Δίνοντας μόλις 3 ευρώ για κάθε 100χλμ., το Skoda Kamiq και το SEAT Arona με το φυσικό αέριο είναι δύο από τα οικονομικότερα crossover της κατηγορίας τους.
Το φυσικό αέριο ή αλλιώς CNG δεν είναι μόνο πολύ φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά είναι επίσης φθηνότερο από την βενζίνη ή το diesel καθώς και πολύ πιο αποδοτικό αφού η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που «δίνουν» 2 λίτρα υγραερίου, 1,3 λίτρα diesel και 1,5 λίτρα βενζίνης. Παρά τα πλεονεκτήματα που προσφέρει, το μικρό δίκτυο σταθμών ανεφοδιασμού αποτελεί τροχοπέδη για την αγορά του σε κάποιες γεωγραφικές περιοχές, παρόλα αυτά στην ελληνική αγορά υπάρχουν διαθέσιμα μια σειρά από μοντέλα που διατίθενται με εργοστασιακό σύστημα αεριοκίνησης. Δύο από αυτά είναι το SEAT Arona και το Skoda Kamiq. Τι διαφορές έχουν; Σε τι κερδίζει το καθένα; Πάμε να τα δούμε αναλυτικά:
Σχεδίαση: Πιο επιβλητικό το Κamiq, πιο σπορτίφ το Arona
To Kamiq με μήκος 4,241μ., πλάτος 1,793μ. και ύψος 1,531μ., είναι μεγαλύτερο από το Arona και ξεχωρίζει χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις «καθαρές» γραμμές του ενώ, οι διαιρούμενοι προβολείς, προαιρετικά full-LED, αποτελούν το highlight της σχεδίασης του αυτοκινήτου. Από την άλλη, το μικρότερο σε μήκος Arona, ανανεώθηκε πρόσφατα και πλέον δείχνει πιο μοντέρνο και στιλάτο, διατηρώντας ένα νεανικό χαρακτήρα. Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά στα κυκλικά φώτα ομίχλης κάτω από τους κύριους προβολείς, ενώ ο ανασχεδιασμένος πρόβολος με την πιο πλατιά μάσκα και τον διαφοροποιημένο προφυλακτήρα, προσδίδει περισσότερο δυναμισμό.
Φρεσκαρισμένα και τα δύο, καλύτερο στα σημεία το Kamiq
Η καμπίνα του SEAT Arona.
Το τσέχικο B-SUV διακρίνεται για την μοντέρνα καμπίνα του, η οποία άλλαξε στα σημεία λόγω της πρόσφατης αναβάθμισης. Συνολικά, έχει καλύτερο φινίρισμα, πιο ποιοτικά υλικά και πιο στιβαρή συναρμολόγηση από το Arona με highlight το νέο τιμόνι και τις μοντέρνες πινελιές που δέχθηκε για να είναι up-to-date (π.χ. η αντικατάσταση των θυρών USB από Type-C). Από εκεί και έπειτα, η τάση των μοντέλων της Skoda να είναι μια οκτάβα πάνω σε μεγέθη σε σχέση με τον ανταγωνισμό δίνει προβάδισμα στους χώρους για τους επιβάτες, ενώ το διαμέρισμα των αποσκευών είναι καλό σε σχήμα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο για όγκο 278 λίτρων.
Το Arona, μετά την ανανέωσή του, αναβαθμίστηκε σε όλους τους τομείς και πλέον είναι πιο trendy. Σημαντικότερο νέο στοιχείο είναι το πάνω μέρος του ταμπλό, το οποίο πλέον καλύπτεται από μαλακό υλικό, με το νέο εργονομικό τιμόνι, τις νέες επενδύσεις και τους επανασχεδιασμένους αεραγωγούς να συμπληρώνουν την εικόνα. Στα συν και το νέο, πιο εύχρηστο infotainment με πιο ευχάριστα γραφικά. Ο χώρος αποσκευών είναι ελάχιστα μεγαλύτερος από αυτόν του Kamiq στα 282 λίτρα,. Σημειωτέον, πως το τα πορτ-μπαγκάζ και των δύο B-SUV είναι μικρότερο σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις τους λόγω των δεξαμενών του συστήματος αεριοκίνησης που «κρύβονται» στο πίσω μέρος.
