5 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »
Το Seat Leon 1,2 TSI αντιμετωπίζει το Seat Leon 1,6 TDI. Ή αλλιώς, αντέχει η βενζίνη την κόντρα με το ντίζελ;
Seat Leon 1,2 TSI vs Seat Leon 1,6 TDI
24.094 Επισκέψεις στο άρθρο (1/5/2013)
Ένα αυτοκίνητο, δύο κινητήρες με 105 ίππους και στόχο την οικονομία, αλλά με διαφορετική φιλοσοφία. Το Seat Leon 1,2 TSI αντιμετωπίζει το Seat Leon 1,6 TDI. Ή αλλιώς, αντέχει η βενζίνη την κόντρα με τη μόδα του ντίζελ;
Από τη στιγμή που η πετρελαιοκίνηση απελευθερώθηκε στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, ένας ευχάριστος πονοκέφαλος προέκυψε για τους αγοραστές νέου αυτοκινήτου: βενζίνη ή πετρέλαιο;
Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »
Μια χαρακτηριστική περίπτωση όπου υφίσταται το δίλημμα «βενζίνη ή diesel» είναι το Seat Leon. Και οι δύο εκδόσεις του μικρομεσαίου χάτσμπακ έχουν κοινό παρονομαστή την ισχύ των 105 ίππων. Από εκεί και πέρα όμως, τα δύο Leon έχουν εντελώς διαφορετικό χαρακτήρα και στις γραμμές που ακολουθούν θα καταλάβετε το γιατί.
Οπτικά είναι ίδια
Η παρουσία της 3ης γενιάς του Leon βασίζεται στη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της SEAT, η οποία εφαρμόζει περισσότερες νευρώσεις και ακμές από το παρελθόν. Ξεχωρίζουν τα πολύ δυναμικά εμπρόσθια και πίσω φώτα, το χυτό καπό με τις τρεις κάθετες νευρώσεις που βρίσκονται μάλιστα μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού, αλλά και οι ευδιάκριτες οριζόντιες νευρώσεις στο πλάι του αυτοκινήτου. Μεταξύ των δύο εκδόσεων, μόνο τα λογότυπα TSI και TDI κάνουν τη διαφορά.
105 ίπποι έτσι και αλλιώς
Οι 105 ίπποι του νέας γενιάς 1,2 TSI (είναι 16βάλβιδος και με χαμηλές τριβές) αποδίδονται ήσυχα, ραφιναρισμένα, γραμμικά με αρκετή ροπή από τις χαμηλές στροφές και θετικό τράβηγμα μέχρι την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου. Στην αντίπερα όχθη, ο 1,6 άμεσου ψεκασμού TDI (σε βελτιωμένη έκδοση και αυτός) μόνο στο ρελαντί προδίδει ότι είναι diesel, με το χαρακτηριστικό στακάτο ήχο του. Ανεβάζοντας όμως στροφές, η λειτουργία του γλυκαίνει, ενώ χάρη στη ροπή των 250 Nm, το Leon τραβάει πολύ καλύτερα από τον 1,2 TSI σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Ο 1,6 TDI κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, αρκεί η βελόνα του στροφόμετρου να μην υπερβαίνει τις 3.800 σ.α.λ. Από εκεί και πάνω, αρχίζει να κρεμάει ζητώντας αλλαγή σχέσης.
Στον αυτοκινητόδρομο, ο TSI παίρνει προβάδισμα καθώς εκμεταλλεύεται το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και σε συνδυασμό με την προσεγμένη ηχομόνωση, χαρίζει ήσυχο και ξεκούραστο ταξίδι. Στον TDI, η έλλειψη 6ης σχέσης είναι αισθητή καθώς, αν υπήρχε, θα μείωνε το επίπεδο θορύβου και την κατανάλωση.
O TSI έχει καλύτερες επιδόσεις
Τόσο η διαφορά βάρους του ελαφρύτερου κατά 77 κιλά TSI, όσο και το 6άρι κιβώτιό του, συν το γεγονός ότι, τα 175 Nm ροπής του αποδίδονται 100 σ.α.λ. πιο χαμηλά από ό,τι τα 250 Nm στο TDI , βοηθούν το βενζινοκίνητο Leon να έχει καλύτερες επιδόσεις από στάση (9,9 δλ. αντί 10,5 για το κλασικό 0-100). Το αξιοθαύμαστο είναι ότι, το Leon ΤSI έχει και καλύτερες ρεπρίζ (60-100 χλμ./ώρα με 4η σε 8,8 δλ και 80-120 χλμ./ώρα με 5η σε 13,4 δλ. έναντι 9,0 και 13,7 δλ. αντίστοιχα του 1,6 TDI).
