Η αυτόνομη οδήγηση είναι ένας μαραθώνιος που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι περίπου το 2025 και αποτελεί μια προοδευτική διαδικασία. Έχοντας αυτό στο νου, πρέπει να αναφέρουμε ότι η έννοια της αυτόνομης οδήγησης έχει στην ουσία 6 επίπεδα, όμως αυτό δεν είναι θέσφατο, αφού εξαρτάται την περιοχή του κόσμου στην οποία αναφερόμαστε. Στην Αμερική είναι 4, στην Γερμανία είναι 6, ενώ κατά SAE (Society of Automotive Engineers) είναι 5. Θεωρώντας σαν βάση υπολογισμού τα 6 επίπεδα, το επίπεδο 0 είναι αυτό στο οποίο δεν υπάρχει κανένα σύστημα υποβοήθησης οδηγού. Στο επίπεδο 1 υπάρχει η δυνατότητα από το αυτοκίνητο για αυτόνομο έλεγχο διαμήκους ή εγκάρσιας κίνησης με τον οδηγό να ελέγχει μόνιμα την άλλη. Στο επίπεδο 2 υπάρχει μερική αυτοματοποίηση αφού το αυτοκίνητο κατά περιπτώσεις μπορεί να αναλάβει και την εγκάρσια αλλά και την διαμήκη κίνηση (π.χ. σύστημα ενεργής διατήρησης λωρίδας σε συνδυασμό με adaptive cruise control). Μέχρι και το επίπεδο 2, το νομικό πλαίσιο είναι καθορισμένο. Στο επίπεδο 3 το αυτοκίνητο μπορεί να είναι πλήρως αυτόνομο εντός του φακέλου χρήσης που έχει προδιαγραφεί από τον κατασκευαστή του και όταν βρεθεί σε συνθήκες εκτός του φακέλου χρήσης, δίνει τον έλεγχο στον οδηγό μέσα σε ένα προκαθορισμένο χρονικό διάστημα. Στο επίπεδο 4, το όχημα έχει την δυνατότητα εκτεταμένης αποκλειστικής αυτόνομης οδήγησης, πάλι εντός ενός φακέλου χρήσης και τέλος στο επίπεδο 5, το αυτοκίνητο είναι απολύτως αυτόνομο κάτω από όλες τις συνθήκες, σε όλους τους δρόμους και για όλες τις ταχύτητες με τον οδηγό να μην χρειάζεται καν να είναι παρών. Στα επίπεδα 3, 4 και 5 το νομικό πλαίσιο δεν είναι ακόμα πλήρως καθορισμένο. Αυτήν την στιγμή πολλοί κατασκευαστές βρίσκονται στο επίπεδο 2 αυτόνομης οδήγησης με την μόνη εταιρεία που βρίσκεται στο 3 να είναι η Audi με το νέο A8 (D5), όπου έχει την δυνατότητα να κινηθεί πλήρως αυτόνομα σε ταχύτητες μέχρι 60 χλμ/ώρα.