Πόσα MPV είναι ακόμη στην παραγωγή σήμερα; Πόσα μοντέλα θα παραμείνουν στην παραγωγή στα επόμενα δύο χρόνια; Γιατί πέθανε η κατηγορία των πολυμορφικών, πολυχρηστικών αυτοκινήτων; και τελικά σε ποιόν θα λείψουν;
Μόνο λέγοντας τις λέξεις πολυμορφικά-πολυχρηστικά μπορείς να κάνεις δύο κατηγορίες ανθρώπων να αντιδράσουν με τελείως διαφορετικούς τρόπους. Από τη μία αυτοί που έχουν ένα MPV και ορκίζονται πως είναι το καλύτερο αυτοκίνητο που θα μπορούσαν να έχουν.
Είναι άνθρωποι που έζησαν μαζί του, απόλαυσαν τις ευκολίες, τους χώρους, την εύκολη πρόσβαση, το τεράστιο πορτ μπαγκάζ, τις θήκες για μικροαντικείμενα, τα συρόμενα καθίσματα, τις λύσεις σε κάθε πρόβλημα, την καταλληλότητα για παιδιά και οικογένεια, τις τεράστιες πόρτες, την ευκολία πρόσδεσης των παιδιών στα καθισματάκια, τις συρόμενες πόρτες και την ευκολια στο παρκάρισμα. Και η λίστα συνεχίζεται. Πρέπει να το ζήσεις για να το εκτιμήσεις.
Όμως τα MPV δεν ξεπέρασαν ποτέ το 10% της αγοράς στην Ευρώπη, ενώ στην Ελλάδα δύσκολα έφτασαν πάνω από 4%. Που σημαίνει πως όλοι αυτοί που πίνουν νερό στο όνομά τους είναι λίγοι. Τόσο λίγοι που δεν τους ακούει κανείς. Ούτε οι άλλοι, για να πεισθούν και να αγοράσουν και οι ίδιοι MPV, αλλά πλέον ούτε οι κατασκευαστές που ο ένας μετά τον άλλον σταματάει την παραγωγή τους.
Και από την άλλη είναι όλοι οι υπόλοιποι που δεν είχαν ποτέ MPV και έτσι το μόνο που έβλεπαν ήταν κάτι κινούμενα «περίπτερα», φορτωμένα παιδιά και γονείς στα όρια της νευρικής κρίσης, συχνά γεμάτα σαβούρα και βρώμικα. Χωρίς αρχή μέση και τέλος χωρίς ιδιοσυγκρασία ή χαρακτήρα, απλά μέσα μεταφοράς μεγάλου όγκου. Αυτοκίνητα που ήθελαν μεγάλα μοτέρ, έκαιγαν πολύ, είχαν κακές επιδόσεις και συνήθως ήταν ακριβά. Αυτά βέβαια στα μάτια των «άλλων».
Στα ίδια λεφτά αγοράζει σήμερα ένα SUV που είναι πολύ πιο ελκυστικό από κάθε άποψη, και όπου υστερεί σε χρηστικότητα, κερδίζει σε στυλ. Δεν είναι περίεργο που οι μάρκες που είχαν τα περισσότερα MPV στη γκάμα τους, σήμερα τα έχουν αντικαταστήσει με SUV.
Ρeugeot και Citroen πλέον δεν διαθέτουν καν πολυμορφικά, ενώ η Renault επιμένει με το Scenic και η VW, κυρίως λόγω της αγοράς ταξί, με τα Touran και Sharan. Η Ford δεν έχει κανένα σχέδιο για το S-Max και Galaxy μετά την τρέχουσα γενιά τους, ενώ η BMW με το Active Tourer είπε ήδη πως δεν θα έχει αντικαταστάτη. Τέλος, η Mercedes έδωσε πρόσφατα ψήφο εμπιστοσύνης στα MPV με τη πολύ καλή νέα B-Class.
Είναι εμφανές πως η κατηγορία πεθαίνει. Θα λείψει όμως σε κανένα; Εσείς είστε από αυτούς που θα αγοράζατε MPV και σήμερα; Θα σας καλύψει ένα SUV; Και αν δεν πήρατε ποτέ MPV τι σας ώθησε μακριά από την κατηγορία; Τι λέτε; Σε ποιόν θα λείψουν τα MPV;