Γλιτώνεις λεφτά με το 1,6 TDI
Το turbodiesel έχει πλεονέκτημα στην κατανάλωση καθώς σύμφωνα με τη Seat έχει μέση τιμή τα 3.8 λτ./100 χλμ. έναντι 4,9 λτ./100 χλμ. του TSI. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν στάνταρ σύστημα Start&Stop.
Χαμηλότερες αντίστοιχα είναι και οι εκπομπές ρύπων του 1,6 ΤDI,που πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ και έτσι ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Αντιθέτως το βενζινοκίνητο με εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. υποχρεούται σε καταβολή 102,6 ευρώ ετησίως.
Χαμηλότερες αντίστοιχα είναι και οι εκπομπές ρύπων του 1,6 ΤDI,που πέφτουν κάτω από τα 100 γρ./χλμ και έτσι ο ιδιοκτήτης απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας. Αντιθέτως το βενζινοκίνητο με εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ. υποχρεούται σε καταβολή 102,6 ευρώ ετησίως.
Εσωτερικό: Με… γερμανικό DNA ποιότητας
Στο ταμπλό του νέου Leon, η αναβάθμιση σε σχέση με το παρελθόν έρχεται κυρίως στο ανώτερο κομμάτι του, εκεί όπου συναντούμε μαλακό και αφρώδες πλαστικό με υλικά ανώτερης ποιότητας από πριν που φτάνει στα επίπεδα του… Golf. Από εκεί και πέρα, τα πλαστικά είναι σκληρά στην αφή, με προσεγμένη συναρμογή και καλό φινίρισμα. Αυτό ισχύει και για το βενζινοκίνητο και για το πετρελαιοκίνητο μοντέλο.
Κατά ένα περίεργο τρόπο, αν και η έκδοση βενζίνης προσφερόταν με την ασπρόμαυρη οθόνη πληροφοριών του συστήματος infotainment και χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού (Elegance), μας άφησε μια πιο ποιοτική αίσθηση, από εκείνη που είχαμε στο εσωτερικό του 1,6 TDI στην πλουσιότερη έκδοση (Style), με την έγχρωμη οθόνη. Οι ματ καλοφινιρισμένες επιφάνειες του πρώτου έπαιξαν το ρόλο τους, αλλά κυρίως η αίσθηση από την οδήγηση για την οποία θα μιλήσουμε πιο κάτω. Σε κάθε περίπτωση, η διάταξη των διακοπτών στο εσωτερικό του νέου SEAT Leon, δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ορισμένοι διακόπτες όπως αυτοί πίσω από τιμόνι για τα φώτα και τους καθαριστήρες, έρχονται απευθείας από το νέο VW Golf. Στους χώρους, δεν υπάρχει φυσικά καμιά διαφορά, με την ευρυχωρία να είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λτ.
Κατά ένα περίεργο τρόπο, αν και η έκδοση βενζίνης προσφερόταν με την ασπρόμαυρη οθόνη πληροφοριών του συστήματος infotainment και χαμηλότερο επίπεδο εξοπλισμού (Elegance), μας άφησε μια πιο ποιοτική αίσθηση, από εκείνη που είχαμε στο εσωτερικό του 1,6 TDI στην πλουσιότερη έκδοση (Style), με την έγχρωμη οθόνη. Οι ματ καλοφινιρισμένες επιφάνειες του πρώτου έπαιξαν το ρόλο τους, αλλά κυρίως η αίσθηση από την οδήγηση για την οποία θα μιλήσουμε πιο κάτω. Σε κάθε περίπτωση, η διάταξη των διακοπτών στο εσωτερικό του νέου SEAT Leon, δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις.
Είναι χαρακτηριστικό ότι, ορισμένοι διακόπτες όπως αυτοί πίσω από τιμόνι για τα φώτα και τους καθαριστήρες, έρχονται απευθείας από το νέο VW Golf. Στους χώρους, δεν υπάρχει φυσικά καμιά διαφορά, με την ευρυχωρία να είναι ένα από τα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Ο χώρος αποσκευών είναι στα 380 λτ.
