Suzuki Vitara ή Toyota Υaris Cross και 3 χιλιάρικα στην τσέπη;
Το Toyota Yaris Cross και το Suzuki Vitara εξοπλίζονται με υβριδικό κινητήριο σύνολο που και στις δύο περιπτώσεις αποδίδει 116 άλογα και έχουν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων. Αυτό είναι ωστόσο ένα από λίγα κοινά που έχουν τα δύο μοντέλα.
Suzuki Vitara ή Toyota Υaris Cross; Ποιο είναι καλύτερο;
Στην κατηγορία των μικρών SUV, μέχρι πριν από λίγους μήνες, ήταν διαθέσιμο στην ελληνική αγορά μόνο ένα υβριδικό μοντέλο, το Hyundai Kona. Πλέον, όποιος επιθυμεί να αγοράσει ένα υβριδικό Β-SUV έχει στην διάθεσή του ακόμη δύο επιλογές. Το Yaris, το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς -και με διαφορά- επί σειρά ετών, απέκτησε SUV έκδοση, το νέο Yaris Cross, και, όπως ήταν φυσικό, το crossover γίνεται διαθέσιμο με το ίδιο υβριδικό κινητήριο σύνολο απόδοσης 116 ίππων. Η άλλη επιλογή είναι το «παραδοσιακό» Suzuki Vitara που πλέον προσφέρεται και σε πλήρως υβριδική έκδοση με ίδια ισχύ, ωστόσο ρίχνοντας μια ματιά στον τιμοκατάλογό του, παρατηρούμε πως η τιμή του ξεκινά από 23.250 ευρώ, είναι δηλαδή πιο ακριβό από το Yaris Cross σχεδόν κατά 3.000 ευρώ. Δικαιολογείται αυτή η διαφορά στην τιμή ή όχι; Πάμε να δούμε αναλυτικά τα «όπλα» του κάθε μοντέλου:
Σημερινή τιμή |
25.630 ευρώ: Suzuki Vitara 1.5 HEV 116 PS 2WD 6AGS |
24.270 ευρώ: Toyota Yaris Cross 1.5 HDF 116 PS E-CVT 2WD |
Σχεδίαση: Πιο μοντέρνο & νεανικό το Yaris Cross, παραδοσιακό το Vitara
Το μήκους 4.180 χλστ. Yaris Cross μπορεί να δανείζεται το όνομα του από το Yaris, ωστόσο στο κομμάτι της σχεδίασης, η συγγένειά τους είναι μικρή, αν εξαιρέσουμε κάποια κοινά σχεδιαστικά στοιχεία που συναντούμε και στο ελληνικό best seller, τα οποία όμως συνδυάζονται τώρα με crossover χαρακτηριστικά. Συνολικά ο σχεδιασμός του είναι πιο νεανικός και μοντέρνος σε σχέση με αυτόν του Vitara που από την πλευρά του, «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια. Ο δυναμισμός είναι το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του και αυτός εκφράζεται τόσο από το συνδυασμό εμπρόσθιας μάσκας και LED φωτιστικών σωμάτων, όσο και από τις έντονες γραμμές που διατρέχουν το αμάξωμα ολόγυρα.
Πιο νεανικό και δυναμικό το ντιζάιν του νέου Toyota Yaris Cross σε σχέση με αυτό του Vitara που «πατάει» πάνω σε πιο συνηθισμένα για την κατηγορία σχεδιαστικά μονοπάτια.
Εσωτερικό: Πιο hi-tech το Yaris Cross & με μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ
Στο εσωτερικό του Yaris Cross, η Toyota ακολουθεί τη λογική «less is more» όπως την ονομάζει, που μεταφράζεται σε ένα ώριμο αισθητικά και λειτουργικά εσωτερικό, χωρίς περιττά στοιχεία εντυπωσιασμού. Αυτό δεν σημαίνει πως το Yaris Cross δεν είναι αρκετά hi-tech, αφού ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός με μέγεθος από 4,2 ή 7 ίντσες και στο κέντρο υπάρχει μια αιωρούμενη οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών. Η εργονομία και η πρακτικότητα βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα ενώ το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά και μια μαλακή φάσα στο πάνω μέρος του. Γενικά, η συναρμογή και το φινίρισμα θα σε κερδίσουν σε μεγάλο βαθμό. Τέλος, όσον αφορά στον χώρο αποσκευών, Το πορτ-μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 397 λίτρα (406 λτ. σύμφωνα με τις δικές μας μετρήσεις) και διαθέτει αρκετές πρακτικές λύσεις, όπως το διπλό και διαιρούμενο πάτωμα.
Από την άλλη, το εσωτερικό του Suzuki Vitara είναι ευχάριστο χωρίς όμως το κάτι παραπάνω. Τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό δίνουν έναν πιο ποιοτικό αέρα σε σχέση με τα παλαιότερα κακώς κείμενα, αν και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να μετριάζουν αρκετά την εικόνα. Οι χώροι παραμένουν ικανοποιητικοί παρά τις κόμπακτ διαστάσεις του και οι 2 επιβάτες πίσω έχουν επαρκή χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, με το μικρό άνοιγμα των θυρών ωστόσο να δυσκολεύει την έξοδό τους κυρίως. Ο χώρος αποσκευών του Vitara έχει όγκο 375 λίτρων στις ήπια υβριδικές εκδόσεις, αλλά λόγω της μεγαλύτερης μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, θεωρείται δεδομένο πως το διαμέρισμα των αποσκευών του Vitara θα έχει μικρότερο χώρο, αν και δεν υπάρχουν επίσημα τεχνικά στοιχεία προς το παρόν. Σε κάθε περίπτωση το Yaris Cross έχει σαφές πλεονέκτημα στον χώρο αποσκευών.
Κινητήρας: Υβριδικά και τα δύο με 116 άλογα από 1,5 λτ.
To υβριδικό Yaris Cross παίρνει δάνειο το υβριδικό σύστημα του Yaris, το οποίο αποτελείται από έναν 3κύλινδρο θερμικό 1.500άρη κινητήρα 92 ίππων, ένα compact ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων με εξελιγμένο σύστημα ψύξης και θέρμανσης, μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου και αυτόματο σύστημα μετάδοσης e-CVT με την συνολική ισχύ να φτάνει τα 116 άλογα. Η τετρακίνητη έκδοση του μοντέλο διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 5,3 ίππων, που όταν χρειαστεί κινεί και τους πίσω τροχούς.
To υβριδικό σύστημα του Suzuki Vitara αποτελείται επίσης από έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη κινητήρα απόδοσης 105 ίππων, ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 33 ίππων και μια μικρή μπαταρία αλλά σε αντίθεση με το Yaris Cross, η κίνηση μεταδίδεται χάρη σε ένα αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων (6AGS) με την ισχύ να φτάνει επίσης στα 116 άλογα. Το υβριδικό Vitara μπορεί να συνδυαστεί με το σύστημα AllGrip που γνωρίζουμε από τις ήπια υβριδικές εκδόσεις του ιαπωνικού SUV.