Τιμές με Leasing
LIVE: κίνηση στους δρόμους
Ποιος εξοπλισμός είναι απαραίτητος και ποιος είναι απλώς εκεί για να φουσκώνει την τιμή;

Ποιος εξοπλισμός είναι απαραίτητος και ποιος είναι απλώς εκεί για να φουσκώνει την τιμή;

Στάνταρ & περιττά

2.640 Επισκέψεις στο άρθρο (13/7/2015)

ΕSP και αερόσακοι είναι πλέον στάνταρ ακόμη και στο φθηνότερο αυτοκίνητο. Η εποχή, που τα ηλεκτρικά παράθυρα ή το ηχοσύστημα ήταν έξτρα δεν είναι μακριά. Τι είναι όμως απαραίτητο να έχει στάνταρ ένα σύγχρονο αυτοκίνητο;

Ο ανταγωνισμός είναι αδυσώπητος. Οι κατασκευαστές θέλουν να προσφέρουν τα περισσότερα στη χαμηλότερη δυνατή τιμή για να κάνουν τα προϊόντα τους ελκυστικά στο αγοραστικό κοινό. Σήμερα όλα τα αυτοκίνητα έχουν βάσει νόμου στάνταρ ESP, ΑBS, αερόσακους και σύστημα ελέγχου πίεσης αέρα ελαστικών. Αυτά σχετικά με την ασφάλεια. Για την άνεση, τα εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, το air condition, το κεντρικό κλείδωμα και το ηχοσύστημα είναι εκ των ουκ άνευ. Μα θα αναρωτηθεί κανείς αν δεν τα είχαν αυτά δε θα ήταν πιο φτηνά; Δηλαδή αν το Toyota Yaris ή το Ford Fiesta είχαν στάνταρ 2 και όχι 7 αερόσακους δε θα ήταν πιο φτηνά; Αυτή η λογική εντείνεται όσο μεγαλώνει το αυτοκίνητο, αφού όσο πάμε σε μεγαλύτερη κατηγορία, τόσο πιο πλούσιες είναι οι βασικές εκδόσεις σχετικά με αυτές των μικρών κατηγοριών.Με βάση αυτή τη λογική θα μπορούσαμε να αγοράζουμε «περισσότερο» αυτοκίνητο σε χαμηλότερη τιμή. Όμως η αγορά δείχνει πως ισχύει το αντίθετο. Είναι περίεργο και όμως συμβαίνει, να διαλέγουμε ένα μοντέλο σε σχετικά χαμηλή τιμή και μετά να του βάζουμε έξτρα που φτάνουν το κόστος του σε πολύ μεγαλύτερα επίπεδα.Το τι είναι απαραίτητο από πλευράς εξοπλισμού σε ένα αυτοκίνητο και τι όχι, είναι σε μεγάλο βαθμό υποκειμενικό θέμα (τα συστήματα ασφάλειας παραμένουν το σημαντικότερο κομμάτι). Κάποτε τα ηλεκτρικά της παράθυρα και ο κλιματισμός ήταν άγνωστες έννοιες. Σήμερα δεν προκαλούν καν εντύπωση. Σε τελική ανάλυση κάθε μοντέλο βγαίνει σε ουκ ολίγες εξοπλιστικές εκδόσεις και ο καταναλωτής επιλέγει και αγοράζει.
Σήμερα κανείς δεν αγοράζει ένα «γυμνό» αυτοκίνητο, που ενδεχομένως να είναι φθηνότερο. Όμως το κόστος βασικών στοιχείων εξοπλισμού δεν είναι πια τόσο μεγάλο όσο ήταν κάποτε. Οι κατασκευαστές εξαρτημάτων από τους οποίους αγοράζουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν εξελίξει ιδιαίτερα τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούν με αποτέλεσμα το κόστος να είναι χαμηλό (τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν επιβαρύνουν σημαντικά την τελική τιμή του αυτοκινήτου).Υποβοηθούμενο τιμόνι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα και κεντρικό κλείδωμα είναι τα ελάχιστα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης, που πρέπει να έχει ένα αυτοκίνητο σήμερα. Και όταν λέμε απαραίτητα δεν εννοούμε μόνο την άνεση αυτή καθ αυτή, αλλά και την ασφάλεια. Μπορείτε να φανταστείτε την οδήγηση στην Ελλάδα, καλοκαίρι με 40 βαθμούς και χωρίς air condition; Μπορείτε να φανταστείτε οδήγηση στην πόλη χωρίς τιμόνι με υποβοήθηση; Έχετε δοκιμάσει εν κινήσει να ανοίξετε το παράθυρο το συνοδηγού όταν αυτό έχει μανιβέλα;
Όσο και αν οι λέξεις «απολύτως απαραίτητα» είναι υποκειμενικές και δεν περιγράφουν το ίδιο πράγμα, για όλους υπάρχει ένα ελάχιστο επίπεδο εξοπλισμού. Φυσικά υπάρχουν και έξτρα, που δεν χρειάζονται τόσο και υπάρχουν για να φουσκώνουν τη τιμή, όπως οι αυτοματισμοί για τα φώτα και τους καθαριστήρες.Εσείς τι θεωρείτε πως πρέπει να περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό; Ποιο είναι τα δικά σας «απολύτως απαραίτητα» και τι πιστεύεται πως «φουσκώνει» την τιμή του αυτοκινήτου και θα έπρεπε να είναι έξτρα;

Αν σου άρεσε: Κοινοποίησέ το »

FORD
DS