Το TSI θυμίζει Golf, το TDI είναι πιο σφιχτό
Τα επιπλέον 77 κιλά που ζυγίζει το TDI γίνονται εύκολα αντιληπτά στο δρόμο, κατά κύριο λόγο, στη λειτουργία της ανάρτησης. Το TSI έχει πιο ανάλαφρο πάτημα και πιο μαλακή ρύθμιση. Έτσι αφενός το βενζινοκίνητο είναι πιο άνετο στις τυπικές λακκούβες της ασφάλτου, αφετέρου προσφέρει αίσθηση ανάλογη του αρκετά ακριβότερου Golf με το οποίο άλλωστε μοιράζονται πάτωμα και μηχανικά μέρη. Είναι ήσυχο, ραφιναρισμένο και συνολικά δίνει μια αίσθηση, που θα ταίριαζε σε μεγαλύτερο και ακριβότερο αυτοκίνητο.
Η ρύθμιση της ανάρτησης του TDI είναι πιο σφιχτή, δίνοντας μια πιο στιβαρή αίσθηση συνολικά, αλλά «ακούγεται» περισσότερο όταν περνάει από ανωμαλίες του δρόμου, τις οποίες δεν φιλτράρει όπως στο TSI. ΓιΆ αυτό και σε τελική ανάλυση, δίνει μια πιο «φτηνή» αίσθηση σε συνδυασμό και με το θόρυβο από τον κινητήρα. Όπως και να έχει, το όριο πρόσφυσης είναι υψηλό και στα δύο αυτοκίνητα, ενώ οι τάσεις υποστροφής έρχονται πάντα προοδευτικά χωρίς να τρομάζουν και ελέγχονται εν τη γενέσει τους από το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Και στις δύο περιπτώσεις, το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και δε μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
Η ρύθμιση της ανάρτησης του TDI είναι πιο σφιχτή, δίνοντας μια πιο στιβαρή αίσθηση συνολικά, αλλά «ακούγεται» περισσότερο όταν περνάει από ανωμαλίες του δρόμου, τις οποίες δεν φιλτράρει όπως στο TSI. ΓιΆ αυτό και σε τελική ανάλυση, δίνει μια πιο «φτηνή» αίσθηση σε συνδυασμό και με το θόρυβο από τον κινητήρα. Όπως και να έχει, το όριο πρόσφυσης είναι υψηλό και στα δύο αυτοκίνητα, ενώ οι τάσεις υποστροφής έρχονται πάντα προοδευτικά χωρίς να τρομάζουν και ελέγχονται εν τη γενέσει τους από το στάνταρ ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας. Και στις δύο περιπτώσεις, το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ και δε μεταφέρει επαρκή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
Με ασφάλεια 5 αστέρων
Οι δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP κατέδειξαν το νέο Seat Leon, ως ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Δεν είναι μόνο ότι απέσπασε την ανώτερη διάκριση των πέντε αστέρων, αλλά σημείωσε και πολύ καλά αποτελέσματα στις επιμέρους βαθμολογίες. Στον στάνταρ εξοπλισμό ασφαλείας του Seat Leon ανήκει και ο αερόσακος για τα γόνατα του οδηγού.
Η ζυγαριά γέρνει στο TSI
Με τον παράγοντα «οικονομία» να παίζει καθοριστικό ρόλο, η ζυγαριά γέρνει προς την πλευρά της επιλογής TSI. Η ελαφριά υπεροχή του TDI σε κατανάλωση και ετήσια τέλη κυκλοφορίας, πρέπει να αντισταθμιστεί και με τα 2.437 ευρώ διαφοράς στην τιμή αγοράς (με έκπτωση και απόσυρση), αλλά και με τη διαφορά στα ασφάλιστρα, λόγω υψηλότερου κυβισμού. Με 15.000 χλμ. διανυθέντα ανά έτος, το 1,2 TSI απαιτεί 1.254 ευρώ σε καύσιμο, έναντι 799 ευρώ του TDI.
Επομένως, το turbodiesel είναι κατά 455 ευρώ φθηνότερο ανά έτος, σε χρήση έναντι του βενζινοκίνητου. Με τις σημερινές μέσες τιμές καυσίμων, θα χρειαστούν περί τα 5,5 χρόνια για να γίνει απόσβεση στη διαφορά τιμής. Με δεδομένο όμως ότι και στις δύο εκδόσεις το επίπεδο εξοπλισμού είναι ίδιο, η επιλογή του 1,2 TSI αποτελεί πιο συμφέρουσα πρόταση καθώς συνδυάζει καλές επιδόσεις, λογική κατανάλωση και χαμηλή τιμή αγοράς, ενώ και οδηγικά μας άφησε συνολικά καλύτερες εντυπώσεις!
200 διαθέσιμα στοιχεία για SEAT LEON
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)
(τεχνικά χαρακτηριστικά - εξοπλισμός - μετρήσεις - εγγυήσεις...)