | 8,8 | 116 |
Um Chill Classic/Sport 125 | 2.000/2.070 | Δ.Α. | 8,7 | 102 |
Um XPEED 125 RX | 2.090 | Δ.Α. | 8,8 | Δ.Α. |
Kymco Agility 16+ 125i Top Case | 2.295 | 2,5 lt./100 | 8,7 | 119 |
Motron Ventura 125 | 2.299 | 2,6 lt./100 | 9,7 | 120 |
Keeway Vieste 125 | 2.390 | Δ.Α. | 9,7 | Δ.Α. |
Piaggio Liberty 125 | 2.490 | 2,5 lt./100 | 11 | 124 |
QJMOTOR CTR 125 L/C ABS | 2.495 | 2,2 lt./100 | 15 | 130 |
Πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, καίνε κάτω από 3 λίτρα
Πέρα όμως από το χαμηλό κόστος αγοράς, σημαντικό στοιχείο για ένα καθημερινό όχημα που θα πρέπει να γράφει συνεχώς χιλιόμετρα για να κάνει γρήγορα τις δουλειές του αναβάτη, είναι και το κόστος χρήσης. Μπορεί να φαίνεται μικρό, όμως το ένα λίτρο βενζίνης διαφορά στα 100 χιλιόμετρα, αυξάνει τελικά πολύ το ποσό χρημάτων που ζητάει ένα όχημα μέσα στη χρονιά. Ας πάρουμε ως παράδειγμα ένα σκούτερ που γράφει 15.000 χιλιόμετρα το χρόνο. Εκεί κάθε λίτρου καυσίμου που καταναλώνεται αντιστοιχεί σε 270 ευρώ το χρόνο (με τιμή βενζίνης στο 1,8), οπότε το να καις π.χ. 3 αντί για 4 λίτρα στα 100 χλμ. μεταφράζεται σε 22,5 ευρώ το μήνα λιγότερη βενζίνη. Ένα μεγάλο θετικό λοιπόν αυτών των σκούτερ είναι ότι καίνε λιγότερο από 3 λίτρα στα 100 χλμ. επιτρέποντάς σου έτσι να κάνεις τεράστια οικονομία στις καθημερινές σου μετακινήσεις.
Με μαζεμένες διαστάσεις, δεν έχουν αντίπαλο στην κίνηση
Ο λόγος που πολλοί περνάνε από τους τέσσερις τροχούς στους δύο είναι οι διαστάσεις που έχουν τα σκούτερ. Το να μπορείς να ελίσσεσαι ανάμεσα στην κίνηση και να φτάνεις γρήγορα στον προορισμό σου στην καθημερινότητα είναι σημαντικό, τόσο από άποψη οικονομίας χρόνου, όσο και από άποψη μείωσης του άγχους. Τα οφέλη που έχουν τα μαζεμένα σε διαστάσεις σκούτερ σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ μεγάλα, σε τέτοιο βαθμό που ακόμα και πολλοί μοτοσυκλετιστές έχουν σαν δεύτερο όχημα ένα μικρό σκούτερ για τις μικρομετακινήσεις της καθημερινότητας.
Με χώρους αποθήκευσης, για να μην ξεβολεύεσαι στην καθημερινότητα
Κάτι πολύ βασικό για ένα όχημα «κουβαλητή», ένα όχημα που θα χρησιμοποιείται καθημερινά για μετακίνηση από και προς τη δουλειά, αλλά και για να επιτελεί τις απογευματινές εργασίες, πρέπει να έχει κάποιους χώρους αποθήκευσης που ο αναβάτης μπορεί να αξιοποιήσει για να κάνει τη ζωή του πιο εύκολη. Όλα τα σκούτερ διαθέτουν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα, που πολλές φορές μπορεί να χωράει ένα Jet κράνος, με κάποια μοντέλα να μπορούν να δεχτούν στους χώρους τους και Full Face. Τα ντουλαπάκια στην ποδιά επίσης (ή οι ανοικτοί αποθηκευτικοί χώροι) παρέχουν επιπλέον σημεία που μπορούν να αποθηκευτούν μικροπράγματα της καθημερινότητας, ενώ πολλά σκούτερ έχουν επίπεδο πάτωμα και γάντζο στην ποδιά, μεταμορφώνοντας τον χώρο ανάμεσα στα πόδια του αναβάτη σε σημείο αποθήκευσης.