ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σε ποιον θα λείψει το Audi A1;

7.528 Επισκέψεις στο άρθρο (25/2/2021)

Και με ποιο μοντέλο θα καλυφθεί το κενό; Είναι ένα MINI αρκετό για να καλύψει όλους όσους θέλουν premium μικρό, μέχρι να δούμε αν θα κατέβει και η Mercedes-Benz στην λίγκα των μικρών;


Η Audi ανακοίνωσε πως το τρέχον Α1 θα είναι το τελευταίο μοντέλο της στην μικρή κατηγορία. Για αρκετούς αυτή η εξέλιξη θεωρείτο δεδομένη αργά ή γρήγορα, όμως για τους περισσότερους, η απόφαση αυτή ήταν μάλλον μια δυσάρεστη έκπληξη. Γιατί;

Βλέπεις το Α1 είναι ακόμη φρέσκο. Είναι εμφανές πως η Audi έκανε στη δεύτερη γενιά του μικρού της μοντέλου σημαντικές αναβαθμίσεις, και πέρα από τη σχεδιαστική εναρμόνιση με την υπόλοιπη γκάμα, που έφερε το Α1 στην ίδια «γλώσσα» με το νέο Α3, υπήρξαν και αλλαγές ουσίας. Το Α1 άλλαξε πάτωμα, κινητήρες και σαλόνι. Δεν είναι ένα facelift «πριν το τέλος», όπως συνηθίζεται σε αυτοκίνητα που φτάνουν στο τέλος παραγωγής τους.

Υπήρξαν όμως κάποια δείγματα περιορισμού. Για παράδειγμα το Α1 έχασε την τρίπορτη έκδοσή του, και πλέον διατίθεται μόνο πεντάπορτο. Μια κίνηση που και πάλι δεν φάνηκε περίεργη, με δεδομένο ότι οι περισσότεροι κατασκευαστές «κόβουν» τις τρίπορτες εκδόσεις, αφού δεν έχουν εμπορικό ενδιαφέρον. Όμως το Α1 δεν είναι «ακόμη ένα» μικρό μοντέλο, αφού ο κύριος ανταγωνισμός τους είναι το MINI, το οποίο βασικά είναι τρίθυρο, και εδώ και καιρό έχει και πεντάθυρη έκδοση. Και αυτό δείχνει πως η Audi ίσως να έχασε το ενδιαφέρον της για το κυνήγι του MINI, πιθανώς μάλιστα να έχασε και τη μάχη.

Η μάχη που χάθηκε σίγουρα για το Α1 είναι αυτή της ηλεκτροκίνησης. Για την Audi, το να φέρει την ηλεκτροκίνηση στο μικρό πάτωμα του group είναι αδύνατο. Όπως περιμένουμε και από τις «αδελφές» VW, SEAT, Skoda, η ηλεκτροκίνηση γεννάει νέα μοντέλα (βλ. οικογένεια ID της VW, SEAT el-Born, Skoda Enyaq), δεν μετατρέπει τα υπάρχοντα. Και μπορεί οι άλλες μάρκες του ομίλου να βρουν ένα ηλεκτρικό μικρό στο μέλλον για να γεμίσουν τη γκάμα τους, η Audi όμως δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται.

Η MINI, από την άλλη, έχοντας μόνο ένα πάτωμα, και ουσιαστικά ένα μοντέλο, στη γκάμα της, είναι σίγουρο πως θα το περάσει σε κίνηση με ρεύμα. Και το έχει κάνει ήδη, αφού το MINI προσφέρεται ήδη ως ηλεκτρικό στην έκδοση Cooper SE.

Η Audi όμως αυτή τη στιγμή έχει μεγαλύτερο ψάρι να «ψήσει», αφού το ηλεκτρικό της μέλλον «κινδυνεύει» περισσότερο από την ηγετική θέση της Tesla, με την οποία ανταγωνίζεται στο μέσο και άνω άκρο της γκάμας, με τους αμερικανούς πολλά βήματα μπροστά, και τους Γερμανούς να τρέχουν να ανακτήσουν τα κεκτημένα τους. Οπότε τα μικρά και η MINI περνάνε στα «αδιάφορα».

Και τώρα πηγαίνοντας ένα βήμα μπροστά, χωρίς το Α1; Θα λείψει σε κανένα; Η MINI θα μείνει ουσιαστικά μόνη της, με την DS να έχει κάνει το δικό της premium μικρό DS3, ένα Crossover, και την Alfa Romeo να μην βλέπει ακόμη «φως» στη μικρή κατηγορία. Βέβαια, υπάρχουν και μερικές φήμες που θέλουν την Mercedes-Benz να κατεβαίνει σύντομα στην μικρή κατηγορία, κάνοντας μπάσιμο με όχι ένα, αλλά δύο μοντέλα προσιτά σε κόστος αγοράς για τα premium δεδομένα.

Τι λέτε εσείς; Χωρίς Α1, θα πάρετε MINI; Ή μήπως θα κοιτάξετε μικρά που φλερτάρουν με την premium κλάση όπως το hi-tech Peugeot 208 ή κάποιο άλλο αναβαθμισμένο μικρό; Θα το γυρίσετε σε SUV; Και, τελικά, το Α1 θα σας λείψει; 

Mercedes
NEXEN NBLUE 4SEASON