Το ήπια υβριδικό Ford Focus με τα 125 άλογα μπαίνει απέναντι από το Volkswagen Golf με τα 130 σε μία κόντρα που οι ισορροπίες σχεδόν σε όλους τους τομείς είναι ιδιαιτέρως λεπτές!
Ελάχιστη διαφορά στα λεφτά για Ford Focus & VW Golf
Τα Ford Focus και Volkswagen Golf αποτελούν δύο από τις κορυφαίες επιλογές στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ. Αμφότερα διαθέτουν όλο το «πακέτο» που αναζητά ο κάθε ιδιοκτήτης από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, συνδυάζοντας το καλαίσθητο σχεδιασμό στο εξωτερικό, με το ποιοτικό εσωτερικό και τις σύγχρονες τεχνολογίες που συνεχώς πληθαίνουν. Μάλιστα, το Focus, ανανεώθηκε πρόσφατα και έβαλε περισσότερα «όπλα» στην φαρέτρα του, κυρίως στο κομμάτι της τεχνολογίας και του ντιζάιν, που το έκαναν ακόμα πιο απειλητικό προς το Golf, το οποίο είναι το μοντέλο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων σε κάθε του γενιά (τώρα βρίσκεται στην 8η γενιά του).
Γι΄ αυτό λοιπόν, στις παρακάτω γραμμές επιλέξαμε να συγκρίνουμε το «βασικό», μα πλούσιο σε εξοπλισμό Ford Focus, που προσφέρεται στην έκδοση ST-Line με τον 1.000άρη turbo ήπια υβριδικό κινητήρα EcoBoost με 125 ίππους και το Volkswagen Golf με τον 1,5 λίτρων TSI κινητήρα ισχύος 130 ίππων στην εξοπλιστική έκδοση Life. Προτού δούμε τα βασικά τους χαρακτηριστικά να σταθούμε στο κόστος απόκτησης , όπου κυμαίνεται σχεδόν στα ίδια επίπεδα με το Ford Focus να ξεκινά από 24.280 ευρώ, ενώ το VW Golf από 24.350 ευρώ. Ξεκινάμε με ισοπαλία...
Το ανανεωμένο Ford Focus είναι πλέον πιο κομψό καθώς το καπό του αυξάνει το ύψος του ρύγχους και εξοπλίζεται με νέα φωτιστικά σώματα LED με ενσωματωμένα φώτα ομίχλης σε όλες τις εκδόσεις. Πίσω, οι 5θυρες εκδόσεις και τα wagon μοντέλα έχουν πλέον σκουρόχρωμα φώτα LED με νέο μοτίβο που δίνουν premium αίσθηση. Τέλος, το έμβλημα της φίρμας είναι πλέον πάνω στην γρίλια και όχι στο χείλος του καπό.
Το VW Golf διαθέτει και αυτό καλαίσθητο design. Τα στενά εμπρός και πίσω φώτα, ο εντυπωσιακός πίσω διαχύτης είναι σχεδιαστικές λεπτομέρειες που «δένουν» αρμονικά μεταξύ τους και συνθέτουν ένα ευχάριστο οπτικά αποτέλεσμα. Εξάλλου, πρόκειται για μια εμβληματική και διαχρονική σχεδίαση, απόλυτα αναγνωρίσιμη. Ειδικά το design με τις κλασικές γραμμές και την τρίτη κολώνα ως αισθητικό «κέντρο» είναι σημείο αναφοράς, φυσικά πάντα με την προσθήκη μοντέρνων στοιχείων όπως οι LED προβολείς.
Εσωτερικό- Εξοπλισμός: 2 οθόνες το Golf, μεγαλύτερο infotainment το Focus
Το Golf της 8ης γενιάς ανεβάζει αισθητά τον πήχη σε θέμα ποιότητας, με εκτεταμένη χρήση μαλακού υλικού και συναρμογή που δεν αφήνει τον παραμικρό τριγμό να ακουστεί. Μερίδιο από τη λάμψη της ποιότητας πάντως, διεκδικεί το τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου, με τις δύο οθόνες, μία αντί πίνακα οργάνων και μία 8,25 ιντσών για τα πολυμέσα, το χειρισμό σχεδόν όλων των λειτουργιών μέσω της φωνής και την κατάργηση όλων των μπουτόν. Από εκεί και έπειτα, εκτός των προαναφερόμενων, μέρος του εξοπλισμού της έκδοσης Life αποτελούν χαρακτηριστικά όπως: ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, Adaptive Cruise Control & Front Assist, App-Connect, Emergency Call Service (Κλήση έκτακτης ανάγκης), κεντρικό κλείδωμα Keyless Start με σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες, εσωτερικός φωτισμός ambient 10 χρωμάτων, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι και 2 θύρες USB-C εμπρός και 2 στην κεντρική κονσόλα πίσω (μόνο φόρτιση). Ολοκληρώνοντας με το Golf, από πλευράς χώρων, πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση ενώ τα 380 λτ. αποσκευών κρίνονται ικανοποιητικά.
