Το Megane μεταμορφώθηκε σε SUV και θα προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό! Αλλά φέρνει στο τραπέζι και μια σειρά από καινούργια στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο.
Η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να μπαίνει με σταθερά βήματα μέσα στην ζωή μας, καθώς η μία μετά την άλλη οι εταιρείες σπεύδουν να παρουσιάσουν τα νέα τους ηλεκτρικά μοντέλα, ώστε να αποφύγουν τα υψηλά πρόστιμα που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Κάθε εταιρεία καλείται τώρα να επιλέξει εάν θα δημιουργήσει μια νέα ηλεκτρική γκάμα αυτοκινήτων δίπλα σε αυτή με τους συμβατικούς κινητήρες ή να «εξηλεκτρίσει» τα γνωστά στην αγορά μοντέλα της. Χαρακτηριστικό παράδειγμα για την πρώτη περίπτωση είναι η Mercedes και η VW που έχουν δημιουργήσει τις γκάμες EQ και ID αντίστοιχα, ενώ άλλες εταιρείες όπως η Peugeot και η Opel προχωρούν στην κατασκευή ηλεκτρικών εκδόσεων για τα συμβατικά τους μοντέλα. Η Renault προχωράει ένα βήμα παρακάτω, καθώς, το νέας γενιάς Megane που μέχρι τώρα γνωρίζαμε ως hatchback ή παλιότερα sedan, έγινε SUV και θα διατίθεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό. Πάμε να δούμε 5 highlights του μοντέλου, ώστε να το γνωρίσουμε καλύτερα και να δούμε τα νέο φέρνει.
Το νέο Μeganeέγινε crossover/SUV Το Megane συνδυάζει σχεδιαστικά στοιχεία hatchback και crossover και είναι εμπνευσμένο από το πρωτότυπο Megane eVision που έκανε πρεμιέρα το προηγούμενο έτος. Το αυτοκίνητο με βάρος 1.624 κιλά βασίζεται στην ίδια CMF-EV πλατφόρμα που βρίσκουμε και στο Nissan Ariya. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις του, κρατήστε πως το νέο Megane E-Tech Electric έχει μήκος 4,21 μέτρα, πλάτος 1,78 μέτρα, ύψος 1,5 μέτρα και μεταξόνιο 2,7 μέτρα, επιτρέποντας στους μηχανικούς να δημιουργήσουν μια ευρύχωρη καμπίνα σε σχέση πάντα με τις διαστάσεις τους. Οι τροχοί που στηρίζουν το νέο Megane είναι 20 ιντσών, ενώ το μοντέλο έρχεται στάνταρ με pop-up χειρολαβές στο μπροστινό μέρος για καλύτερη αεροδυναμική και κρυφές χειρολαβές στο πίσω μέρος. Το Megane E-Tech είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της Renault που φέρει το νέο λογότυπο με ρετρό «άρωμα» που έχει ήδη έχουμε δει στο επίσης ηλεκτρικό «5άρι». Εξωτερικά η κλειστή μάσκα χαρακτηρίζεται από τους λεπτούς προβολείς και τα φώτα ημέρας LED που κατεβαίνουν μέχρι τον προφυλακτήρα, ενώ επίσης λεπτά είναι και τα οπίσθια φωτιστικά σώματα.
100% ηλεκτρικό με μεγάλο προσόν την λεπτή μπαταρία Η ισχύς παρέχεται από έναν ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 130 ίππους και 250 Nm ή 218 ίππους και 300 Nm ροπής, με την δεύτερη να δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 7,4 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα ορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Το ηλεκτρικό μοτέρ αντλεί ισχύ από μια μπαταρία 40 ή 60 kWh, με την πρώτη να προσφέρει αυτονομία 300 χιλιομέτρων και η δεύτερη 470 χιλιομέτρων. Σύμφωνα με τη Renault η μπαταρία υποστηρίζεται από οκταετή εγγύηση και σε περίπτωση που μειωθεί σε κάτω από το 70% της χωρητικότητάς της, η Renault θα την αντικαταστήσει δωρεάν.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Η μπαταρία αυτή έχει βάρος 395 κιλά που είναι σχεδιασμένη για να ταιριάζει ιδανικά στην πλατφόρμα CMF-EV, με την Renault να υποστηρίζει πως πρόκειται για την λεπτότερη μπαταρία της αγοράς. Συμβάλλει καθοριστικά στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου, εξασφαλίζοντας έτσι καλύτερη αεροδυναμική συμπεριφορά και μεγαλύτερη οικονομία. Μόλις εξαντληθεί η μπαταρία, μπορεί να αναπληρωθεί στα 22 kW με φόρτιση AC και στα 130 kW χρησιμοποιώντας DC. Με ένα φορτιστή 130 kW και φόρτιση μισής ώρας το μοντέλο μπορεί να διανύσει 300 χιλιόμετρα, ενώ μέσω wallbox ισχύος 7,4 kW, το μοντέλο μπορεί να διανύσει 400 χιλιόμετρα έπειτα από φόρτιση 8 ωρών.