Κamiq και Arona έχουν κάτω από το καπό τους τον 3κύλινδρο 1,0 TSI κινητήρα των 90 ίππων και 160 Nm ροπής του ομίλου VW, ο οποίος ωστόσο με τις απαραίτητες μετατροπές καταναλώνει φυσικό αέριο και βενζίνη. Αρχικά, το μοτέρ καταναλώνει αποκλειστικά φυσικό αέριο, το οποίο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές που βρίσκονται κάτω από το χώρο αποσκευών. Μόνο σε κρύες εκκινήσεις για ελάχιστο χρόνο και όταν δεν υπάρχει φυσικό αέριο, «γυρνάει» αυτόματα στην κατανάλωση βενζίνης, χωρίς ο οδηγός να καταλαβαίνει κάτι, αλλά και χωρίς να μπορεί να επιλέξει ο ίδιος το καύσιμο που θέλει να καταναλώσει.
Kamiq για άνεση, Arona για ευχαρίστηση
Και στα δύο αυτοκίνητα, δεν κρύβεται η ραθυμία στις χαμηλές στροφές (ιδιαίτερα με το A/C αναμμένο και με τέσσερις επιβάτες), ωστόσο χάρη στο 6άρι κιβώτιο, η επιτάχυνση είναι θετική και οι ρεμπρίζ αρκετά σβέλτες ακόμη και σε σχέση με τις συμβατικές εκδόσεις τους. Tα δύο αυτοκίνητα μοιράζονται το ίδιο κινητήριο σύνολο, ωστόσο η οδική συμπεριφορά τους είναι ελαφρώς διαφορετική. Το Kamiq είναι πιο στιβαρό σε πάτημα, ποιοτικότερο σε κύλιση και ηχομόνωση, ενώ παραμένει άνετο και ασφαλές σε όλες τις συνθήκες, χωρίς ωστόσο να προκαλεί τον οδηγό για σβέλτες μετακινήσεις. Από την άλλη, το Arona έχει μεσογειακό ταμπεραμέντο, το οποίο εκφράζεται από το μεστό και ακριβές τιμόνι, αλλά και το πλαίσιο που «ακούει» χωρίς υστέρηση και με ουδετερότητα ακόμη και σε συνθήκες πίεσης.
Δεν «καίνε» σταγόνα
Το μεγάλο ατού των αυτοκινήτων είναι σίγουρα το χαμηλό κόστος μετακίνησης, αφού σύμφωνα με τις εργοστασιακές τιμές, το Kamiq G-TEC απαιτεί 3,7 κιλά CNG/100 χλμ. και το Arona 3,5 κιλά CNG/100 χλμ. Αυτό μεταφράζεται σε 3,1 ευρώ για κάθε 100 χλμ. για το Kamiq και 3 ευρώ/100χλμ. για το Arona (τιμή CNG: 0,863 ευρώ/κιλό).
Πιο προσιτό το Arona, πλουσιότερο από τη βάση το Kamiq
To ανανεωμένο Arona στην έκδοση με το φυσικό αέριο ξεκινά από 17.990 ευρώ στο εισαγωγικό εξοπλιστικό επίπεδο Style, ενώ το Skoda Kamiq τιμάται από 20.650 ευρώ στην αρκετά πλουσιότερη βασική Ambition. Για να παίξουν επί ίσοις όροις εξοπλιστικά τα μοντέλα, θα πρέπει το Arona να ανέβει στο τρίτο κατά σειρά επίπεδο Xperience που κοστίζει 21.190 ευρώ, όπου περιλαμβάνονται διζωνικός κλιματισμός, ζάντες 17 ιντσών, σύστημα keyless, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, φιμέ τζάμια πίσω κ.ά..
Επιγραμματικά να αναφέρουμε ότι το Arona στη δεύτερη έκδοση Οptimum κοστίζει από 18.890 ευρώ, η Χperience ξεκινά από 21.190 ενώ η FR από 20.590 ευρώ. Οι τιμές του Kamiq με το φυσικό αέριο ξεκινάνε από 20.650 ευρώ στο επίπεδο Ambition και από 22.600 στην Style.
Συμπέρασμα
Δύο μικρά SUV που το όνομά τους θα μπορούσε να μπει δίπλα στη λέξη «οικονομία» στο λεξικό. Από τη μία τo Αrona, που έχει σαφώς χαμηλότερη αρχική τιμή, είναι πιο νεανικό σε εμφάνιση, έχει σπορτίφ DNA στο δρόμο και βελτιώθηκε μετά την ανανέωσή του. Από την άλλη το Kamiq με την ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα που έχει το όνομα και τη χάρη του value for money, την οποία αποδεικνύει αν κοντραριστεί σε εφάμιλο εξοπλιστικό επίπεδο με το Arona. Αν είναι θέμα μόνο χρημάτων και δεν σε νοιάζει ο εξοπλισμός, επιλέγεις τη βασική έκδοση του Arona. Αν θες κάτι παραπάνω, τότε Kamiq.