Περιμέναμε να δούμε πως θα ανταπεξέλθει ένας όμιλος με τόσες μάρκες στο ίδιο κομμάτι της αγοράς. Και τώρα ξέρουμε. H Stellantis, ο όμιλος που δημιουργήθηκε από τη γαλλική Peugeot-Citroen-Opel-DS και την ιταλο-αμερικανική Fiat-Chrysler, έδωσε 10 χρόνια προθεσμίας σε κάθε μάρκα να δείξει αν και τι αξίζει. Μετά;
Σκέψου το εξής. Στα μικρομεσαία ο όμιλος έχει Peugeot 308, Citroen C4, Opel Astra, Fiat Tipo. Χωρίς να μετρήσει κανείς τα μοντέλα της DS και ότι μας φέρει η Alfa Romeo και ίσως και η Lancia. Φυσικά το ίδιο «πρόβλημα» δεν είναι μοναδικό στην Stellantis.
Σκέψου την VW. Ή μάλλον τον όμιλο, που στα μικρομεσαία έχει Golf, Leon, Scala και A3. Όμως οι Γερμανοί δεν «έκοψαν» καμία μάρκα και κανένα μοντέλο, παρότι η Seat δυσκολεύτηκε πολύ να φέρει κέρδος, και η Skoda ήταν σε θολά νερά ως προς το ποιό μοντέλο της ήταν μικρομεσαίο, ώστε να μπορέσει να ξεχωρίσει. Και αν ο όμιλος άντεξε, άντεξε χάρη στην οικονομία κλίμακας, αφού τα μικρομεσαία του κάνουν χρήση των ίδιων μηχανικών με σειρά άλλων μοντέλων, μικρότερων, μεγαλύτερων και SUV. Με μια ματιά θα έλεγε κανείς πως μιλάμε για το ίδιο αυτοκίνητο σε 45 διαφορετικές εκδόσεις.
Δεν έχει η Stellantis οικονομίες κλίμακας; Έχει, αλλά όχι τόσο εκτενείς. Λογικό, αφού μόλις τώρα όλες αυτές οι μάρκες έρχονται μαζί. Εντάξει, η Peugeot, Citroen και η DS μοιράζονται τα πάντα, ενώ και η Opel έχει τρία μοντέλα, Corsa, Crossland και Grandland, με τα ίδια μηχανικά. Στη πλευρά της Fiat το πράγμα είναι πολύπλοκο. Η Fiat μόνη της, δεν μοιράζεται τίποτε με κανέναν. Η Alfa Romeo έχει μία πλατφόρμα μόνη της, ίσως να δούμε και καμία Maserati πριν την «κόψουν», η Maserati πάλι μόνη της, η Lancia ανύπαρκτη, ενώ στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, Chrysler, Jeep και Dodge έχουν μια σειρά από πλατφόρμες που δεν σχετίζονται με τίποτε άλλο.
Ναι, σε δέκα χρόνια η οικονομία κλίμακας θα έχει φέρει όλες τις μάρκες πιο κοντά και θα τους δώσει τρόπο να επιβιώσουν, όμως τότε, ή μάλλον μέχρι τότε, πρέπει η κάθε μάρκα να δείξει τι μπορεί να κάνει. Και κάποιοι δεν θα τα καταφέρουν.
Οι φόβοι, πάλι, για την Alfa Romeo ήταν οι πρώτοι που οι επικεφαλής του ομίλου απέκρουσαν, λέγοντας πως η ιστορική φίρμα έχει τον καλύτερο που θα μπορούσε να έχει στα ηνία, τον Ιμπεράτο, και εμπιστεύονται πως θα την φέρει βόλτα. Ποιός όμως κινδυνεύει;
...Αν τις πηρε για να τις κοψει, τοτε γιατι τις πηρε?