Ολοκαίνουργια ενιαία οθόνη OpenR
Πρόκειται για ένα «κόσμημα» στο εσωτερικό του νέου Megane E-TECH Electric, ένα στοιχείο που ενσωματώνει όλη της τεχνολογία της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων Renault. Η ολοκαίνουργια ενιαία οθόνη OpenR συνδυάζει -σε διάταξη ανάποδου «L»- τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη πολυμέσων, αμφότερα υψηλής ευκρίνειας. H οθόνη του πίνακα οργάνων έχει μέγεθος 12,3 ίντσες ενώ, η οθόνη για το σύστημα infotainment είναι 12 ιντσών ή 9 ίντσες στις εισαγωγικές εκδόσεις.
Κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα και φιλικά υλικά
Η έμπνευση από τον κόσμο των οικιακών επίπλων κάνει αισθητή την παρουσία της στο νέο Megane E-TECH Electric, καθώς έχουν χρησιμοποιηθεί διάφορα ασυνήθιστα ή ανακυκλωμένα υλικά, που δίνουν στο εσωτερικό μια φιλόξενη και πολύ οικεία αίσθηση. Το πάνω μέρος του ταμπλό και η επάνω λωρίδα των πάνελ των θυρών διαθέτουν ταπετσαρία από Alcantara στα μοντέλα του μεσαίου επιπέδου εξοπλισμού και ξύλινη διακοσμητική επένδυση «Nuo» στο κορυφαίο επίπεδο. Το Nuo είναι ένα καινοτόμο νέο υλικό κατασκευασμένο από αυθεντικό ξύλο. Ο λεπτός ξύλινος καπλαμάς είναι κολλημένος σε βαμβακερή υφασμάτινη επένδυση χρησιμοποιώντας μια φιλική προς το περιβάλλον κόλλα, που στη συνέχεια κόβεται με λέιζερ. Ο συγκεκριμένος τύπος επένδυσης χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε μοντέλο παραγωγής.
Ο εσωτερικός φωτισμός στα καλύτερά του
Η ατμόσφαιρα του φωτισμού στο νέο Megane E-TECH Electric διαμορφώνεται από φωτιστικά full LED και βασίζεται στους φυσικούς 24ωρους κιρκάδιους κύκλους του ανθρώπινου σώματος (σ.σ. η φυσιολογική ρουτίνα που ακουθεί το σώμα στη διάρκεια μιας μέρας) για τη βελτιστοποίηση της ευημερίας των επιβατών. Ο φωτισμός στο εσωτερικό της καμπίνας επιτυγχάνεται μέσω των φωτεινών λωρίδων κατά μήκος του ταμπλό, των πάνελ των θυρών και της βάσης του smartphone και διαφοροποιείται ανάλογα αν είναι ημέρα ή νύχτα, αλλάζοντας χρώματα κάθε 30 λεπτά.
Η μοναδική εμπειρία φωτισμού ονομάστηκε Living Lights, γιατί, καθώς τα χρώματα μεταβάλλονται αργά και τα φυσικά δυναμικά εφέ ακολουθούν την αυτόματη αλλαγή απόχρωσης, δημιουργείται η εντύπωση ότι τα φώτα ζωντανεύουν. Την ημέρα, ο απαλός φωτισμός δίνει στο εσωτερικό μια αίσθηση υψηλής τεχνολογίας. Το βράδυ, οι πιο ζεστοί τόνοι χαρίζουν στον οδηγό και τους επιβάτες μια ήρεμη διάθεση ζεστασιάς, που προσδίδει στο νέο Megane E-TECH Electric μια εντελώς νέα προσωπικότητα. Επιπρόσθετα, τα χρώματα αλλάζουν ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Έκαναν καλή δουλίτσα οι Γάλλοι...
Mεταμορφώθηκε σε crossover και θα προσφέρεται αποκλειστικά ως ηλεκτρικό αλλά φέρνει στο τραπέζι και μια σειρά από νέα στοιχεία.
Πώς κρίνεις την απόφαση της Renault να το προσφέρει ΜΟΝΟ ως ηλεκτρικό; Tρελάθηκαν ή θα δικαιωθούν;