H Subaru εξοπλίζει το Levorg με εξωτερικό αερόσακο που ανοίγει, όταν συμβεί κάποιο ατύχημα, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες να τραυματιστεί κάποιος πεζός.
Το Subaru Levorg δεν είναι ένα μοντέλο που ξέρουμε στην Ευρώπη καθώς η φίρμα το διαθέτει κυρίως στην Ιαπωνία. Η πρώτη γενιά παρουσιάστηκε το 2014 και λανσαρίστηκε σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές αγορές και στην Αυστραλία, ωστόσο ο διάδοχός της που αποκαλύφθηκε το 2020, μέχρι αυτή την στιγμή δεν έχει λανσαριστεί έξω από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου.
Το Levorg έρχεται στο κέντρο του ενδιαφέροντος καθώς η Subaru ανακοινώνει πως το ιαπωνικών προδιαγραφών μοντέλο μπορεί να εξοπλιστεί με εξωτερικό αερόσακο για να προστατέψει τους πεζούς σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος. Ο αερόσακος ανοίγει στο κάτω μέρος των μπροστινών κολονών του αυτοκινήτου (A-pillars) και στο κάτω μέρος του παρμπρίζ, ώστε να μειωθούν οι πιθανότητες να τραυματιστεί ο πεζός όταν θα πέσει πάνω στο αυτοκίνητο. Η Subaru ξεκαθαρίζει πως ο αερόσακος δεν θα ανοίξει εάν η σύγκρουση είναι μικρή ή εάν η ταχύτητα με την οποία κινείται το αυτοκίνητο δεν είναι αρκετά μεγάλη.
Το Levorg δεν είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που εξοπλίζεται με τέτοιο αερόσακο, αφού το Volvo V40, το 2012, προσφερόταν επίσης με ένα τέτοιο αερόσακο κάτω από το καπό του και κοντά στο παρμπρίζ. Στο V40, οι σένσορες που ενεργοποιούσαν τον αερόσακο λειτουργούσαν μόνο εάν το αυτοκίνητο «έτρεχε» με 20-50χλμ./ώρα και σε συνθήκες από -20 έως 70 βαθμούς Κελσίου.
Συνέχεια του άρθρου >>>
Ενώ οι εξωτερικοί αερόσακοι προορίζονται συνήθως για την προστασία των πεζών, η ZF, το 2019, δοκίμασε να τοποθετήσει έναν αερόσακο στο πλαϊνό μέρος ενός αυτοκινήτου για να ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο που ελλοχεύει για τους επιβάτες σε μια πλαγιομετωπική σύγκρουση. Ο αερόσακος ήταν πέντε με οκτώ φορές μεγαλύτερος από έναν τυπικό αερόσακο που τοποθετείται στην θέση του οδηγού.
Εξελίξεις στην τεχνολογία των αερόσακων υπάρχουν και για αυτούς που βρίσκονται μέσα στην καμπίνα. Η νέα Mercedes S-Class εξοπλίζεται με αερόσακους για τους πίσω επιβάτες σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης με άλλο αυτοκίνητο. Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε μια τέτοια τεχνολογία σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής, ωστόσο η S-Class κάνει ένα βήμα τώρα παραπάνω, καθώς οι αερόσακοί προσαρμόζονται αυτόματα, εάν στην θέση των επιβατών βρίσκεται κάποιο παιδικό κάθισμα και λειτουργούν σε συνεργασία με τον αερόσακο που υπάρχει μέσα στις ζώνες ασφαλείας.