Με έξυπνα tricks και προσεγμένες στιλιστικές επιλογές η Mercedes έδωσε πιο σπορτίφ χαρακτήρα στην 5η γενιά της C-Class, η οποία ξεχωρίζει και για το high-tech σύστημα infotainment MBUX.
Η έλευση της 5ης γενιάς της Mercedes C-Class αποτέλεσε αφορμή για αρκετές συζητήσεις. Πρώτα από όλα, το πολυτελές sedan θα «τροφοδοτείται» αποκλειστικά με τετρακύλινδρους κινητήρες και σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Σε επίπεδο εμφάνισης, το χαρακτηριστικό έμβλημα με το αστέρι δεν θα κοσμεί το καπό του μοντέλου. Βέβαια, οι πελάτες δεν επέλεγαν τόσο συχνά τη συγκεκριμένη διακόσμηση ακόμη και στην προηγούμενη γενιά, καθώς οι μισές σχεδόν C-Class «φορούσαν» την γραμμή AMG. Επομένως, φαντάζει λογικό από πλευράς Mercedes να «μαζέψει» οπτικά το μοντέλο, δίνοντας ξεκάθαρα πιο σπορτίφ χαρακτήρα.
Οι αναλογίες της νέας C-Class δηλώνουν το σπορτίφ ύφος του μοντέλου, με το στρογγυλεμένο πίσω μέρος σημείο αναφοράς.
Διαστάσεις που «φωνάζουν» τον δυναμισμό του μοντέλου Οι αναλογίες της νέας C-Class είναι το πρώτο χαρακτηριστικό που δηλώνει τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Το sedan είναι πλέον μεγαλύτερο σε μήκος, πιο πλατύ, με χαμηλότερο αμάξωμα και περισσότερο σφηνοειδές design. Ειδικά για τον σχεδιασμό AMG μπορούμε να πούμε πως προσφέρει πιο χαμηλό κέντρο βάρους στο «πρόσωπο» της C-Class. Η τραπεζοειδούς σχήματος γρίλια και οι πλευρικές γραμμές με τους πλαϊνούς αεραγωγούς κάνουν το μοντέλο να φαίνεται περισσότερο ανθεκτικό, ενώ οι επίπεδοι προβολείς και οι δύο θόλοι συμπληρώνουν το επιθετικό-δυναμικό design στον πρόβολο του μοντέλου. Όπως αναφέραμε, το έμβλημα έχει αλλάξει εμφάνιση, «πέφτοντας» πάνω στο καπό. Βέβαια, υπάρχει η δυνατότητα επιλογής μάσκας με πολλά μικρά αστέρια.
Για πρώτη φορά υπάρχει κεκλιμένη κατά 6 μοίρες οθόνη αφής προς εξυπηρέτηση της εργονομίας και της πρακτικότητας.
Ειδικά για το σφηνοειδές σχήμα βλέπουμε αρκετές λεπτομέρειες στις πλαϊνές γραμμές του μοντέλου. Ο σχεδιασμός «catwalk line» είναι μία δυναμική γραμμή αμαξώματος που εκτείνεται κάτω από τα παράθυρα, πηγαίνει προς τα πίσω, χωρίς όμως να φτάσει τα πίσω φώτα. Αυτό το στοιχείο μαζί και ελαφρώς κεκλιμένα πίσω φωτιστικά σώματα συμβάλλουν στο να «μικρύνει» οπτικά το αυτοκίνητο. Μάλιστα, με τον τρόπο αυτό είναι πιο στρογγυλό συνολικά το πίσω μέρος του μοντέλου. Εκτός αυτού, σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο συναντάμε λιγότερο χρωμιωμένη διακόσμηση. Είπαμε πως το κλασικό στοιχείο δίνει την θέση του στην σπορτίφ διακόσμηση.
Ανανεωμένο και high-tech εσωτερικό με MBUX Ίδια φιλοσοφία συναντάμε και στο εσωτερικό της νέας Mercedes C-Class. Για πρώτη φορά φορά η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό, 6 μοίρες για την ακρίβεια. Όπως και στην S-Class υπάρχει η κάθετα τοποθετημένη κεντρική οθόνη MBUX infotainment. Με τον τρόπο αυτό δεν διευκολύνεται απλώς η χρήση και η εργονομία αλλά πλησιάζοντας τον οδηγό προσδίδεται πιο σπορτίφ ύφος. Με μέγιστο μέγεθος 11,9 ίντσες είναι ελαφρώς μικρότερη από ό,τι στην S-Class ενώ αντί για τεχνολογία OLED έχει κατασκευαστεί με LCD τεχνολογία, χωρίς πάντως να χάνει σε ποιότητα ανάλυσης.
Εντυπωσιακές είναι οι δυνατότητες και οι προοπτικές του συστήματος infotainment MBUX που ενεργοποιείται είτε μέσω αφής είτε μέσω φωνητικού ελέγχου. Μάλιστα, ορισμένες υπηρεσίες μπορούν να ενεργοποιήσουν και συσκευές του σπιτιού, ρυθμίζοντας τα πατζούρια του σπιτιού, την θερμοκρασία του ψυγείο, ακόμη και τον φωτισμό. Μάλιστα, αν υπάρχουν αισθητήρες μπορεί να ενημερώσει τον χρήστη ακόμη και αν υπάρχει κίνηση εντός του σπιτιού.
Για το πίνακα οργάνων γνωρίζουμε ότι μπορεί να φτάσει και τις 12,3 ίντσες. αν και δεν έχει 3D εικόνα. Υπάρχουν τρία διαφορετικά είδη εμφάνισης, ενώ μπορεί να παρουσιάσει λεπτομέρειες για το σύστημα πλοήγησης, τα ενεργά συστήματα υποβοήθησης καθώς και διάφορες πληροφορίες για την κατάσταση του οχήματος (στάθμη λαδιού, πίεση ελαστικών κλπ.). Στον προαιρετικό εξοπλισμό υπάρχει και δυνατότητα head-up display. Σε αντίθεση με την S-Class δεν υπάρχει προοπτική επαυξημένης πραγματικότητας. Αντιθέτως, εμφανίζονται σε πραγματικό χρόνο οι πληροφορίες για την κίνηση στους δρόμους και την πλοήγηση.