Η οικονομία στα υλικά και την ποιότητα φαίνεται στα φθηνά μοντέλα
Όμως οικονομία στα υλικά της καμπίνας κάνουν και εταιρείες που θέλουν να λέγονται premium
Η πίεση στα περιθώρια κέρδους λόγω ηλεκτροκίνησης είναι ο βασικός λόγος
Εταιρείες όπως η Volvo και η Tesla ξεγελάνε με την τεχνολογία για να φαίνεται ΟΚ η κακή ποιότητα της καμπίνας
Η οικονομία στα υλικά και την ποιότητα φαίνεται στα φθηνά μοντέλα
Μπορεί να κοροϊδεύεις όταν χτυπάς το πλαστικό ταμπλό και κάνει αντίλαλο. Να γελάς όταν περνάς το νύχι σου πάνω από την θήκη στο κάτω μέρος της πόρτας και να είναι σκληρό και άγριο. Και να απογοητεύεσαι αν ανοίγεις το ντουλαπάκι του συνοδηγού και απλά πέφτει και κάνει και γκελ. Όμως δεν είναι μόνο τα φθηνά αυτοκίνητα που είναι έτσι. Ετοιμάσου για δυσάρεστες εκπλήξεις. Γιατί;
Μπες σε ένα Dacia Spring και θα πάρεις μαθήματα οικονομίας. Η Dacia εξάλλου όφειλε να έχει το φθηνότερο ηλεκτρικό της αγοράς, και έτσι έπρεπε να κόψει από παντού. Ξεκινώντας από το μέγεθος του αυτοκινήτου και φτάνοντας σε κάθε λεπτομέρεια, από την συναρμογή και την ποιότητα μέχρι τα υλικά και το πώς δένουν μεταξύ τους. Είναι αναμενόμενο. Ηλεκτρικό, φθηνό και Dacia δεν μπορεί να είναι συνδυασμός που να περιμένεις κάτι παραπάνω. Δεν είναι όμως μόνο εκεί το πρόβλημα.
Όμως οικονομία στα υλικά της καμπίνας κάνουν και εταιρείες που θέλουν να λέγονται premium
Ειδικά με την ηλεκτροποίηση το πρόβλημα χειροτέρεψε. Ένα μοντέλο που τώρα θέλει να έχει εκτός από το μοτέρ βενζίνης, ακόμη έναν ηλεκτροκινητήρα, μια μπαταρία, ένα πολύπλοκο κιβώτιο και ένα σκασμό υπολογιστές, αισθητήρες και οθόνες, δεν μπορεί να είναι φθηνό, ακόμη και αν ο κατασκευαστής του δεν το παίζει premium. Οπότε από κάπου θα κόψει. Και είναι λογικό, αλλιώς η τιμή θα φτάσει στα ύψη. Έλα όμως που υπάρχουν μοντέλα που και θέλουν να λέγονται premium, και κόβουν από παντού, και πάλι η τιμή τους είναι άπιαστη.
Η πίεση στα περιθώρια κέρδους λόγω ηλεκτροκίνησης είναι ο βασικός λόγος
Τα παραδείγματα είναι πολλά, με πιο χαρακτηριστικό το Volvo EX30. Με τιμή από 30.000, περιμένεις μια Volvάρα, όμως οι διαστάσεις είναι συγκρατημένες, ειδικά στο πλάτος. Και με το σήμα της Volvo περιμένεις οι περικοπές να είναι λίγες ή έστω να μη φαίνονται. Όταν όμως κυνηγάς το 2% περιθώριο κέρδους με την «καραμπίνα», κόβεις από παντού. Γιατί σε σχέση με το Spring, το EX30 επίσης «αντιλαλάει» όταν χτυπάς το ταμπλό, οι πόρτες του επίσης γδέρνουν το νύχι σου με τα σκληρά πλαστικά, ενώ δεν έχει καν ντουλαπάκι για να κρεμάσει στο άνοιγμα και να «ξενερώσεις». Αν βάλεις και τους πίσω διακόπτες παραθύρων που πρέπει να απλώσεις το χέρι σου πίσω από τα εμπρός καθίσματα για να τους φτάσεις, καθότι υπάρχουν μόνο τέσσερις συνολικά, οι περικοπές δεν κρύβονται.
Εταιρείες όπως η Volvo και η Tesla ξεγελάνε με την τεχνολογία για να φαίνεται ΟΚ η κακή ποιότητα της καμπίνας
Τα τελευταία 10 χρόνια η κούρσα της ηλεκτροκίνησης και η πίεση για χαμηλότερες τιμές σε αντικειμενικά ακριβότερα αυτοκίνητα όπως τα ηλεκτρικά έχουν ρίξει σημαντικά την ποιότητα. Μην ξεγελιέσαι από την άπλετη τεχνολογία. Οθόνες, φωτάκια παντού, αλλά λίγες μάρκες έχουν κρατήσει υλικά και συναρμογή εκεί που τα θυμάσαι. Βάλε τώρα και την εξοικείωση με την κακή ποιότητα που επέβαλε η Tesla και ξαφνικά είναι εντάξει να σου μένει το χερούλι της πόρτας στο χέρι, και γενικά οι προσδοκίες έχουν μειωθεί πολύ.
Εσύ ακόμη περιμένεις την ίδια ποιότητα που είχαν τα αυτοκίνητα κάποτε; Ποιες μάρκες και ποια μοντέλα σε άφησαν με ανοιχτό το στόμα με τις τσιγκουνιές τους και ποιοι κατασκευαστές παραμένουν ασπροπρόσωποι;