Από τη πλευρά του το ανανεωμένο Focus έρχεται ακόμα πιο hi-tech, διατηρώντας την ποιότητα και την πρακτικότητα του προηγούμενου μοντέλου. Τo Focus εξοπλίζεται με το νέο σύστημα infotainment SYNC 4, το οποίο και υποστηρίζεται πλέον από μια ολοκαίνουρια 13,2 ιντσών οθόνη αφής. Η νέα οθόνη αφής περιλαμβάνει επίσης χειριστήρια για λειτουργίες όπως η θέρμανση και ο εξαερισμός δημιουργώντας μία πιο απέριττη και μινιμαλιστική κεντρική κονσόλα. Μέρος του εξοπλισμού της βασικής, πλην όμως πλούσιας έκδοσης ST-Line είναι 17άρες ζάντες αλουμινίου, σφικτή ανάρτηση ST-Line, LED προβολείς εμπρός και πίσω, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ηλεκτρικά παράθυρα μπρος-πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, κάμερα οπισθοπορείας, όλα τα σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και πολλά άλλα. Μιλώντας για τους χώρους πέντε άτομα θα βολευτούν, ενώ το πορτμπγκάζ θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει 375 λίτρα.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Κινητήρες: Ισχυρότερο το Golf, ήπια υβριδικό το Focus
Ο 1,0 λίτρου EcoBoost κινητήρας βενζίνης δεσπόζει κάτω από το καπό του Focus προσφέροντας 125 ίππους (υπάρχει και έκδοση με 155 ίππους) και ροπή 170 Nm όντας σε συνεργασία με ένα ήπια υβριδικό σύστημα 48 βολτ για μειωμένη κατανάλωση και ρύπους. Συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων (υπάρχει και έκδοση με 7άρι αυτόματο) και έχει κατανάλωση 5,1-6,1 λτ./ 100 χλμ. και εκπομπές ρύπων 118 γρ./χλμ.. Στα 200 χλμ./ώρα ορίζεται η τελική ταχύτητα, ενώ το 0-100 χλμ./ώρα γίνεται σε 10,2 δευτ..
Από την πλευρά του ο 1,5 λτ. TSI ACT κινητήρας βενζίνης που κινεί το Golf αποδίδει 130 ίππους και 200 Nm ροπής και «παντρεύεται» με 6άρι μηχανικό κιβώτιο. Το εργοστάσιο ανακοινώνει ως μέση κατανάλωση την τιμή των 5,4 λτ./100 χλμ, ενώ οι εκπομπές ρύπων ανέρχονται στα 122 γρ./χλμ. CO2 και η τελική ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει ορίζεται στα 214 χλμ./ώρα. Όσο για το 0-100 χλμ./ώρα, απαιτεί 9,2 δευτερόλεπτα.
Συμπέρασμα: Focus ή Golf; Ford ή VW;
Δύσκολα τα πράγματα... Τα δύο αυτοκίνητα φαίνεται σε πολλές περιπτώσεις να ισορροπούν, κάνοντας δισεπίλυτο γρίφο την τελική απόφαση. Ο 1.000άρης ήπια υβριδικός κινητήρας του Focus φαίνεται να έχει ένα μικρό προβάδισμα για αυτούς που θα εκτιμήσουν τις μειωμένες εκπομπές ρύπων και δεν θα προβληματιστούν από την απώλεια των 5 επιπλέον αλόγων σε σχέση με του 1,5 TSI του Golf. Από την άλλη ο ψηφιακός πίνακας οργάνων του Golf και το ελαφρώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ είναι στα ατού του γερμανικού hatchback, την ώρα βέβαια που το ανανεωμένο Focus έχει να αντιτάξει την μεγαλύτερη οθόνη του infotainment. Δεδομένης της κληρονομιάς της Ford, εκείνοι που αναζητούν ένα πιο ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο θα καταλήξουν στο Focus με την πιο σφικτή ανάρτηση και το σπορτίφ look της ST-Line έκδοσης να κερδίζουν στα σημεία, ενώ καθοριστικό ρόλο μπορεί να παίξει για αρκετούς και η 8ετής εργοστασιακή εγγύηση της Ford. Από την άλλη, και το όνομα Golf είναι σημαντικά βαρυσήμαντο. Ντέρμπι...
Κανονικό ντέρμπι!
-125 ίππους το Focus, 130 το Golf.
-2 οθόνες το Golf, μεγαλύτερη οθόνη infotainment το Focus.
-Ήπια υβριδικό το Focus, χωρίς υβριδισμό το Golf.
-Αμφότερα μοντέρνα, hi-tech, καλαίσθητα και με άρτιο εξοπλισμό
Εσύ τι θα διάλεγες; Ήπια υβριδικό Focus με τον 1,0 EcoBoost ή το Golf με τον 1,5 TSI ACT;