Η ελληνική αγορά αποδεικνύεται από τις πιο προσιτές στην Ευρώπη για αγορά καινούριου αυτοκινήτου οχήματος. Ακριβή η Γερμανία, έκπληξη οι Ιταλοί που πληρώνουν λιγότερα και από την Ελλάδα. Τι θα πλήρωνες σε κάθε χώρα για αν αγοράσεις τα ελληνικά best sellers.
Είναι ακριβά η φτηνά τα καινούρια αυτοκίνητα; Μετά λοιπόν από μια περίοδο που αυξήθηκαν τα κόστη παραγωγής και κατΆ επέκταση η τιμή πώλησης των νέων μοντέλων, γίνεται μεγάλη κουβέντα για τις τιμές. Ενθαρρυντικό νέο ήταν σίγουρα πως είδαμε την Nissan να μειώνει την τιμή του Qashqai, αλλά επίσης και το Peugeot 3008 να αποκτά νέα βασική έκδοση με 5.400 ευρώ χαμηλότερη τιμή. Σε κάθε περίπτωση η τσέπη του καθενός καθορίζει την αγοραστική του δύναμη και οι εταιρείες θέλουν να προφέρουν όσο το δυνατόν πιο ανταγωνιστικά προϊόντα. Πόσο καλείται όμως να πληρώσει ο αγοραστής της ελληνικής αγοράς σε σχέση με τον Ευρωπαίο;
Τα 10 ελληνικά Best Seller και πόσο κάνουν στην Ευρώπη
Αποφασίσαμε να κάνουμε μια έρευνα και να δούμε πόσο κοστίζουν τα 10 πρώτα σε πωλήσεις μοντέλα στην Ελλάδα, στην υπόλοιπη Ευρώπη. Επιλέξαμε τρεις μεγάλες αγορές, την Γερμανική και την Γαλλική από την κεντρική Ευρώπη, την Ιταλία από το Νότο και τη Βουλγαρία ως εκπρόσωπο των Βαλκανίων.
Όπως θα δείτε παρακάτω, μπορεί να έχουμε από τις ακριβότερες τιμές της Ευρώπης στα καύσιμα, ωστόσο από τιμές αυτοκινήτων πάμε τουλάχιστον καλύτερα. Ας δούμε λοιπόν πόσο κοστίζουν σε Ελλάδα και Ευρώπη τα Opel Corsa και Crossland, Citroen C3, Peugeot 208 και 3008, Toyota Yaris, Yaris Cross και C-HR, VW Τ-Roc και Hyundai i10.
Να εξηγήσουμε πως στον πίνακα βλέπετε τις τιμές για τις φθηνότερες εκδόσεις που κυκλοφορούν σε όλες τις χώρες. Για παράδειγμα τα Toyota Yaris και Yaris Cross στην Ελλάδα υπάρχoυν και σε ατμοσφαιρική έκδοση 125 ίππων που είναι και οι φθηνότερες, ωστόσο σε κάποιες αγορές δεν είναι διαθέσιμες, γι αυτό και πήραμε τις full hybrid εκδόσεις. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με το Peugeot 208, ενώ πιο ιδιαίτερη είναι η περίπτωση του Hyundai i10, το οποίο αντικαθίσταται από το νέο μοντέλο και σε κάποιες αγορές όπως η ελληνική είναι διαθέσιμο το παλαιότερο μοντέλο, σε κάποιες το νέο και σε άλλες καθόλου.
Μοντέλο* / Χώρα
ΕΛΛΑΔΑ
ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ
ΓΑΛΛΙΑ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
ΙΤΑΛΙΑ
OPEL CORSA 1,2 75 PS
19.900
18.432
16.800
19.480
17.950
CITROEN C3 1,2 83 PS
17.000
16.260
16.590
14.940
15.250
PEUGEOT 208 1,2 100 PS
21.500
20.146
22.820
23.050
19.770
TOYOTA YARIS 1,5 116 PS Hybrid
19.880
22.766
22.950
22.990
20.600
TOYOTA YARIS CROSS 1,5 116 PS Hybrid
22.720
25.069
24.400
25.340
24.300
VOLKSWAGEN T-ROC 1,0 TSI 110 PS
25.600
29.866
26.600
25.860
28.500
PEUGEOT 3008 1,2 130 PS
33.300
33.984
33.560
34.720
29.270
OPEL CROSSLAND 1,2 110 PS
22.400
20.530
24.000
25.380
22.120
TOYOTA C-HR HYBRID 1,8 122 PS Hybrid
26.420
29.925
27.750
32.990
27.750
HYUNDAI i10 1,0 67 PS
15.292
-
-
15.990**
16.950**
*έχει υπολογιστεί η αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού ή η πιο κοντινή σε αυτή έκδοση ** Αφορά το νέο μοντέλο
Φθηνότερη η Ιταλία, ακολουθεί η Ελλάδα, πιο ακριβή η Γερμανία
Όπως φαίνεται και στον παραπάνω πίνακα, συνολικά η πιο φθηνή αγορά αποδεικνύεται η Ιταλική. Μάλιστα ειδικά για την κατηγορία των μικρών οι Ιταλοί έχουν καλές τιμές. Χιουμοριστικά θα λέγαμε, πας Ιταλία με αεροπορικά και γυρνάς πίσω Ελλάδα με πλοίο και οδηγώντας και σου βγαίνει φθηνότερο. Ελπίζουμε να μην σας μπήκαν σκέψεις γιατί δεν είναι εύκολο να κατέχεις αυτοκίνητο με ξένες πινακίδες…
Αντιθέτως σκέψεις θα μπορούσαν να μπουν στους Γερμανούς να αγοράζουν Toyota από Ελλάδα. Ιδιαίτερα στην περίπτωση του CH-R που η διαφορά στην τιμή αγγίζει τις 6.500 ευρώ. Γενικότερα η Ελλάδα έχει τα φθηνότερα Toyota σε όλη την Ευρώπη, ενώ αντίθετα η Γερμανία αποδεικνύεται η πιο ακριβή αγορά στο σύνολό της.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η σύγκριση των τιμών της ελληνικής αγοράς με αυτή της Βουλγαρίας, μιας κι είναι η μοναδική χώρα με μικρότερο κατά κεφαλήν εισόδημα. Συνολικά οι τιμές στην Ελλάδα είναι καλύτερες, με την Βουλγαρία να είναι φθηνότερη μόνο στα μικρά μοντέλα με εξαίρεση το Toyota Yaris. Μάλιστα μικρή έκπληξη θα λέγαμε μας προξένησε το γεγονός πως οι Βούλγαροι είναι ελαφρώς πιο ακριβοί σε σχέση και με τους Γάλλους.
Πως ορίζεται η τελική τιμή ενός αυτοκινήτου
Ξέρεις πως διαμορφώνεται η τελική τιμή ενός αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά; Αρχικά, κάθε μοντέλο έχει μια συγκεκριμένη τιμή αγοράς από το εργοστάσιο παραγωγής την οποία διαπραγματεύεται η ελληνική αντιπροσωπεία. Σε αυτήν προσθέστε τα έξοδα μεταφοράς και το κέρδος της εισαγωγικής και των dealer. Έτσι έχουμε την λιανική τιμή προ φόρων στην οποία προστίθεται και το τέλος ταξινόμησης, το οποίο διαφέρει ανάλογα με τους ρύπους που εκπέμπονται. Έπειτα, προστίθεται και ο Φ.Π.Α. 24%, ο οποίος όμως προσοχή, διαμορφώνεται επί της τιμής προ φόρων. Έτσι λοιπόν προκύπτει η λιανική τιμή πώλησης.