Το εμπορικό λανσάρισμα του νέου up! σε GTI έκδοση στην εγχώρια αγορά της Γερμανίας γιορτάζει η Volskwagen.
Στο πρωτοεμφανιζόμενο «καυτό» Up! η Volkswagen ακολούθησε τον ίδιο δρόμο που είχε ακολουθήσει για το Golf GTI πρώτης γενιάς το οποίο δε στηριζόταν τόσο στη μεγάλη του ιπποδύναμη για να πετύχει υψηλές επιδόσεις όσο στο χαμηλό του βάρος. Αυτό είναι εύκολα εμφανές αν αντιπαραβάλλουμε τα νούμερα των δύο μοντέλων. Έτσι, το Golf GTI πρώτης γενιάς είχε έναν τετρακύλινδρο, ατμοσφαιρικό, εν σειρά κινητήρα 1.6 λτ. με απόδοση 110 ίππων και 140 Nm ροπής, ζύγιζε 810 κιλά, έκανε το 0-100 χλμ./ώρα σε 9.0 δλ. και η τελική του ταχύτητα έφτανε τα 182 χλμ./ώρα.
Το Up! GTI θα έχει τον 1.0 λτ. τρικύλινδρο κινητήρα TSI με τούρμπο, του ομίλου, ο οποίος αποδίδει 115 ίππους και 200 Nm ροπής, το βάρος του θα φτάνει τα 997 κιλά, κάνει το 0-100 σε 8.8 δλ. και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 197 χλμ./ώρα. Οι βασικές αρχές, λοιπόν, είναι οι ίδιες, χαμηλό βάρος, μικρός κινητήρας και μικρές διαστάσεις.
Ακολουθώντας τη γνωστή GTI συνταγή, το γερμανικό μίνι έχει μεγαλύτερους τροχούς 17 ιντσών, πιο επιθετικούς προφυλακτήρες τους οποίους κοσμεί το σήμα GTI, πλευρικά μαρσπιέ και πίσω αεροτομή. Στο εσωτερικό συναντάμε τις συνήθεις καρό επενδύσεις, αλλά και μικρότερο τιμόνι, ενώ το παρόν δίνουν οι συνηθισμένες GTI πινελιές.
Η τιμή του για την Γερμανία ξεκινά από τα 16.975 ευρώ.