Κάπου στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά επ ουδενί στην Ελλάδα, θα ιδρυθεί το νέο εργοστάσιο τoυ VW Group. Ποιες είναι οι υποψήφιες χώρες; Γιατί η Ελλάδα, για μια ακόμη φορά, δεν βρίσκεται μέσα στις προτιμήσεις των εταιρειών;
Συνομιλίες με μια σειρά από χώρες της Γηραιάς Ηπείρου για την ίδρυση ενός νέου εργοστασίου έχει ξεκινήσει το VW Group. Η απόφαση αυτή ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον γερμανικό όμιλο, αφού πρώτα η κίνηση αυτή εγκρίθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο.
Ήδη από τον περασμένο Νοέμβριο, η VW είχε αποκαλύψει πως σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο στην Ανατολική Ευρώπη, ώστε να αυξήσει τον αριθμό παραγωγής αυτοκινήτων της σημαντικά από το 2022 και έπειτα. Σημαντικός παράγοντας για την απόφαση αυτή λέγεται πως είναι ότι ο όμιλος δεν έχει στην διάθεση του αρκετές γραμμές παραγωγής για την Skoda. Στo νέο εργοστάσιο, όταν αυτό εγκαινιαστεί, πιθανότατα θα κατασκευάζεται το Skoda Karoq, το «αδερφάκι» του SEAT Ateca αλλά και άλλα μοντέλα του ομίλου.
Οι πρώτες υποψήφιες χώρες για να φιλοξενήσουν το νέο εργοστάσιο του VW Group είναι η Βουλγαρία, η Σερβία και η Toυρκία. Nαι, για μια ακόμη φορά, η Ελλάδα δεν αποτελεί ούτε δευτερεύουσα επιλογή για έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο και έτσι, μετά την φυγή του εργοστασίου της Νissan από τον Βόλο, η χώρα μας είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές χώρες που δεν ούτε ένα εργοστάσιο κατασκευής αυτοκινήτων.
Εσείς τι λέτε; Tι φταίει και χάνεται άλλη μια μεγάλη ευκαιρία που θα μπορούσε να δώσει δουλειά σε χιλιάδες Έλληνες πολίτες;
Πολλά χρόνια πριν, ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας, σε τηλεφωνική του συνέντευξη, απαντώντας στο ερώτημα γιατί η χώρα του δεν επενδύει στην Ελλάδα στον βιομηχανικό τομέα, εξήγησε, πως η χώρα μας δεν πληροί ούτε ένα θετικό κριτήριο(!) για την επιλογή της για μια τέτοια επένδυση(Top fm, Σεπτέμβριος 1989). Είχε προηγηθεί η αποτυχημένη προσπάθεια της NISSAN, να δημιουργήσει εργοστάσιο πλήρους παραγωγής, με ελληνική ευθύνη, κάτι που οδήγησε τους Ιάπωνες να επιλέξουν την Βρετανία, όπου και το Ευρωπαικό κέντρο R&D της εταιρίας!
Αν στην Ελλάδα είχαμε μία σοβαρή κυβέρνηση και δεν αναφέρομαι μόνο στο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στις προηγούμενες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός θα θέσπιζε μία διυπουργική επιτροπή η οποία θα επισκέπτονταν τις έδρες των Ευρωπαικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (κυρίως στη Γερμανία έδρα της VW και στη Γαλλία έδρα της PSA) και θα συζητούσε μαζί τους για τις απαιτήσεις που έχουν (φορολογικές, εργασιακές, θεσμικές) προκειμένου να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα. Στη συνέχεια η επιτροπή αυτή θα έφερνε στη Βουλή τα σχετικά Νομοσχέδια ώστε αυτά να ψηφιστούν άμεσα. Βεβαίως δε θα σωθεί η Ελλάδα με την κατασκευή ενός εργοστασίου όπου θα απασχολούνται 1000 με 1500 εργαζόμενοι. Το κέρδος θα αφορά την επιχειρηματική διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό αφού το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα έπαιζε το ρόλο "κράχτη". Αλλά το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολιτικούς που ψηφίζουμε είναι οι ξένες επενδύσεις. Μα αν γίνουν αυτές και δημιουργηθούν δουλειές για τους πολίτες, πώς θα τους εκβιάζουν παραμονές εκλογών με ρουσφέτια διορισμού στο Δημόσιο?
Φταίνε οι 2 μεγάλες πληγές της χώρας μας: η γραφειοκρατία και οι συνδικαλιστές!!!
Πολλά χρόνια πριν, ο εμπορικός ακόλουθος της Ιαπωνικής Πρεσβείας, σε τηλεφωνική του συνέντευξη, απαντώντας στο ερώτημα γιατί η χώρα του δεν επενδύει στην Ελλάδα στον βιομηχανικό τομέα, εξήγησε, πως η χώρα μας δεν πληροί ούτε ένα θετικό κριτήριο(!) για την επιλογή της για μια τέτοια επένδυση(Top fm, Σεπτέμβριος 1989). Είχε προηγηθεί η αποτυχημένη προσπάθεια της NISSAN, να δημιουργήσει εργοστάσιο πλήρους παραγωγής, με ελληνική ευθύνη, κάτι που οδήγησε τους Ιάπωνες να επιλέξουν την Βρετανία, όπου και το Ευρωπαικό κέντρο R&D της εταιρίας!
Αν στην Ελλάδα είχαμε μία σοβαρή κυβέρνηση και δεν αναφέρομαι μόνο στο ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στις προηγούμενες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ο πρωθυπουργός θα θέσπιζε μία διυπουργική επιτροπή η οποία θα επισκέπτονταν τις έδρες των Ευρωπαικών Αυτοκινητοβιομηχανιών (κυρίως στη Γερμανία έδρα της VW και στη Γαλλία έδρα της PSA) και θα συζητούσε μαζί τους για τις απαιτήσεις που έχουν (φορολογικές, εργασιακές, θεσμικές) προκειμένου να ιδρύσουν ένα εργοστάσιο στην Ελλάδα. Στη συνέχεια η επιτροπή αυτή θα έφερνε στη Βουλή τα σχετικά Νομοσχέδια ώστε αυτά να ψηφιστούν άμεσα. Βεβαίως δε θα σωθεί η Ελλάδα με την κατασκευή ενός εργοστασίου όπου θα απασχολούνται 1000 με 1500 εργαζόμενοι. Το κέρδος θα αφορά την επιχειρηματική διαφήμιση της χώρας στο εξωτερικό αφού το συγκεκριμένο εργοστάσιο θα έπαιζε το ρόλο "κράχτη". Αλλά το τελευταίο που ενδιαφέρει τους πολιτικούς που ψηφίζουμε είναι οι ξένες επενδύσεις. Μα αν γίνουν αυτές και δημιουργηθούν δουλειές για τους πολίτες, πώς θα τους εκβιάζουν παραμονές εκλογών με ρουσφέτια διορισμού στο Δημόσιο?