Ανήσυχος πως οι Ευρωπαίοι θα επιλέξουν τα φθηνότερα κινέζικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντί αυτά που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι ο επικεφαλής της Stellantis, Carlos Tavares, ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου στην ΕΕ!
Σκληρός ο ανταγωνισμός Ευρώπης-Κίνας
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον, όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά σε ολόκληρο τον κόσμο. Στο πλαίσιο αυτό οι ευρωπαίοι κατασκευαστές προετοιμάζουν τα μοντέλα τους και φυσικά είναι έτοιμοι για έναν σκληρό ανταγωνισμό. Τι γίνεται όμως με τους κατασκευαστές που έρχονται από την Κίνα; Ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares μίλησε για το θέμα αυτό εκφράζοντας σημαντικές ανησυχίες! Ο επικεφαλής της Stellantis, ανησυχεί ότι η αυτοκινητοβιομηχανία στη Γηραιά Ήπειρο θα πρέπει να ετοιμαστεί για έναν «τρομερό αγώνα» απέναντι στις μάρκες της Κίνας. Αυτό επειδή το κόστος παραγωγής στα αυτοκίνητα που εξάγονται από την Κίνα είναι πολύ χαμηλότερο από τα μοντέλα που συναρμολογούνται στα ευρωπαϊκά εργοστάσια.
«40% πιο ακριβά τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά από τα κινέζικα»
«Η νομοθεσία στην Ευρώπη διασφαλίζει ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη είναι περίπου 40 τοις εκατό πιο ακριβά από αντίστοιχα οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Εάν η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αλλάξει την τρέχουσα κατάσταση, η αυτοκινητοβιομηχανία θα έχει την ίδια μοίρα με την ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλιακών πάνελ . Νομίζω ότι έχουμε ξαναδεί αυτό το έργο. Είναι ένα πολύ ζοφερό σενάριο. Αλλά δεν χρειάζεται να πάει έτσι», είπε στην Automotive News Europe ο Tavares.
«Έως και 10 χιλιάρικα πιο φθηνή η παραγωγή στην Κίνα»
Να αναφέρουμε πως στο ίδιο μήκος κύματος με τις δηλώσεις του Carlos Tavares, κυμάνθηκαν και οι δηλώσεις του Patrick Koller, του επικεφαλής της προμηθεύτριας εταιρείας αυτοκινήτων Forvia, η οποία εξαγόρασε πρόσφατα την Hella. Ο Koller μεταξύ άλλων ανέφερε πως οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν συνήθως να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό με 10.000 ευρώ λιγότερο από μια ευρωπαϊκή μάρκα.
«Αναπόφευκτα η παραγωγή θα βγει εκτός Ευρώπης»
Κλείνοντας και επιστρέφοντας στον Carlos Tavares, το αφεντικό της Stellantis ανέφερε πως εάν δεν αλλάξει κάτι, τότε αναπόφευκτα θα οδηγήσει τις μάρκες στην Ευρώπη στη μείωση της παραγωγής αυτοκινήτων, την οποία και θα μεταφέρουν εκτός ΕΕ, σε χώρες όπου το κόστος είναι χαμηλότερο.
Σήμα SOS εκπέμπει ο επικεφαλής της Stellantis!
- «40% πιο ακριβά τα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά από τα κινέζικα».
- «Να βοηθήσει η ΕΕ αλλιώς αναπόφευκτα η παραγωγή θα βγει εκτός Ευρώπης».
- Patrick Koller: «Έως και 10 χιλιάρικα πιο φθηνή η παραγωγή ενός ηλεκτρικού στην Κίνα».
Με την ποιότητα όμως τι γίνεται; Είναι το ίδιο ποιοτικά τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Ευρώπη με αυτά της Κίνας;