ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους

Σήραγγα Λ. Κύμης: Γιατί πάγωσε το έργο που θα σώσει χιλιάδες Αθηναίους;

9.783 Επισκέψεις στο άρθρο (26/10/2024)
Σήραγγα Λ. Κύμης: Γιατί πάγωσε το έργο που θα σώσει χιλιάδες Αθηναίους;

- Θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα εντός πόλης στην Ελλάδα
- Δύο τούνελ θα ενώνουν τη Λεωφόρο Κύμης με την Εθνική Οδό
- Θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 30.000 αυτοκίνητα καθημερινά, χωρίς διόδια
- Οι ενστάσεις των τοπικών δήμων και προβλήματα χρηματοδότησης καθυστερούν το έργο

Θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα εντός πόλης στην Ελλάδα

Με την κίνηση στους δρόμους της Αθήνας να αυξάνεται διαρκώς και τους οδηγούς να περνάνε μέρες ολόκληρες κολλημένοι στους δρόμους της Αττικής, η ανάγκη για κομβικά οδικά έργα στην Αττική είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Τέτοια έργα είναι και οι επεκτάσεις της Αττικής οδού, σε Λεωφόρο Κύμης, Περιφερειακή Λεωφόρου Υμηττού και σύνδεσή της με Λεωφόρο Βουλιαγμένης και η επέκταση της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.

Δύο τούνελ θα ενώνουν τη Λεωφόρο Κύμης με την Εθνική Οδό

Από τις παραπάνω η μόνη που έχει δημοπρατηθεί, είναι η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης. Το έργο, το κόστους του οποίου υπολογίζεται να ξεπερνά τα 350 εκατομμύρια ευρώ, αφορά την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, στο ύψος της Αττικής Οδού και τη σύνδεσή της με την Εθνική Οδό. Αυτό θα επιτευχθεί με αυτοκινητόδρομο μήκους 3,8 χλμ., εκ των οποίων τα 2,5 θα είναι υπόγεια. Πιο συγκεκριμένα, θα κατασκευαστεί μία σήραγγα υπόγειας εξόρυξης μήκους 1.260 μέτρων μέχρι το κέντρο της Πεύκης και άλλη μία 1.160 μέτρων, με ανοικτή εκσκαφή τύπου Cut & Cover (πρώτα θα σκαφτεί το σημείο και αφού «χτιστεί» η σήραγγα τότε θα καλυφθεί εκ νέου με χώμα) μέχρι την οδό Χαλκίδος στην Λυκόβρυση, ενώ από εκεί θα ενώνεται με την Εθνική Οδό στον κόμβο Καλυφτάκη με προαίρεση περίπου μισού χιλιομέτρου.

Θα εξυπηρετεί τουλάχιστον 30.000 αυτοκίνητα καθημερινά, χωρίς διόδια

Η ανακούφιση για την περιοχή είναι δεδομένη, καθώς υπολογίζεται πως θα εξυπηρετεί καθημερινά κατά μέσο όρο 30.000 αυτοκίνητα, που θα κάνουν τη διαδρομή σε λίγα μόλις λεπτά, όταν σήμερα απαιτούνται ακόμα και 40 λεπτά για αυτή τη διαδρομή και όλα αυτά χωρίς διόδια. Μάλιστα ένα ακόμα σημαντικό κέρδος του συγκεκριμένου έργου θα είναι και η ανακούφιση σε μεγάλο βαθμό της Αττικής Οδού, καθώς θα δημιουργηθεί ένας ακόμα τρόπος σύνδεσής της με την Εθνική Οδό, καθώς έως τώρα αυτό το βάρος έχει συγκεντρωθεί στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Οι ενστάσεις των τοπικών δήμων και προβλήματα χρηματοδότησης καθυστερούν το έργο

Παρότι λοιπόν το παρόν έργο έχει δημοπρατηθεί πριν από περίπου 2 χρόνια, υπάρχουν προβλήματα στην εκκίνηση των εργασιών αλλά και στην τελική χάραξη του έργου τα οποία βρίσκονται στον «πάγο». Το συγκεκριμένο έργο θα «περνά» από 3 δήμους, Λυκόβρυσης-Πεύκης, Ηρακλείου και Κηφισιάς. Ωστόσο ο δήμος Ηρακλείου, κατόπιν συνεννόησης με τους άλλους δύο εμπλεκόμενους δήμους, προσέφυγε στο ΣΤΕ, ζητώντας τροποποιήσεις του έργου και αναφέροντας πως η περιβαλλοντική μελέτη έχει λήξει, ενώ θεωρεί απαραίτητο να γίνει και κυκλοφοριακή μελέτη.

Σύμφωνα πάντως με τον δήμαρχο Ηρακλείου Αττικής, εκτός από τις ενστάσεις των τοπικών δήμων, φαίνεται πως υπάρχει και πρόβλημα χρηματοδότησης του έργου, καθώς η καθυστέρηση εκκίνησης των εργασιών, οδήγησε σε τοποθέτηση των υπολογισμένων πόρων σε άλλα έργα. Αλλες πηγές, αναφέρουν πως η έλλειψη κρατικής χρηματοδότησης του έργου και η αδυναμία χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ, έχουν φέρει στο τραπέζι την πρόταση το έργο να γίνει ως επέκταση της Αττικής Οδού από την νέα διαχειρίστρια εταιρεία του αυτοκινητόδρομου, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα όταν το έργο ολοκληρωθεί, η διέλευση από τους οδηγούς να γίνεται με διόδια.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, κύριο αίτημα του δήμου είναι όλη η διαδρομή να είναι σκεπασμένη ώστε να μην διχοτομηθεί η πόλη (από το Ηράκλειο διέρχονται ήδη η Γραμμή 1 του Μετρό και η Αττική Οδός) και να δημιουργηθούν νέοι κοινόχρηστοί χώροι για τους δημότες, ενώ ζητά και σύνδεση των Λεωφόρων Πλαπούτα και Βύρωνος με το νέο έργο.

Mercedes
INTERSTAR